czwartek, 9 sierpnia 2012

O kurka, kurki! (producent Champland S.C.)



Nie pamiętam, kiedy ostatnio jadłem kurki. Nic dziwnego, że gdy zobaczyłem je w Biedrze, szybko wylądowały w koszyku. Potem zacząłem się zastanawiać, co ja właściwie z nimi zrobię?

Pierwsza myśl – sos kurkowy. Zacząłem szukać przepisów i okazało się, że trzeba mieć cebulę, śmietanę, bulion... A ja właśnie wróciłem ze sklepu i nie chciało mi się wychodzić ponownie po te składniki. Wybrałem więc wariant najprostszy – kurki na maśle.


I tu mnie pewnie znawcy wyśmieją, bo zrobiłem te kurki do... kotletów z karkówki. Akurat takie mięso miałem, nie drób, trudno. Wiem, że nie pasuje, no i co. Ale wyszło dobrze, rzućcie okiem:


Kurki oczyściłem, większe przekroiłem wzdłuż nóżki i krótko podsmażyłem na mieszance masła i oleju (żeby się masło nie przypaliło; sklarowanego nie mam, wiecie gdzie można kupić?), gdy zmiękły dodałem sól i pieprz. Były gotowe w trzy minuty. Wystarczyło przyozdobić nimi kotlety i – szamać. Pycha.

(Jeśli was interesują kotlety: lekko rozbiłem i potrzymałem w lodówce w marynacie z oleju, majeranku, szczypty curry i pokrojonego czosnku. Ok, z grilla są lepsze, bo tłuszcz się wytapia, ale i tak wyszły nieźle).

Opakowanie niby niewielkie, ale jego połowa wystarczyła do przyozdobienia kotletów. Resztę zjem w jajecznicy.

==Radar==

Waga: 250 g
Cena: 6,79 zł (Biedronka)

Ocena: co, grzyby będę oceniać? Wiadomo, że dycha!

8 komentarzy:

  1. W mim "zagłębiu grzybowym" (płn. wlkp) przy drogach można kupić po dyszkę za kilo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Maslo sklarowane widzialem w Biedrze. O ile sie nie myle jest tez w Kauflandzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Masło klarowane w Kauflandzie w wiaderku. Ale dosyć drogie

    OdpowiedzUsuń
  4. kubełek kosztuje ok 15 zł (500 g) w porównaniu z zwykłym masłem może się wydawać dość drogie, ale gdyby ktoś chciał sam sklarować masło (topi się masło - uważąjąc, żeby się nie przypaliło - czeka aż się białko oddzieli - piana się robi - tę pianę się zbiera, bo to właśnie ona potem się przypala), to de facto wyjdzie na to samo.
    A taki kubełek starcza na długo (chyba że ktoś chce smażyć w głębokim tłuszczu).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a i bywa w biedronce, a poza tym bez problemu można dostać w krefurach i innych tesco :)

      Usuń
    2. I należy pamiętać, że z 5 kostek masła po sklarowaniu zostają 4 (objętościowo).

      Usuń
  5. Uważam, że nikt nie powinien się oburzać na dodanie kurek do karkówki. Więcej, jestem zdania, że leśne grzyby bardzo dobrze robią temu pospolitemu przecież kawałkowi wieprzowiny - uszlachetniają go i to nie tak, jak ser, ananas czy brzoskwinia, ale mimo wszystko po naszemu, gdzieś tam zbliżając tę świnię do dzika.

    Na mieszaninie masła i oleju często się smaży, czasami zamiast oleju dodaje się oliwę, a jeśli olej to chyba najlepiej słonecznikowy, ale tutaj zdania pewnie będą podzielone. Warto dodać, że patrząc ortodoksyjnie wieprzowinę najlepiej smażyć na smalcu - ja podzielam w pełni tę ortodoksję.

    Niemniej wyszło chyba niezłe połączenie.

    Aha, a curry z kurkami nie gryzło się trochę? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masło sklarować można samemu :)

    OdpowiedzUsuń