niedziela, 7 października 2012

Przydatny półprodukt - Fresh Wraps Tomato (producent Dijo Baking)



Dawno minęły czasy, kiedy placki typu tortilla były dobrem luksusowym, dostępnym tylko w specjalistycznych sklepach. Dziś można je kupić nawet w Biedronce (w kilku smakach i rozmiarach). A dlaczego warto je mieć w domu? Bo są idealne do komponowania szybkich posiłków.

Fast food nie musi być czymś złym i niezdrowym. Jeśli użyjemy dobrych składników, te szybkie dania mogą stanowić całkiem wartościowe pożywienie i od czasu do czasu zastępować przysłowiowy kotlet z ziemniakami i surówką.

Oto przykład. Bierzemy opakowanie tortilli z pomidorami (proszek pomidorowy w ilości 0,9% nie ma żadnego wpływu na smak, co najwyżej na kolor placka), a następnie komponujemy nadzienie z tego, co nam najbardziej odpowiada. Albo tego, co akurat mamy pod ręką. Moje składało się z kawałków usmażonej z curry, tymiankiem i estragonem piersi kurczaka, sera sałatkowego typu feta, sałaty, ogórka kiszonego i pomidorów. To wszystko skropiłem odrobiną sosu piri-piri i posypałem czarnym pieprzem. Gdy nadzienie trafiło na placek, wystarczy go zawinąć w kopertkę lub rulonik i wstawić na chwilę do rozgrzanego piekarnika, aby złapał ciepło i rumieńce.


Wygląda całkiem nieźle, prawda?


I smakuje równie dobrze. Sos nie był potrzebny, nadzienie było wystarczająco wilgotne dzięki pomidorom i ogórkom. Placek chrupiący – posiłek satysfakcjonujący. Choć położył się na nim mały smaczek. A właściwie to absmak.

Zastanawiam się, czy naprawdę trzeba w tych tortillach używać tłuszczu roślinnego utwardzonego? Pomijam już substancje spulchniające, emulgatory i konserwanty – wiadomo, muszą być. Ale ten tłuszcz utwardzony, droga firmo Dijo, nie jest mi do szczęścia potrzebny. Pozostawia po sobie niemiłe wspomnienie, że o kwestiach zdrowotnych nie wspomnę.

==Radar==

Waga: 250 g + 62,5 g
Cena: 2,99 zł (Biedronka)

Ocena: 6/10

+ 5 dużych placków za rozsądną cenę
+ wygodny półprodukt do komponowania własnych potraw

- zawiera tłuszcz roślinny utwardzony
- ...i sporo chemii

5 komentarzy:

  1. W mojej biedronce były tylko te klasyczne za 3,55 zł, ale tortilla i tak była pyszna. Ja dodałem pierś kurczaka z przyprawą gyros,pomidora,cebule i zielonego ogórka. Całość polałem tzatziki i keczupem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś pracowałam w firmie Dijo produkującą te tortille... I od tamtego czasu ich nie jadam... Żebyś ty wiedział, jak one są produkowane - sam byś przestał jeść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od tamtego czasu ich nie jadasz, bo teraz musisz za nie płacić....

      Usuń
  3. Smaczne,ale w tortili jest dużo chemi wiec wcale niejest taka zdrowa, lepiej zjeść bułkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobić samemu. bardzo prosto:)

    OdpowiedzUsuń