wtorek, 21 sierpnia 2012

Soja? Sfermentowana? - Oyakata Noodles Miso (producent Ajinomoto Poland)



Miso to pasta ze sfermentowanej soi, typowy składnik japońskiej kuchni. Zupka Miso pewnie nijak się ma do tradycyjnej kuchni kraju Kwitnącej Wiśni, ale smakuje...

...całkiem dobrze. Choć początkowo byłem sceptyczny.


Przygotowałem zupę według „przepisu japońskiego”, tzn. najpierw podgotowałem krążek makaronu, potem dodałem proszek z torebki. Różnicy między takim przygotowaniem, a „zalewajką” nie ma żadnej. W każdym razie lubię wciągać długie tasiemki makaronu, a tu wyszły całkiem dobrze. Co do smaku – plasuje się gdzieś tak pomiędzy sosem sojowym a wywarem grzybowym. Wyczułem lekki kwasek, jakby kiszonki, może jednak coś z tego miso tam jest?


Zupka jest dość dobrze doprawiona – pikantna, ale bez przesady. Smakowało mi, choć i tak nie przebije Pho z makaronem ryżowym.

==Radar==

Cena: 2,39 zł (Kaufland)

Ocena: 7/10

+ bardzo dobry makaron
+ dobrze przyprawiona

- niczym się nie wyróżnia od innych
- wysoka cena

7 komentarzy:

  1. Radar, u Ciebie w Kauflandzie te zupki są zawsze czy dopiero teraz wróciły? Ja je pamiętam gdzieś sprzed dwóch lat, potem już ich nie sprzedawali :/

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim KAuflandzie są zawsze (że się wtrącę. : ))

    Nie wygląda zachęcająco... a opis smaku też :P
    Uwielbiam Vifonowskie - pieczona kaczka to jest to.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale cena z kosmosu. Powyżej 1,50zl w markecie za zupkę to zdzierstwo

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawdziwe miso smakuje jak drożdże ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. to jest z glutaminianem sodu ohyda

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdyby ktoś wybierał się do czeskiego Cieszyna to polecam zajrzeć do sklepów prowadzonych przez chińczyków. Maja całą masę oryginalnych "chińskich zupek". Ceny bardzo przystępne 1,50-1,70zł (9-10 koron czeskich)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jadł ktoś z was lunch dnia Vifon?? Produkują je jeszcze bo nie widziałem ich w tesco ani realu.
    http://vifon.pl/pl/produkty/dania/#7.lunch%20dnia%20Wieprzowina

    OdpowiedzUsuń