poniedziałek, 17 września 2012

Owsianka z pieczonym jabłkiem i rodzynkami + Owsianka z żurawiną (producent nieznany na zlecenie OSM Łowicz; dystrybutor Biedronka)



Po co się męczyć z robieniem owsianki na śniadanie, skoro można kupić gotową w kubku?

Wiadomo, że domowa zdrowsza, naturalna, smaczniejsza bla, bla, bla. Nie tym się tutaj zajmujemy, tylko nowym towarem z Biedronki, która rzuciła na półki aż trzy rodzaje deseru mlecznego imitującego owsiankę. Wziąłem dwa smakowe, klasyczna nie wzbudziła mojego entuzjazmu.

Owsianka z pieczonym jabłkiem i rodzynkami


Pełno ostatnio takich deserów, często określanych jako „o smaku szarlotki”. Z reguły mi smakują, ale ta owsianka to porażka. Zacznijmy od glutowatej konsystencji, która odbiera mi apatyt, choć nie jestem specjalnie wrażliwy. W gęstej płatkowo-mlecznej mazi spoczywa wkład smakowy, który niestety wypada bardzo nijako. 


W ogóle nie czuję tych jabłek, rodzynki nie zauważyłem żadnej (ale może połknąłem, bo chciałem jak najszybciej mieć to za sobą), a cynamonu, który uwielbiam, tyle co kotek napłakał. Całość mdła i nieapetyczna. Nie chcę tego więcej.

Ocena: 3/10

Owsianka z żurawiną


Zawsze się ślinię, gdy widzę, że do czegoś dodano żurawinę. Niestety, owsianka jest ta sama i wsad żurawinowy tylko nieznacznie poprawia sytuację. Sam dżemik jest bardzo smaczny, kwaskowaty i aromatyczny, ale i tak ginie w mulistym smaku i konsystencji deseru. 


Zdecydowanie największą rolę w tej owsiance odgrywa substancja zagęszczająca – mączka chleba świętojańskiego. Jestem na nie, w obu przypadkach.

 Ocena: 4/10

==Radar==

Waga: 200 g
Cena: 1,49 zł

11 komentarzy:

  1. Innymi słowy nie próbuj dziecka przekonywać do owsianki produktami z Biedronki :D
    Jest w ogóle na rynku jakiś smaczny produkt owsiankopodobny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owsiankopodobny produkt najbardziej przypominający owsiankę to chyba owsianki firmy Elovena w wersji np. z żurawiną, cynamonem i z jabłkami właśnie. Saszetki gotowe do zalania wodą przegotowaną. Polecam

      Usuń
  2. Miałem bardzo podobne odczucia po konsumpcji tego kuriozum ( w wersji z pieczonym jabłkiem). Glutowatość była zdecydowanie zbyt intensywna.

    Niemniej jednak jakiś tam smak to miało. Dałbym 5/10.

    Cieszyć się można z tego, że producenci chcą nas ciągle zaskakiwać i atakują coraz to nowe segmenty kubków smakowych.

    OdpowiedzUsuń
  3. po co jeść owsiankopodobne, skoro płatki owsiane wystarczy zalać gorącą wodą albo mlekiem i dodać ulubione owoce/dżem/miód/orzechy/cokolwiek żeby mieć pyszny posiłek, w odróżnieniu od gotowców z normalną, a nie glutowatą konsystencją i nie przesłodzone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. drugi akapit, czytaj ze zrozumieniem, to nie boli.

      Usuń
  4. Jadłam, nigdy więcej nie popełnię tego błędu. Dziecku w sumie smakowało, ale bez szału.

    Natomiast z produktów gotowych to z Biedronki sernik na zimno Vitello z wiśniami jest całkiem, całkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi smakują baaaaaardzo, a najbardziej ta klasyczna!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha, jak można jeść owsiankę na zimno, skoro przeczy to idei owsianki??
    PS tak, przeczytałem drugi akapit.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widocznie mało wiesz o owsiankach. jej ideą jest raczej dostarczenie wolno uwalniającej się energii, a ostatnio dużą popularność zyskała owsianka ze słoika na zimno, wszędzie na blogach śniadaniowych są przepisy, jak ją zrobić dzień wcześniej i wstawić do lodówki. szczególnie przydatne w lato

      Usuń
  7. jak to zobaczyłam w sklepie, od razu mnie zaciekawiło, bo wprost ubóstwiam owsianki, które robię sama, ale jak zobaczyłam skład, w którym płatki owsiane wynosiły jakieś kilka procent, to odłożyłam...to powinno się nazywać, jak to podobnie ująłeś, ,,deserkiem owsianym''. dobrze, że jest taki Radar, który sprawdzi produkty, na które sami się nie odważyliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szacun za testowanie! no i wielkie dzięki za ostrzeżenie! nie zamierzam tego czegoś kupować.

    OdpowiedzUsuń