wtorek, 25 września 2012

Bardzo napakowana kromka (producent Fruitera, Czarnogóra)



Zamiast pocztówki, z Podgoricy dostałem taki oto chleb z bakaliami. Jadłem kiedyś chleb ze śliwką, ale to coś przerosło moje wyobrażenie o kreatywności piekarzy.

Jak widać na załączonym obrazku, producent nie poskąpił dodatków. Jest ich tyle, że chleb robi w tym przypadku za ramkę.

W tej ramce można znaleźć suszone owoce: śliwkę, jabłko, morelę oraz orzechy laskowe i migdały. Smakuje to świetnie, jak ciasteczko owocowe. Nawet nie przyszłoby mi do głowy, by na tę kromkę coś położyć (a może jednak prosciutto?) albo posmarować ją masłem. Nie ma takiej potrzeby, ten chleb jest smakołykiem samym w sobie.



Jak sądzę, nie trzeba jechać aż do Czarnogóry, żeby kupić sobie coś takiego. Jeśli znacie odpowiedniki produkowane w Polsce, dajcie znać!

450-gramowe pudełko z 12 kromkami kosztuje jakieś 1,30 euro. Trwałość tego pieczywa to... 30 dni.

==Radar==

7 komentarzy:

  1. Ja bym camemberta położył na to :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, ze znamy. Firma Consonni robi własne pieczywo, w dodatku niesamowicie dobre. Odpowiednikiem tego "Twojego" byłby chleb żydowski, który dość często zjawia się u mnie na stole, ale takich różnorakich smakowych wariacji jest w Consonni mnóstwo.
    http://www.consonni.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio bardzo podobne pieczywo dostałem na jarmarku dominikańskim od Litwinów. Było ciemniejsze ale identycznie napakowane.

    OdpowiedzUsuń
  4. W kieleckim Społem mozna dostac chleb czy też chlebek Rajski, nieco ciemniejszy i dodatkowo z daktylami, mało, drogie i przepyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nadziany ogromną ilością dodatków, niczym czekolada Students'ka bakaliami. Rewelacja! Super by było coś takiego spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To po prostu taki chlebo-keks...

    OdpowiedzUsuń
  7. O ile się nie mylę to Piekarnia Grzybki oferuje podobny chleb. Nazywa się turecki.

    OdpowiedzUsuń