sobota, 22 września 2012

Sunbites z pomarańczą i owocami leśnymi (producent Frito Lay)



To nie jest wpis dla fanatyków zdrowego odżywiania. O dziwo.

Choć trzeba przyznać, że fabryka się stara. Sunbites są promowane jako smaczna przekąska i nic poza tym. W spotach reklamowych ani razu nie pada sugestia dotycząca zdrowia. Mimo że robią je z pełnoziarnistej mąki (plus zarodki pszenne, płatki owsiane i otręby), bez konserwantów i tak dalej. Miło, że nie próbują konsumentom wciskać marketingowej ściemy - jeśli tak prosty produkt zawiera aż szesnaście składników (w tym kostka owocowa, która składa się z kolejnych piętnastu), to nie może być mowy o zdrowym i naturalnym odżywianiu.

No więc Sunbites na pewno nie są zdrowe.



Za to są smaczne. Pyszne nawet. Celowo wybrałem te słodkie (dostępne są też słone, np. z papryką i ziołami, lub słodko-słone), bo takie idealnie nadają się na podwieczorek, do kawy lub herbaty, do zagryzania czekoladą. Cienkie chrupiące listki są słodkie (ale nie przesadnie) i smakują owocami – pomarańczą lub leśnymi. Wariant drugi lepiej mi smakuje, jest znacznie bardziej aromatyczny. Chrupaniu towarzyszy chrzęszczenie w zębach jakichś organicznych elementów, zapewne tych otrąb i zarodków pszenicy (kupiłem je kiedyś z zamiarem dodawania do jogurtu; po dwóch tygodniach paczka trafiła do kosza, nie chciałem, żeby zalęgły się w tym robaki*).

Jak widać Frito Lay nie tylko robi najlepsze chipsy w Polsce. Inne rzeczy też im nieźle wychodzą**.

==Radar==

Waga: 100 g
Energia: 410 kcal
Cena: 2,49 zł (Kaufland)

Ocena: 8/10

+ chrupiące listki – przyjemnie się to je
+ w smaku wyraźne owoce
+ nie przesłodzone

- pewne substancje, o których prawdziwi dżentelmeni nie rozmawiają

*Wiem, że popełniłem straszny błąd. Zarodki są POTWORNIE zdrowe.
**Numer konta chyba wam podałem?

10 komentarzy:

  1. najlepsze są paprykowo-ziołowe!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. O, ja też je lubię. Smakują mi te paprykowe i inne słone smaki ( do chrupania przy wódce jak znalazł, zamiast nieśmiertelnych paluszków ), ale te leśne także smaczne, nawet bardzo, choć podchodziłam do nich jak do jeża.
    Podoba mi się to, że nie sprawiają wrażenie takich strasznie tłustych ( bo tego nie lubię w chipsach ), ale, że są zdrowe czy jakiś fit, to nawet się nie próbuję oszukiwać.

    Pozdrawiam. :)

    boiler

    OdpowiedzUsuń
  3. mi nie smakują te o smaku owoców leśnych... Są okropnie słodkie dla mnie.. ale są gusta, guściki. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi smakowały. Dobra rzecz ogólnie, tylko droga strasznie.

      Usuń
  4. paprykowe są świetne, do słodkich jakoś mnie nie ciągnie...

    OdpowiedzUsuń
  5. paprykowe są kozackie, kupiłem z 2 czy 3 razy i schrupałem ze smakiem, ale dla mnie trochę za mało ich w paczce jak za tą cenę. no i bylem w szoku jak popatrzyłem na te kalorie, w 100 g jest tylko 90 kalorii mniej niż w serowych cheetosach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dodaj syrop glukozowu. W ciagu dwoch lat bedziemy tesknic za cukrem. Ten ohydn plyn z kukrydzy jest tak tani ze laduja go do jogurtow i soku z brzozy nawet czy musztardy.

    STOP ohydnemu syropowi glukozowo-frkutozowemu.

    OdpowiedzUsuń
  7. słodko-słone są w miarę okej i dużo krótszy skład mają niż pozostałe smaku o_O

    OdpowiedzUsuń
  8. paprykowe najlepsze. 2.50? wow, u mnie w marketach zazwyczaj po 3.99, w realu po 3.49. kupuje tylko przy okazjonalnych przecenach na 2.99

    OdpowiedzUsuń
  9. paprykowe dobre i wiosenne warzywa u mnie na rynku facet sprzedaje po 2,50 więc tanio

    OdpowiedzUsuń