środa, 26 września 2012

Kilo kartofli proszę! - Sałatka ziemniaczana z crème fraîche i szczypiorkiem (producent nieznany, Niemcy; dystrybutor Lidl)



Klasyka prostego jedzenia. W wielkim plastikowym pudełku.

Nie pomylę się chyba zbytnio sądząc, że tak lubiana w Polsce sałatka warzywna w majonezie wywodzi się właśnie od Kartoffelsalat, czyli sałatki najprostszej z możliwych. Wystarczą ziemniaki, cebula i kwaśny sos śmietanowy lub majonezowy (choć można się obejść bez nich, dodając do ziemniaków oleju z octem jabłkowym). Wydaje się to mało wyrafinowane i ubogie, ale wszystko zależy od tego, jak ją potraktujemy. Jako dodatek do dania mięsnego (wtedy obstawałbym za wersją bez majonezu) czy samodzielne danie (wtedy można dodać np. ogórki kiszone).

Lidlowska Kartoffelsalat jest całkiem niezła. Duże pudełko zawiera aż kilogram sałatki w dwóch wersjach: z jogurtem lub crème fraîche. Skusiłem się na drugi, ale słynnej francuskiej kwaśnej śmietany jest tak mało (ledwie 5%), że jakby jej nie było. Dominuje zatem smak majonezu. Ziemniaki są pokrojone w ładne plasterki, wszystkie bielutkie i smaczne. Do tego odrobina cebuli i szczypiorku.


Nie odbiega od smaku większości przemysłowo produkowanych sałatek z majonezem, ale przecież tego nie oczekiwaliśmy, prawda?

==Radar==

Waga: 1 kg
Cena: 6,99 zł

Ocena: 6,5/10

+ smaczne ziemniaki
+ dużo za rozsądną cenę

- mało crème fraîche
- szczypiorku tyle co kot napłakał

12 komentarzy:

  1. Pierwszy ? A co do sałatki to wydaje mi się że wyprodukowanie jej samemu w domu wyszło by tyle samo co kupno gotowca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale to nie jest blog kulinarny, tylko blog o gotowcach. czy to naprawdę jest takie trudne do zrozumienia?

      Usuń
    2. Sklepowe żarcie trzeba do czegoś porównać, najlepiej do zrobionego własnoręcznie z półproduktów. Trudne do zrozumienia?

      Usuń
    3. takie porównanie jest w tekście, wystarczy umieć czytać.
      a jeśli według ciebie ziemniak jest półproduktem, to ja już nie mam więcej pytań.

      Usuń
  2. Z tej serii polecam z kapusta jest rewelacja i tkai slodko pikantny to za duzo napisane ale wyrazny smak

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby nie było, że tylko trolluję - właśnie jem nuggetsy ziemniaczane z nadzieniem fondue i są paskudne!

    Dziwny smak i wiórkowata (przypomina mi placki z jabłkami) konsystencja tego ziemniaczanego ciasta, brak smaku serowego w nadzieniu, za to czuję jakąś niezidentyfikowaną seropodobną chemię.

    Dzielnie zjadłam 6 i dalej już nie dam rady. To chyba kara niebios za niesłuszne nakrzyczenie na mojego faceta o poranku :P

    OdpowiedzUsuń
  4. ziemniak, majonez, śmietana, cebula... czy może być gorsze i bardziej tuczące połączenie? dziękuję, postoję ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesteś facetem czy panienką? olej kalorie i wcinaj!

      Usuń
    2. nie jestem panienką, ale nie należę do facetów, którzy lubią jak im coś odstaje w okolicach brzucha, także jeśli obca jest Ci sylwetka rodem z okładki "Men's Health" i uważasz kogoś takiego za "geja" to się nie dogadamy ;-)
      Wiem, w takim razie po co ja tu zaglądam? Bo czasem jednak potrafię znaleźć coś dla siebie :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. marchewka by się przydała, abo seler..

    OdpowiedzUsuń
  6. O kur wa Luke jednak jestes gejem. Jem kebab ,jem maca ,jem sieme,uwielbiam oliwe z oliwek. Objadam sie slodyczami. Kocham platki owsiane i cwicze. I mam sylwetke i nie ciotuje sie czy cos ma 100 czy 180 kcal.

    Tani lans. Zostan w swiecie Star Wars. Ja w rozowej koszulce bede mezczyzna a ty z pistoletem bedziesz nadal pi zda.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zachęcony wpisem poczłapałem do Lidla i nabyłem. W smaku całkiem dobra ta sałatka, szkoda, że ma nawalone zagęstników (i innych dziwnych substancji). Ale za to bez konserwantów i wzmacniaczy smaku ;-)

    OdpowiedzUsuń