czwartek, 7 lipca 2011

Szlachetna prostota - Kefir deserowy z konfiturą (producent OSM w Piątnicy)


Nie jest łatwo wymyślić coś nowego w branży mlecznych deserów/napojów – a jednak Piątnicy udało się tchnąć na rynek powiew świeżości. czytaj dalej

Jogurty, serki, kaszki z wsadem owocowym – każda mleczarnia ma takich wyrobów całą masę, zwykle smakujących identycznie jak u konkurencji. Do tego wszędzie pełno zagęszczaczy, z legendarną gumą guar na czele. OSM z Piątnicy wymyśliła sobie deser z kefiru, jakkolwiek absurdalnie by to nie brzmiało. Dali więc dobrej jakości kefir robiony na mleku i śmietance (dzięki temu jest gładki i nie tak wytrawny jak zwykły kefir do picia) i dodali do niego konfiturę – w tym przypadku wiśniowo-jabłkową (próbowałem też truskawkowo-jabłkową). Deser jest dość gęsty, tzn. nie nadaje się do picia, ale nie ma też konsystencji serka. Nie zawiera żadnych zagęstników czy dodatkowych substancji typu emulgatory. Smakuje naprawdę interesująco. Szlachetny, kwaskowaty smak kefiru i łagodna słodycz niezłej konfitury, której jest sporo, bo 15% w masie produktu, sprawiają, że 200-gramowa porcja znika w okamgnieniu.

Gdyby tylko odpuścili sobie cukier w kefirze – wystarczy ten z konfitury – byłoby doskonale. A tak – bardzo smaczny, świeży w smaku deser w ładnym opakowaniu, który z czystym sumieniem mogę polecić fanom mlecznych smakołyków.

==Radar==

Waga: 200 g, kaloryczność: 108 kcal w 100 g
Cena: 1,75 zł (Polo Market)

Ocena: 8/10

+ udane połączenie kefiru z konfiturą
+ bez zagęstników i sztucznych dodatków
+ nie przesłodzony

- byłby jeszcze lepszy bez dodatku cukru

7 komentarzy:

  1. Tak! cos dla mnie! Ide polowac:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wersja śliwkowa jest z tego wniosek nieco gorsza niżeli smaki z jabłkiem. Jadłam śliwkową i nie zachęciła mnie do ponownego zakupu. Po przeczytaniu jednak już drugiej (niezależnej) opinii na plus dotyczącej smaku wiśnia-jabłko - chyba ponownie rozejrzę się za tym kefirem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś podobnego można dostać w Aldiku:-) Tylko, że niemieckiej produkcji :-)
    Luke

    OdpowiedzUsuń
  4. Cała Polska czyta Radara? Wczoraj zastanawialam się nad zakupem tego deserku, ale zrezygnowalam. Wieczorem przeczytałam twoją opinię, chciałam dziś kupić, a tu naród się rzucił i nie ma :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadłam, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry, gęsty. Trzeba lubić śliwki : ). Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Duże brawa dla producenta za NATURALNE składniki. Nareszcie znalazłam deser, który ma coś więcej niż cukier. Zdrowy i pyszny.

    OdpowiedzUsuń