poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Plasterki marchwi o smaku papryki (producent FPH Paula)



Widzicie ten tytuł? Nie musiałem nic wymyślać, sama nazwa produktu jest na tyle abstrakcyjna, że ryje mózg do samego dna.

Suszone owoce są w porządku. Bardzo lubię suszone jabłka, same lub z cynamonem. Marchwi jeszcze nie próbowałem, dlatego gdy tylko zobaczyłem paczuszkę ze zdjęciem pociętej na plasterki marchewki, od razu wpakowałem ją do koszyka. Jakież było moje zdumienie, gdy dowiedziałem się, że udało się wyhodować marchew o smaku papryki!


To żart, nie ma takiej marchewki. Po prostu producent posypuje krążki ususzonej marchwi proszkiem paprykowym, jak zwykłe ziemniaczane chipsy. Efekt jest dyskusyjny. Pierwsze, co czuje się po włożeniu takiego chipsa do ust, to smak słodkiej papryki w proszku, co przyznacie sami nie jest jakimś porywającym doznaniem. Dopiero po chwili do głosu dochodzi zasadniczy słodkawy smak marchewki, który rekompensuje pierwszy kontakt z produktem Pauli.

Moim zdaniem producent przekombinował. Sama marchewka byłaby o niebo lepsza. Jako taka bardzo mi smakuje i chętnie bym się nią zajadał, gdy zabraknie świeżej. Dodając proszek paprykowy zepsuto bardzo dobry produkt. To i ocena niższa. Poprawcie to!

==Radar==

Waga: 20 g (3 pokrojone marchewki)
Cena: 2,59 zł (Kaufland)

Ocena: 6/10

+ świetny pomysł na chipsy z marchewki
+ bardzo smaczne, gdy już ustąpi smak papryki

- marna paprykowa posypka
- malutkie opakowanie

15 komentarzy:

  1. Niedawno rzuciła mi się w oczy ta marchewka i już miałam ją brać, ale... spojrzałam na zawartość kalorii. Nie żebym się odchudzała, ale nie lubię ściemy.

    A ta marchewka jest prawdopodobnie smażona w tłuszczu. Bo 20 gram tej marchewki ma więcej kalorii niż 100 gram surowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.paula.com.pl/pl/ w zakładce Innowacje znajdziesz opis technologii MIRVAC. wynika z niego, że nie używają tłuszczu, nie smażą

      Usuń
    2. Dzięki :)
      Już doszłam do tego, skąd inna zawartość kaloryczna. Musi być różnica między kalorycznością świeżej marchewki a suchą masą. Więc jeśli marchewka traci wodę, to faktycznie może mieć 2 razy więcej kalorii niż świeża. I trochę tłuszczu, bo marchewka jakiś tam nikły procent tłuszczu ma, więc nie musi on pochodzić z zewnątrz.
      Uff, będę mogła jeść bez wyrzutów ;)

      Kajam się i zwracam honor producentowi!

      Usuń
  2. Jeżeli ktoś to kupuje ze względów zdrowotnych, bo to ,,wartościowe warzywo'' , ,,zdrowa przekąska'', to współczuję. Osobiście wolę schrupać te 3 marchewki na surowo - mają mnóstwo witamin i delikatny, słodki smak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. więcej nikomu nie współczuj, bo będę kasować takie komentarze.

      Usuń
    2. Dlaczego? Nie krytykuję ciebie, bo to twoje zajęcie, żeby próbowac i recenzować, co ci w oko wpadnie, ale ludzi dających się nabierać w sklepach

      Usuń
    3. krytyka jest w porządku, ale "współczuję tym, którzy to jedzą/kupują" jest już obraźliwe. a obrażanie innych jest na tym blogu zabronione. mam nadzieję, że ten drobny incydent nie zniechęci cię do komentowania - chodzi o wyrobienie odpowiednich nawyków i szacunku dla innych. pozdrawiam, radar

      Usuń
    4. Niech będzie w takim razie: dziwię się ludziom... :)

      Usuń
  3. nie wiem czy od tego samego producenta ale widziałem jeszcze Jabłka o smaku banana i chyba buraczki o smaku ale nie wiem jakim ;) Pewnie nie smaku buraka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tą papryką to nie brzmi apetycznie, ale jak mi taka marchew o smaku marchwi wejdzie w ręce to kupię i spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z ciekawych nazw produktów... Jakies 7 lat temu kupiłam konserwę o bosko brzmiącym tytule - Szynka mielona z indyka o smaku bekonu.
    I do tej pory nie pamiętam kto to ustrojstwo wymyślił ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię te "chipsy", ale uważam, że cena jest odrobinę za wysoka.

    Jadłam też te plasterki jabłek o smaku banana i jak dla mnie pycha :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno lepiej kupić to, niż tłuste lay's. W każdym razie... cena za wysoka. :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tej samej serii są przepyszne chipsy jabłkowe z cynamonem <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Bez zensu kupować 20g marchwi za 2,59 zastanówcie się

    OdpowiedzUsuń