środa, 10 października 2012

Czarna lista produktów zawierających tłuszcz roślinny utwardzony



FFE to blog z misją! Jeśli tego do tej pory nie zauważyliście, to powtórzę: FFE to blog z misją! Misję tę można streścić bardzo krótkim zdaniem: kupuj i odżywiaj się świadomie.

W związku z tym (choć jak wiecie nie zawsze reprezentowałem taką postawę) postanowiłem wypowiedzieć wojnę producentom, którzy - czy to z chęci łatwego zysku, czy lenistwa - stosują w swoich wyrobach szkodliwe substancje. Na początek jedna z nich, która ostatnio bardzo zalazła mi za skórę.

TŁUSZCZ ROŚLINNY UTWARDZONY

Dlaczego jest zły?

Bo nie jest naturalny. Powstaje poprzez uwodornienie tłuszczu roślinnego (tego zdrowego). Jest idealnym produktem dla przemysłu spożywczego: można na nim smażyć bez końca i ładować go do wszystkiego, co ma długi termin przydatności do spożycia (nie psuje się przez bardzo długi czas). A jednocześnie jest zabójczy dla zdrowia. Resztę sobie doczytajcie, bo w sieci jest masa artykułów na ten temat.

Oto nasz wróg w niewinnie wyglądającym 25-kilogramowym worku, do kupienia w Chinach lub Indonezji.


Przynieście mi ich głowy!

Zaczął mi doskwierać, gdy czas jakiś temu spożywałem (a tfu) kostki rosołowe firmy Knorr. Zmysły mi się wyczuliły i wyczułem gnoja również w innych produktach. Zatem czas unieść miecz i zadać cios.

Podawajcie w komentarzach nazwy produktów, w których wypatrzyliście to paskudztwo. Ja będę je dodawać do listy, o ile to możliwe wraz ze zdjęciem, aby inni czytelnicy mogli ich unikać.

Wywierajmy presję na nieuczciwych producentach! W większości wyrobów zawierających szkodliwy tłuszcz utwardzony, można użyć normalnego roślinnego lub zwierzęcego tłuszczu, który nie ma tak negatywnego skutku dla naszego zdrowia.

==Radar==

Lista:


Kostka rosołowa Winiary – tłuszcz utwardzony w każdym ich produkcie. Knorr wydaje się pod tym względem bezpieczniejszy, ale to nie znaczy, że smakuje "mięsnie".







Tortilla pszenna firmy Dijo. Dałem jej dość wysoką ocenę ze względu na przydatność w kuchni, jednak teraz dochodzę do wniosku, że zbyt częste jej spożywanie może być szkodliwe dla zdrowia.







Fitella - musli chrupkie orzechowe z rodzynkami firmy FoodCare (marka Gellwe). Zgłoszone przez czytelnika Luke Skywalker. Na przesłanym przez niego zdjęciu widać w składzie naszego wroga publicznego nr 1. Tymczasem, co ciekawe, w tej recenzji Tarayene w składzie crunchy widnieje olej palmowy. Mamy więc kolejnego innowatora, który olej roślinny zastępuje tłuszczem utwardzonym. Brawo! [tryb ironii włączony]. Samo zdrowie!



Jeżyki batony, producent Jutrzenka Colian SA. Straszliwie się zawiodłem na tej firmie. Do tej pory lubiłem ich produkty, nawet te przerobione na batony Jeżyki całkiem mi podchodziły, ale gdy zbadałem skład surowcowy, ochota mi przeszła. Jutrzenko, przestań pogrywać albo my przestaniemy kupować.


Mleczny start (kaszka + kanapka), producent Maspex. A to jest, proszę państwa, prawdziwy hit. Produkty, jak czytamy na opakowaniu, opracowane we współpracy z Instytutem Matki i Dziecka, "polecane w codziennej diecie dziecka". Naładowane witaminami, węglanami i siarczynami (to ponoć zdrowe). A wśród nich dumnie wypina się nasz ulubieniec - tłuszcz roślinny utwardzony. Drodzy rodzice, na pewno chcecie tym czymś karmić swoje pociechy? Nie wierzcie w fałszywe uśmiechy tych dzieciaczków z opakowania, ich prawnym opiekunom zapłacono niezłe pieniądze.

Produkt zgłoszony przez czytelniczkę Lorraine - dzięki!


Mentosy owocowe, producent Perfetti Van Melle. Zdrada! Symbol kolorowego Zachodu z paniami nieprzejmującymi się złamanymi obcasami jest równie zgniły, jak - bum bum - jego moralność. W składzie tłuszcz roślinny utwardzony na poczesnym miejscu. Dziękuję anonimowi za zauważenie tego niuansu.


Czekam na wasze propozycje!

Podawajcie pełną nazwę produktu i jego producenta - tylko w ten sposób będę mógł go zidentyfikować i zamieścić na liście. Jeśli macie własne zdjęcia opakowania i składu, linkujcie w komentarzu lub wysyłajcie na maila: pomidorowazmakaronem@gmail.com.

104 komentarze:

  1. Margaryny twarde. Ciasteczka. Czasami nabiał... np. Zott, deser z koroną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba łatwiej byłoby wymieniać gdzie nie ma tłuszczu utwardzonego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie! tłuszczu utwardzonego jest od cholery w wielu wyrobach cukierniczych - batonach, ciateczkach, czekoladach nadziewanych, lodach itd..

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nawet w papierku z przyprawami?

      Usuń
  4. Ja słyszałam, że na tym świństwie smaży się w KFC. Zresztą pewnie większość sieci fastfoodowych korzysta z tego badziewia w celu obniżenia kosztów.

    OdpowiedzUsuń
  5. złapałam pierwsze do miałam pod ręką i niestety nawet Skitelsy mają

    OdpowiedzUsuń
  6. O ZGROZO! "FITELLA Musli chrupkie z orzechami i rodzynkami" firmy Gellwe (FoodCare).
    Dowód? http://zdjecie.net.pl/zdjecia/t2/2a51f67217a2d066d5523f3e74b715bf.jpg
    Nie mam pojęcia czy inne smaki musli FITELLA również zawierają tłuszcz utwardzony, ale bardzo możliwe...
    Jak widać można mieć słówko "FIT" w nazwie serii oraz zlepek słów "food" + "care" w nazwie producenta, by dodawać takie świństwo do składu.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS tu jest mój wpis na FB, w którym wypowiedziałem "prywatną wojnę" Fitelli, kto chce poprzeć mnie "lajkiem", niech się nie waha ani przez moment, może wspólnymi siłami coś osiągniemy.....
      https://www.facebook.com/Fitella/posts/505325029478385

      Usuń
  7. a ja z okazji 3 mln wejść cofam subskrypcję. blog jest ok, kiedyś go nawet lubiłam ale sposób w jaki Radarze od jakiegoś czasu odzywasz się do czytelników, twoja zarozumiałość zniechęcił mnie do zaglądania tutaj. wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś było wszystko pisane z polotem i zabawnie, teraz jakoś na siłę i pompatycznie

      Usuń
    2. mam dla was piosenkę. mam nadzieję, że dobrze się wsłuchacie w refren: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KHPPMoHWUE8

      Usuń
    3. A ja się przyłączę do przedmówców - bardzo nam Radar zburaczał.

      Usuń
  8. Czy lista w poście będzie na bieżąco aktualizowana?

    A tak w ogóle, to czy są jeszcze jakaś "bezpieczne" kostki rosołowe? Czy bulionetka też ma tłuszcz roślinny utwardzony?

    Niestety, ale gotowe muesli nigdy nie będzie zdrowe - w większości znajdują się też niebotyczne ilości cukru. Większość produktów "fit" jest bardziej szkodliwa od ich pełnowartościowych zamienników. Chociażby aspartam w niektórych napojach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, jeśli będą podawane nazwy produktów i producentów

      szukam takich kostek, na razie nie znalazłem i zrezygnowałem z używania

      Usuń
    2. A kostki ekologiczne? Myślę, że one nie mają utwardzanych TR. Można też zrobić domową jarzynkę susząc warzywa w piekarniku, albo pomrozić mocno odparowany rosół.

      Usuń
    3. Halo halo... nikt nie postawił pytania po co w ogóle kostka? Moja żona ostatnio ugotowała po raz pierwszy rosół bez kostki według przepisu jaki otrzymała od koleżanki - cała kura, włoszczyzna delikatne przypalanie cebuli dla koloru i takie tam czary. Wyszedł idealny. Bez grama sztucznego gówna.

      Usuń
    4. A ile gazu/prądu zużyła na przygotowanie? Kostka jest niestety dobrym zamiennikiem zdrowego wywaru, bo wrzucasz i gotowe. A wywar musi stać na gazie sporo czasu by smak powstał .

      Usuń
    5. no jeśli takimi dylematami będziemy się kierować to jeszcze lepiej wypadną chińskie zupki instant zalewane w papierowym talerzyku, którego później nie trzeba zmywać. Nie oszukujmy się takiego rosołu nie gotujesz codziennie tylko raz na tydzień. Więc jeśli nawet rosół dla 4 osób będzie cię kosztował miesięcznie 10zł więcej to chyba jest to cena, którą warto zapłacić za produkt nie zawierający grama chemii.

      Usuń
    6. Domowy rosół to jest jeden z najprostszych posiłków do przygotowania. Całość faktycznej pracy zajmuje 10 - 15 minut. Czas gotowania (przy którym nic nie trzeba robić) od 2 do 3 godzin, przy czym gazu nie idzie więcej niż przy smażeniu np. schaboszczaków, ponieważ na najmniejszym palniku można dać mały płomień i zupa będzie się powolutku, delikatnie gotowała. No i jak ktoś wyżej wspomniał, taki rosół jest na kilka dni nawet więc koszt / posiłek jest bardzo niski.

      Usuń
  9. Kolejny produkt, który przyszedł mi do głowy - masło orzechowe light firmy FELIX!
    Nie pamiętam, czy w wersji "normalnej" również czai się ten toksyczny dodatek, ale w wersji lajtowej jest na pewno..... Bezpieczniej wybrać masło np. firmy Sante albo opisywane przez Radara masło orzechowe z tyg. amerykańskiego w Lidlu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie Felixy mają utwardzane tłuszcze roślinne, niestety Sante również. Polecam porównanie www.fitgeek.pl/2012/09/10/porownanie-masel-orzechowych/
      (jeśli nie można wklejać linków to proszę go wyciąć)

      Usuń
    2. Dokładnie, Felix i Sante zawierają tłuszcz utwardzony. "Czyste" są masła z Lidla, Rossmanna, Marks & Spencer oraz firmy Primavika.

      Usuń
    3. ja masło robie sam, polecam. kupujemy smietanke do ubijania 30%, wlewam do malaksera, krece na sporych obrotach az powstanie maslo. tz wyraznie oddzieli sie maslanka 5 - 10 min. odcedzam, wyciskam (w reku) z masla resztke maslanki , formuje . pycha

      Usuń
    4. A ja Wam proponuję zrobienie własnego masła orzechowego z orzeszków ziemnych, bo jak się okazuje w fabrykach przetwarzających orzeszki ziemne, przebiera się te spleśniałe od niespleśniałych.
      Spleśniałe idą na przemiał na masło orzechowe, a niespleśniałe są pakowane do paczek w postaci niezmienionej.
      Wykrył to amerykański naukowiec Colin Campbell, możecie poczytać w jego książce "Nowoczesne zasady odżywiania".
      W zapleśniałych orzeszkach występuje zwielokrotniona dopuszczalna ilość aflatoksyn, a aflatoksyny są najbardziej rakotwórczym produktem.

      Usuń
  10. A ja dzisiaj specjalnie zrobiłam przegląd kostek rosołowych dostępnych w Biedrze i Knorr ma w składzie tłuszcz roślinny - po prostu. Za to Winiary i jakaś biedronkowa kostka na "C" mają rzeczywiście tłuszcz roślinny utwardzony. Lista chyba nie do końca zgodna z prawdą... ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam w domu jeszcze jakąś starą grzybową, która nie zawiera tłuszczu utwardzonego, ale nowa "ulepszona" receptura, którą opisywałem jakiś czas temu - już go ma. postaram się jeszcze sprawdzić w sklepie różne kostki i bulionetki i porównać skład

      Usuń
    2. zweryfikowałem skład i Knorry rzeczywiście mają tylko tłuszcz roślinny. za to Winiary jadą po całości. poprawione!

      Usuń
    3. tłuszcz roślinny i tak jest już podejrzanym określenie i zwykle oznacza tłuszcz palmowy. olej roślinny byłoby lepiej. ale tłuszcz/ już śmierdzi transami:)

      Usuń
  11. kolejny winowajca - MILKA ChocoWafer - okrągłe wafelki pakowane w pazłotko - dostępne pojedynczo (np na stacjach benz.) oraz pakowane po kilka szt. w kartoniku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Na początek oczywistości.
    Zawierają tłuszcz roślinny utwardzony:
    Winiary (Nestle): Kostka Mięsna, Bulion Cielęcy i Rosół drobiowy.
    Kucharek (Prymat Sp. z o.o.): Rosół Wołowy
    Dr. Oetker: Słodka Chwila Mleczny Ryż z kawałkami jabłek i Cynamonem

    Na koniec najgorsze :/

    Mleczny Start (Wyprodukował Maspex - GMW Sp. z o.o. S.K.A. dla Biedronki) : Pożywna kaszka z mlekiem o smaku truskawkowym

    Że kostki rosołowe i tego typu produkty to mają to się nie czuję zdziwiona ale że kaszka dla dzieci również to już mnie zdegustowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez mnie zdziwilo,bo lezy przeterminowane bo patrzylem jakis gorszy ma skład niz dobre Nestle czy Bebiko bez cholerstw zbędnych,i mozna bez takiego?

      Usuń
    2. nestle NIE JEST dobre -ten koncern zatruwa wszystkich - doroslych i dzieci !!!

      Usuń
  13. Ale czemu taka elegancka nazwa: utwardzone tłuszcze roślinne? Powinno być: margaryna. Wtedy od razu wiadomo o jakie paskudztwo chodzi


    ps Radar zamień słowne Captcha do przepisywania na obrazkowe do klikania/przeciągania, skuteczność równie dobra, a nie wku***a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. bo taka jest nazwa tego składnika wielu produktów, a margaryna jest produktem złożonym z wielu tłuszczy i innych dodatków

      2. to nie ode mnie zależy.

      Usuń
  14. Kawa Kopiko (Storck sp. z o.o.)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tabliczka Bajeczny od Wedla, zawiera CZĘŚCIOWO utwardzony tłuszcz roślinny. Liczy się?

    OdpowiedzUsuń
  16. Śmieszna ta krucjata :) Radarowi widać lektura Komnak uderzyła do głowy. Stary, masz 31 komentów przez dwa dni. Nie ta półka, nie ten poziom. Napraw się. Może zacznij od szaty która jest syfna i systemu komentarzy który wymaga rejestracji w dziwnych miejscach i też jest syfny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się nie zgodzę - szata graficzna prosta i przejrzysta - bez żadnego fiu-bździu. A komentarze - przecież sam(a) piszesz jako Anonimowy, więc nie trzeba się nigdzie rejestrować :P

      Usuń
    2. Zgadzam się. Trzeba znowu zacząć mu wbijać do pustej makówki, że się do tego nie nadaje ze swoimi niskiej jakości żartami, wymuszonymi metaforami i brakiem podstawowej wiedzy z zakresu żywienia. Znowu za moją sprawą się zamknie w sobie jak ostatnio :)

      Usuń
    3. prinze polo tez olej palmowy co teraz

      Usuń
  17. Ja ostatnio wypowiedziałam wojnę syropowi glukozowo-fruktozowemu, który producenci również radośnie pakują do czego się da, a który jest jedną z przyczyn otyłości, ponieważ zaburza metabolizm - polecam poczytać na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
  18. tłuszcz roślinny utwardzony jest w większości słodyczy, takich jak ciastka, wafelki itp. oraz chipsach. Naprawdę ciężko znaleźć jakieś produkty, które go nie mają w składzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jabłka nie mają, ziemniaki nie mają, mięso nie ma, ryby nie mają, jajka nie maja, wymieniać dalej?

      Usuń
  19. Trufle Białe firmy Wawel

    OdpowiedzUsuń
  20. Białe Michałki również firmy Wawel, tłuszcz roślinny utwardzony na drugim miejscu w składzie polewy, zaraz po cukrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, przynajmniej produktu firmy Wawel zawierają bonusowe białko w postaci uroczych robaczków i larw. :)

      Usuń
    2. Wawel w ogóle robi tonę syfu. michaszki tylko do Mieszko-są z prawdziwą czekoladą.

      Usuń
  21. No i jest odpowiedź FITELLI na mojego posta na ich fanpage'u na FB:
    "Łukaszu utwardzane tłuszcze roślinne są składnikiem ogromnej liczby produktów spożywczych obecnych na polskim rynku, w tym również musli i płatków śniadaniowych. W odróżnieniu od naszej firmy, większość producentów nie podaje jednak tej informacji na opakowaniach. Dział Badań i Rozwoju stale udoskonala receptury wszystkich naszych produktów. Rozpoczęliśmy już prace mające na celu zastąpienie tłuszczów utwardzanych tłuszczami roślinnymi, nieutwardzonymi. Nowe Fitelle pojawią się na półkach sklepowych jeszcze przed końcem tego roku."

    Czyli z jednej strony próbują się zasłaniać tym, że przecież "wszyscy tak robią" a tylko oni jako jedni z nielicznych "uczciwie" o tym informują, a z drugiej piszą, że pracują nad nowymi recepturami, bez tłuszczów utwardzonych, z czego wniosek, że jednak się DA bez i (w domyśle) zapewne nie wszyscy jednak, którzy nie podają tego świństwa w składzie używają tego składnika w swoich wyrobach... Zapachniało niekonsekwencją, ale lepsza taka odpowiedź, niż żadna, przynajmniej mają sygnał, że konsumenci są coraz bardziej świadomi i nie będą kierowali się li tylko ładnym opakowaniem i sloganami, że coś jest "fit" itp...
    Przy okazji dzięki wszystkim za "lajki". Dla przypomnienia - wątek znajduje się tu:
    https://www.facebook.com/Fitella/posts/505325029478385

    OdpowiedzUsuń
  22. Roślinny tłuszcz utwardzony zawierają krakersy z Lidla

    OdpowiedzUsuń
  23. Sucharki Mamut :( produkt niby dietetyczny i zdrowy.

    OdpowiedzUsuń
  24. Batony Amigos z Biedronki, a takie dobre były...

    OdpowiedzUsuń
  25. hej, myślałam, że ten "projekt" wypali, a tu CISZA!

    OdpowiedzUsuń
  26. nie wiem czy to jeszcze aktualne, przed nosem mam "Mleczną Toffi" E.Wedla, więc tu też.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a bo nie
      http://wieszcozjesz.blogspot.com/2012/08/czekolada-wedel-mleczna.html

      Usuń
  27. Terravita KREM-czekoladowo-orzechowy ze zdjęciem SCOOBY-DOO

    OdpowiedzUsuń
  28. Bułeczki maślane z Biedronki (i pewnie z innych sieciówek także!)

    OdpowiedzUsuń
  29. oglądam właśnie powtórkę programu "Wiem co jem" i mowa o utwardzonych tłuszczach roślinnych, wklepałam w Google hasło i trafiłam tutaj, sprawdziłam też w swojej kuchni i szok, wszystko co mam z Winiar to to ma w składzie, czyli pomysły na..., wspomniane wcześniej papirusy do smażenia. słyszałam o szkodliwości tych tłuszczy,ale nie sądziłam, że tak pchają je producenci, będę się robić zakupy dłużej i dokładnie czytać skład wszystkiego gdzie mogą się pojawić. Prośba znacie lody wolne od tego świństwa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lody z Lidla. Jednak niemieckie najlepsze
      http://wieszcozjesz.blogspot.com/2013/08/gelatelli-lody-waniliowe.html

      Usuń
  30. Sante znane z dobrych zdrowych i w ogole fajnych ciastek owsianych ( chyba nie przesadzam ) niestety używa tego syfu w swoim maśle orzechowym. Strasznie mnie to boli bo chciałem je kupić ale takiego syfu ja uwodornione tłuszcze roślinne nie zniese .... :(

    OdpowiedzUsuń
  31. Jestem totalnie zalamana tym że tłuszcz utwardzony jest praktycznie we wszystkich ulubionych przeze mnie ukochanych słodyczach tj. trufle z Odry, michaszki z Mieszka, Grześki i wszystkie nadziewane czekoladki takich firm jak Wawel(praktycznie w każdym produkcie), Goplana, Jutrzenka, milka itp itd, chciałam ostatnio bombonierkę kupić ale w każdej jest to świństwo,stwierdzam że jedyne co mogę bezpicznie zajadać ze słodyczy to jest gorzka czekolada i nic poza tym. Szkoda że tak poważne firmy z długoletnią tradycją sami doprowadzją się do upadku. Będę to oglaszać wszem i wobec bo skąd Ci biedni ludzie mają to wiedzieć. Pozdrawiam Panią Kasię Bosacką i cieszę się że powstał taki program bo wreszcie przestałam jeść świństwa, może trochę późno bo choroby jakie przeszłam to nie wzięły się z niczego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W milce zaskakująco nie znalazłem nic agrysywnego
      http://1.bp.blogspot.com/-b1_7w-A_96U/U1LVTvjtFKI/AAAAAAAAAuw/SfqnCzsd_-Y/s1600/Milka+-+White+chocolate+04.jpg
      W klasycznej mlecznej wedla tez nie
      A prawdziwy fenomen tez wedla (rzadko spotykana):

      http://whitechocolateland.blogspot.com/2014/03/wedel-czekolada-biaa-z-czastkami.html?showComment=1405495245031#c284144626824878251

      Ale uważac trzeba na wszelkie nadziewane

      Usuń
  32. IBUPROM ma też utwardzony tłuszcz roślinny w składzie!

    OdpowiedzUsuń
  33. Większość chałwy na rynku ma utwardzony tłuszcz roślinny. Ot, trzymam w ręku "Waniliową chałwę oryginalną turecką" marki "Deniz" produkcji Elis-Bis Sp. z o.o. z Gdyni - na trzecim miejscu syrop glukozowo-fruktuzowy, na piątym - utwardzony tłuszcz roślinny. Strach jeść...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tabletki na miażdżycę też mają olej utwardzony...

      Usuń
  34. Najgorsze jest to, iż "w Polsce nie ma obowiązku umieszczania informacji na ich temat na etykietach produktów spożywczych. Utwardzone oleje roślinne. Znajdują się w tysiącach produktów, poczynając od margaryn do smarowania pieczywa, przez różnego rodzaju ciasteczka, aż po frytki" Poniżej link do ciekawego artykułu na ten właśnie temat:
    http://www.menshealth.pl/dieta/Tluszcze-trans-ukryty-zabojca,3658,1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juz jest absolutny nakaz umieszczania całego składu kazdego produktu spożywczego

      Usuń
  35. W sprawie znakowania żywności obowiązuje rozporządzenie z 8 kwietnia 2004 (Dz.U. nr 58, poz. 563), zgodnie z którym producenci są zobowiązani do podawania zawartości tłuszczu ogółem, w tym: kwasów nasyconych, jednonienasyconych, wielonienasyconych i cholesterolu. O utwardzonych (uwodornionych) kwasach nienasyconych nie ma słowa.

    OdpowiedzUsuń
  36. Batony Pawełki, ze którymi kiedyś przepadałem. Zawierają tłuszcz roślinny utwardzony, tak samo jak niemal każda nadziewana czekolada Wedla. Jest to smutne. Natomiast Goplana, jak na razie stroni od tłuszczy utwardzonych. Nawet w czekoladach nadziewanych.

    OdpowiedzUsuń
  37. Utwardzone tłuszcze roślinne są jeszcze w Capuucinno i w budyniach.

    OdpowiedzUsuń
  38. Tłuszcze utwardzone są w prawie każdym produkcie, trzeba czytać etykiety i cena czy też marka nie ma tu większego znaczenia. Jeżeli chodzi o mnie to serki topione kupuje tylko takie, gdzie właśnie jest tłuszcz utwardzony, to samo z żółtym serem tylko z olejem roślinnym. Robię to absolutnie świadomie. Tak samo z błonnikiem im mniej w diecie zdecydowanie tym lepiej (dogłębna kilkuletnia obserwacja reakcji własnego ciała na dany produkt, a nie jakieś tam wyniki jakichś tam naukowców) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Herbatniki z biedronki "mini betini"

    OdpowiedzUsuń
  40. Warto dodać wegetę która jest całą mieszanką toksycznych substancji. Dodałabym też wszystkie produkty firmy dr.gerrard - w każdym tym produkcie jest dosłownie sama chemia. Oczywiście toksyczne są łatwy i inne chipsy tego typu. Chemia jest w prawie wszystkich współczesnych produktach, można y było wymieniać w nieskończoność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz sobie to, aż dziw bierze jak proste skladniki moga byc w Vegecie,ale nalezy nie przesadzac bo soli jest tyle co w normalnej
      I po jakiego h.ja pchac wzmacniacze smaku czy luj wie co jak mozna taki sam smak uzyskac poprzez tą NATUR
      http://1.bp.blogspot.com/-JZQn6RSTJC0/UJJJ0ZUpHkI/AAAAAAAAD8o/r2CPAQwWON4/s1600/IMG_1980.JPG

      Usuń
  41. wcinam sobie krówkę firmy Spółdzielni POKÓJ BB (taka pomarańczowa z głową krówki, chyba najbardziej u nas znane) patrzę a tam w składzie co? Tłuszcz roślinny utwardzony... Krówkom podziękujemy!

    OdpowiedzUsuń
  42. Zastanawiam się czy to wszystko ma sens? przecież to niczego nie zmieni!!! a przypuszczam, że będzie jeszcze gorzej!!! chemia, chemia i tylko chemia, bo czy pracując potrafisz stać przy garkach połowę wolnego czasu i gdybać co jest zdrowe? gotować ze zdrowych produktów, a gdzie je kupić? jak to wszystko znieść, bo ludzie na ogół mają świadomość, ale ograniczeni są czasem! Zauważcie jak i jakie produkty kupują w sklepach, masakra i co dalej? atki daja w rączki maluchom ciastka zamiast marchewki, czipsy to już na porządku dziennym! zapychają te maluchy czym się da a w domu jeszcze chemiczny obiad!!!! matko boska ratuj!!!! tyją w oczach.

    OdpowiedzUsuń
  43. Jak dać radę tej chemicznej żywności? uważać na każdym kroku co się kupuje i je? dojdziemy do jakichś fobii, bo naprawdę wszystko jest strasznie chemiczne! jedynie co to uprawiać swój ogródek, ale jak nie popryskasz to nie zbierzesz:) oncerny prześcigaja się w ogłupianiu ludzi do tego reklamy w telewizji, ludzie jak barany kupują w ciemno, rzadko kto czyta co kupuje. W kosmetykach aż roi się od chemicznej zarazy, niby ogólnie się wie, że to chemia a jednak kupują i nie patrzą co!!!! Najlepiej zbojkotować te towary, ale ile takich ludzi się znajdzie, nie kupować chemii. nie truć dzieci, a skąd te grubasy w szkołach? kiedyś jak jedno dziecko było w klasie grube to zazwyczaj chore a teraz same grubasy z chemicznego jedzenia. Zobaczcie co się dzieje na ulicach, jak porażająco grubi są ludzie i to młodzi, krótkie nogi wielkie pupy takie jest nasze społeczeństwo. Pasione jak wieprzki w tuczarni, Wszechobecne tłuszcze i chemiczne polepszacze jak uciec od takiego jedzenia?W sklepie naprawdę wszystko posiada jakieś chemiczne dodatki a najgorsze, że nie ma wyboru, bo jaka jest alternatywa choćby dla chemicznego ziemniaka....no chyba tylko go nie jeść. Większa część społeczeństwa wie o tym ale są bardzo obojętni a tylko nieliczni się buntują a i tak nic z tego nie wynika.pozdrawiam....Asia A

    OdpowiedzUsuń
  44. szukajac w necie czegos o tym dziadostwie trafilam tutaja, super ze komus sie chce prowadzic takiego ostrzegawczego bloga, ja juz dawno zrezygnowałam z kostek rosołowych , vegety i innych tego typu cudow, moze jak jedni twierdza jedzenie jest mdle( bo brakuje glutaminianua staram sie tez nie przesadzac z solą) ale zdrowe, i tak sobei czytam zajadajac krakersiki z biedronki za 1,69 o cmaku cebulowym i patrze a one w składzie maja co? Utwardzone oleje roslinne:((( wiec ku przestrodze sa dwa rodzaje jeszcze solone sa w takich podluznych pudełkach. jak gdzies jeszcze znajde to dopisze

    OdpowiedzUsuń
  45. OMISIE - błagam, dodajcie do listy.
    Reklamują jako prozdrowotne łakocie dla naszych DZIECI.
    a tłuszcz roślinny utwardzony jest tam na pierwszym miejscu!!!

    OdpowiedzUsuń
  46. A to inny aspekt tłuszczu palmowego. Dramat zaczyna się już na samym początku... http://www.herbalyes.pl/olej-palmowy-nie-dziekuje/

    OdpowiedzUsuń
  47. Jestem w szoku jak pomyślę ile tego świństwa w życiu nieświadomie zjadłem, nie patrząc na skład. W niektórych krajach jet podobno zakaz używania tego gówna.Np. Dania Kanada ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

    OdpowiedzUsuń
  48. Wczoraj jadłem herbatniczki z jutrzenki, też jest tam ten utwardzony syf.

    OdpowiedzUsuń
  49. Herbatniki Be Be

    OdpowiedzUsuń
  50. Śliwka Nałęczowska w czekoladzie firmy Solidarność

    OdpowiedzUsuń
  51. Dobrze byłoby stworzyć listę zdrowych produktów, co możemy jest i się nie truć, bo w tym zalewie szkodliwych łatwo się pogubić. Wiadomo, każdy może sprawdzić na etykiecie ( oczywiści jak napiszą dokładny skład ), ale warto wiedzieć z góry i wybierać te zdrowsze artykuły.

    OdpowiedzUsuń
  52. Strzeżcie się ... białych michałków wawela - to juz absolutny skandal,żeby tak znana firma tak zeszła na psy. Niech jak najwięcej ludzi się i tym dowie i zaprzestanie kupowania dobrych w smaku ale z tym ścierwem. Pisałem do nich to oni pieprzą ze odpowiednia konsystencja,że mało tego syfu w składzie,że tamto,sramto.Oni nie wiedzą ze młodzi klienci stają sie coraz bardziej świadomi? A jakoś nieznana firma Hanka obywa się bez tego ścierwa w swoich michałkach

    OdpowiedzUsuń
  53. Batony twix i inne pewnie też, tania chałwa, mam też podejrzenia co do nutelli i każdej rzeczy, gdzie jest napisane "tłuszcz roślinny" Poza tym wszystkie macki, kfc, pizza hut.. I powiem, że nie chodzi o wpadanie w paranoje, ale można porównać dwa produkty i w jednym jest, a w drugim nie ma czasem.

    OdpowiedzUsuń
  54. Rozszerzę tylko informacje dlaczego tłuszcz utwardzony jest zły. Pewno to wszyscy wiedza ale napisze. Bo powoduje tworzenie się tłuszczu trzewiowego w organizmie czyli tego wokół organów wewnętrznych. Co prosta przyczyna cukrzycy typu II i całego syndromu metabolicznego.

    OdpowiedzUsuń
  55. sucharki firmy mamut. Jedyne co można jeść po chorobie żołądka a tu patrze na skład i nie za dobrze to wywygląda :/

    OdpowiedzUsuń
  56. Sante "Masło orzechowe" zawiera w składzie tłuszcz palmowy całkowicie uwodorniony.

    OdpowiedzUsuń
  57. A wegetarianie na swoich blogach dalej będą uspokajać: "utwardzone tłuszcze roślinne są wegetariańskie i możecie je spożywać bez obaw". To ja już wolę ekologiczne mięso.

    OdpowiedzUsuń
  58. Mlekoladki Hibbi. Na pierwszym miejscu w składzie cukier, na drugim tłuszcz roślinny utwardzony. Zapychacz żył zadedykowany dzieciom.

    OdpowiedzUsuń
  59. TŁUSZCZ PALMOWY JEST WSZĘDZIE :) WSZYSTKIE GOTOWE SOSY, SŁODYCZE, TORTILLE ITD ITD DLATEGO JA STARAM SIE STOPNIOWO TO WSZYSTKO WYELIMINOWAC Z DIETY, STOPNIOWO, BO TAK NA RAZ TRUDNO ZE WSZYSTKIEGO ZREZYGNOWAC, ALE W NAJBLIZSZEJ PRZYSZLOSCI ZAMIERZAM ZREZYGNOWAC Z TEGO SWINSTWA W 100% !!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego potrzeba duuuzo imigrantow z krajow trzeciego swiata. Zeby ciezko pracowali i kupowali te gown@. Chociaz jak wpiszecie w gOOgle "don't buy izraeli products" to zobaczycie , ze sa pod wzgledem zywienia niezle poinformowani. Jest duzo zdjec na twitterze.

      Usuń
  60. Dlatego cieszę się, że mam thermomix. Szansa na zdrowe jedzenie w otchłani syfu. Nie wyeliminujemy całkowicie ale przynajmniej ograniczymy ilość spożywane trucizny.

    OdpowiedzUsuń
  61. Od siebie dodam tylko że jeśli ktoś szuka herbatników to warto zawsze patrzyć na skład aby był dobry bez dodatków szkodliwych. Osobiście na przykład nie polecam takich z spółek ze zdrową żywnością na przykład chyba najbardziej znane http://www.open-youweb.com/herbatniki-lekkie-o-smaku-czekoladowym-opinia/ bo są zdecydowanie przesadnie drogie a skład wcale nie jest powalający na kolana. Warto szukać swoich aby znaleźć najlepsze - ja nadal poszukuję.

    OdpowiedzUsuń
  62. Masło orzechowe firmy Sante...
    tłuszcz całkowicie uwodorniony

    OdpowiedzUsuń
  63. Witam,
    brawo i ciesze się ze znalazł się w końcu ktoś kto tępi produkty które zatruwają obywateli polskich. To jest nie możliwe żeby mając w Polsce swoje wartościowe tłuszcze typu olej rzepakowy stosować chamski olej palmowy. Powinniśmy wszyscy protestować i eliminować te wszystkie produkty z polskich sklepów.

    OdpowiedzUsuń