piątek, 19 sierpnia 2011

Niemców nienawidzę od dziecka* - Pasztet Premium grubo mielony (producent Mueller’s Hausmacher Wurst, Niemcy; dystrybutor Lidl)


Dobry pasztet z dyskontu – to brzmi jak Misja Niemożliwe. A jednak coś udało mi się znaleźć.

Nieraz już doświadczyłem dobroci ludzi z Lidla zajmujących się jakością sprzedawanych w tej sieci produktów. Zwróćcie uwagę, jak wiele tanich produktów w Tesco czy Biedrze jest tak niskiej jakości, że na dobrą sprawę nie powinno się ich jeść. Na przykład krajowe pasztety. Zwykle gładko zmielona nieokreślona masa, w której może być wszystko, tylko nie mięso. A tu proszę – w Lidlu można za symboliczne 3 zł kupić pasztet naprawdę mięsny i pyszny. Nie dorównuje co prawda smakołykom Goldoni, ale te kosztują dwa razy więcej. Albo nawet dwa i pół.

Nie bądźcie tacy wrażliwi, to tylko wnętrze słoika, nie człowieka.

Wyjdę na jakiegoś germanofila, ale co ja poradzę, że Niemcy się bardziej przykładają i nie oszukują konsumenta na każdym kroku jak nasi? Spójrzmy na skład: mięso wieprzowe – 58%, wątroba wieprzowa – 24%, słonina, cebula, sól, przyprawy, zioła, konserwanty. Żadnych skórek, żadnej kaszy manny, żadnej soi. Konkretne mięcho. Grubo zmielone, grudkowate – choć oczywiście nie aż tak jak wspomniane Goldoni. Kolor szary, a więc świadczący o braku sztucznych barwników. Smak wyrazisty, mocno wątróbkowy. Czasem coś twardszego na zębie usiądzie, ale niekoniecznie są to zmielone kości jak w polskich parówkach, raczej jakaś cząstka pieprzu czy innej przyprawy.

Za takie pieniądze jeden z najlepszych pasztetów – polecam.

==Radar==

Waga: 200 g.
Cena: 2,99 zł

Ocena: 8/10

+ dużo mięsa i wątróbki
+ grubo zmielony
+ świetna relacja ceny do jakości

- czasem coś twardego na zębie...

*Nie ja, Maleńczuk.

8 komentarzy:

  1. Dobra recenzja, których już coraz mniej na tej stronie, niestety. Prawdziwy fast-food produkt, fast opinia, fast pozytywny komentarz od czytelnika.
    Pasztetów nienawidzę od dziecka, ale czasem je jem. Jak będę w lidlu, to spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. podzielam zdanie anonima powyżej: zero lizanka, miziania, pierdzenia! konkret przekaz, bez emocji- lekko zabawny i WYMUSZAJĄCY kupno produktu 8/10.

    git.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja skusilem sie z tej serii na na wiepszowine ( jest chyba tez watrobianka) zarabiste dobrze przyprawiona 81 proc miesa plus slonina, na wierzchu troche galaretki. ogolnie w lidlu puszki miesne czy rybne kupowac robione w Germanii lub innym zachodnim kraju. polecam nowy boczek Dulono wedzony cienko krojony poezja , jest jeszcze drugi rodzaj chyba parzony czy cos w tym stylu. cieka jestem czy nowa pizza dr otockera guseppe cos tak jest ok

    OdpowiedzUsuń
  4. http://prportal.pl/2011/06/07/pikok-tradycja-polskiego-smaku-i-synonim-najwyzszej-jakosci/ PIKOK to polskie produkty, Niemca bym w te produkty nie mieszał. Znaczek 'Teraz Polska' dla niektórych produktów z tej linii to potwierdza.

    OdpowiedzUsuń
  5. taaa, geniusz :) widzisz w tytule producenta?

    OdpowiedzUsuń
  6. zachęcony recenzją kupiłem wczoraj i właśnie skonsumowałem :) dobre, ale za słone i przekonałem się, że wolę te drobno zmielone

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie ten pasztet jest rewelacyjny! Chyba jako jedyny produkt w Polsce nie zawiera w ogóle MOM-u, czyli mięsa oddzielonego mechanicznie. Smak bardzo dobry, kupowałem już 3 albo 4 razy. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Podzielam opinię poprzednika - rewelacja. Deklasuje produkty "wiodących na rynku producentów" pod względem składu, smaku i wyglądu. W gnieźnieńskim Lidlu tak gdzieś od dwóch miesięcy sprzedawany o 10% taniej. Zrobiłem zapas ...

    OdpowiedzUsuń