niedziela, 30 października 2011

Cztery sałaty daj nam dzisiaj. Ament – Mix sałat z roszponką (producent Green Factory)


Dziś niedziela, czas na zdrowe odżywianie. Dzień święty będziesz święcić i zjesz sałatę oraz owoc przynajmniej jeden. Ament.

Kto nie lubi surówek i sałat – ten frajer. Ale kto lubi je robić? Ja nie bardzo. Dlatego z zadowoleniem przyjmuję takie torby z gotowymi składnikami, jak ta. Mieszanka składa się z czterech roślin jadalnych o ślicznych nazwach: endywia escarola, endywia frisee, cykoria radicchio oraz roszponka. Chciałbym, żeby moja córka miała na imię Roszponka. Zarejestrują?



Wracając do sałat – producent zapewnia, że umył je aż trzy razy, więc wystarczy otworzyć opakowanie, przesypać do miseczki, dodać sosu lub oliwy z przyprawami i... jeść. Ja dodałem jeszcze pomidor, ogórek i szczyptę uroku osobistego. Potem zjadłem.

Szybko się robi, ładnie wygląda. Kupowanie poszczególnych składników tej mieszanki byłoby uciążliwe, więc wychodzi na to, że polecam. Smacznego.

==Radar==

Waga: 150 g
Cena: 3,47 zł (Biedronka)

Ocena: 8/10

+ praktyczne – umyte, gotowe do jedzenia
+ niebanalne składniki

- same z siebie nie tworzą dania – trzeba jeszcze trochę nad nimi popracować

13 komentarzy:

  1. Bardzo lubie te mieszanki, dzis dokladnie te z obrazka jadlam na sniadanie, skropilam cytryna, polozylam plasterki usmazonego serka wedzonego ktory nie byl oscypkiem, zjadlam z zurawina. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie się zawsze trafiały same głąby. Już tego nie kupuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niestety mam tak samo, same głąby :(

      Usuń
  3. nie jestem przesadnie uwa�aj�ca, ale s�ysza�am, �e le�akowanie w zamkni�tej foliowej torebce dla warzyw jest szkodliwe bo azotany zamieniaj� si� w beztlenowej atmosferze na azotyny cokolwiek to znaczy ... a to chyba hermetyczne ? hm, jak myslicie ?

    OdpowiedzUsuń
  4. ja na ogół kupuję mieszankę z rukolą.
    do tego cokolwiek, co mam pod ręką, w najprostszej wersji, albo i w żadnej.
    jestem sałatożercą.
    taka mieszanka sałat, odrobina oleju/oliwy, szczypta przypraw i już masz pyszny dodatek do kotleta :)
    czasami wrzucam garść takiej sałaty do makaronu. pod wpływem ciepła trochę mięknie, a i żelaza ciut dodaje do smaku.
    ogólnie polecam.

    ps. azotyny może i są, ale podejrzewam, że w powietrzu miejskim jest więcej szkodliwości, niż w garści takiej mieszanki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Radar, nie mówi się Ament, tylko Amen, chyba, że to celowe było ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. raczej celowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. czy moglbys napisac, gdzie (na jakim dziale, w okolicach czego) znajde w biedronce ten mix salat? albo zle szukam, albo u mnie tego nie sprzedaja. :/

    OdpowiedzUsuń
  8. w lodówkach są.
    wsadźcie to lekko otworzonego opakowania zapaloną zapałkę - gaśnie od razu, co znaczy, że nie ma tam tlenu. Dlatego też są w stanie tak długo leżeć w folii. Tlen to najwiekszy zabojca świeżości warzyw i owoców.

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie przed chwilą w Biedronce panienka w kasie skasowała mi "Mix sałat z rukolą" i "Mix sałat z roszponką" w tej samej cenie 3,97zł. Choć wydawało mi się że "Mix sałat z rukolą" był w cenie o 50 groszy niższej. Nie drążyłem tematu, ale roszponka jest droższa od rukoli prawie dwukrotnie. Coś mi tu nie gra.

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy, 23 lutego 2012 15:22

    Właśnie przed chwilą w Biedronce panienka w kasie skasowała mi "Mix sałat z rukolą" i "Mix sałat z roszponką" w tej samej cenie 3,97zł. Choć wydawało mi się że "Mix sałat z rukolą" był w cenie o 50 groszy niższej. Nie drążyłem tematu, ale roszponka jest droższa od rukoli prawie dwukrotnie. Coś mi tu nie gra.
    ____________________________________________

    Roszponka jest sałatą droższą od rukoli mniej więcej dwukrotnie. Tak sugerują ceny w Kauflandzie i Lidlu. Dlatego wydaje się, że oba "Mixy" powinny być w różnej cenie, o ile inne składniki tych "Mixów" są takie same.

    OdpowiedzUsuń
  11. te mixy różnią się wagą 150g i 180 g - dlatego producent, a sprzedawca przede wszystkim może sobie cenę ustalać "z kapelusza"

    OdpowiedzUsuń
  12. ja kupiłam ostatnio ten mix z roszpunką i sałata była śmierdząca i zgniła mimo długiego terminu ważności

    OdpowiedzUsuń