poniedziałek, 27 czerwca 2011

Pizza z mozzarellą i pesto (producent nieznany, Austria; dystrybutor Tesco)


Wreszcie sensowna odpowiedź Tesco na ofertę Lidla i Biedronki.

Od dawna zauważałem nędzę oferty Tesco w kategorii pizza mrożona. Odrzucają mnie wszystkie „doktory”, których w lodówkach tej sieci zawsze leżą całe stosy, niespecjalnie zachwyciła mnie Pizza Speciale produkowana w Czechach. Wygląda na to, że Tesco znalazło jakąś sensowną fabrykę w Austrii, bo od pewnego czasu widuję pizze pod marką własną Pizzeria. Na zwykłą z szynką się nie skusiłem, ale ta z mozzarellą i pesto musiała trafić do mojego piekarnika.


Okazuje się, że to pesto, to właściwie nie całkiem pesto, tylko pesto bazyliowe wymieszane ze szpinakiem w nieznanych proporcjach. Jest go mało, parę niewielkich kleksów i w smaku całości nie odgrywa większej roli. Za to plastry mozzarelli zajmują większą część powierzchni placka. Do tego krojone pomidory, zioła i nic więcej nie trzeba. Znaczy potrzeba jeszcze jednego drobiazgu – dobrego ciasta.

Spód w austriackiej pizzy jest bardzo cienki, kruchy, w smaku słodkawy. Bardziej kojarzy się z ciastem na tartę niż elastycznym spodem do pizzy. Ale podpieka się wzorowo, brzegi ładnie się rumienią – więc okej, da się to zjeść. Składniki są dobrej jakości – oprócz mozzarelli jest jeszcze ser edamski, który dodatkowo tworzy obficie ciągnącą się warstwę. Porcja w sam raz na jednego chłopa – ani za dużo, ani za mało. Cena w granicach rozsądku.

Podsumowując: bez Lidla też da się przeżyć :)

==Radar==

Waga: 335 g
Cena: 5,99 zł

Ocena: 7,5/10

+ dużo sera
+ przyzwoity spód
+ sporo ziół

- skromne kupki pesto ze szpinakiem
- kruche ciasto

13 komentarzy:

  1. pizza specjale tratoria cos tam jest juz produkowana w niemczech i jakosc poszla do gory choc raz trafilem na gorszy placek . W lidlu dobre sa zapiekanki alfredo duzo oblozenia :) i jest tez wersja z pesto( tej nie jadlem).wersja opisywanej pizzy z szynka jest poprawna szynka jest szynka plus papryka jest ok.Polecam pizze z Leclerca ich marki z chorrizo i z owocami morza choc cena nie za fajna ok. 9 zl

    OdpowiedzUsuń
  2. + i - za ciasto, ciekawe :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowicie wyglądają te plasterki mozzarelli, chyba spróbuję samemu upiec coś w podobie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A GDZIE MIĘSO KURWA

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta pizza jest świetna a pesto ze szpinakiem w wypadku moich kubków smakowych odgrywa główną rolę. Z tej serii zdecydowanie najlepszy typ to właśnie ta, chociaż próbowałem jeszcze grzybowej i 4 sery i również nie narzekałem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Proponuję wybrać się do biedronki i nową sprawdzić pizze wegetariańską (z brokułami, oliwkami, papryką). Wczoraj kupiłem i powiem wam, że jak dla mnie rewelacja, super ciasto :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta nowa z gyrosem z biedry też niczego sobie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja je ostatnio kupowałam za 3.99 a przy kupnie 2 sztuk odejmowali o 2,89 (: i o to tym sposobem mam w swojej zamrażarce z 4 rodzaje mi smakują dodaje owszem swoich dodatków troszkę czasem ale za tą cenne są wypas

    OdpowiedzUsuń
  9. Jadłem z tej serii pizze ''cztery sery'' i była jet ona godna polecenia. Nie to co niezapomniane serowe Apetito z Biedrony, ale naprawdę dobra.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem jak u mnie jest z tym do końca włoskim jedzeniem. Mieszkamw Wąsewie ,a zakupy robi u Milenki szczęsnej,bo stracili zwierzęta,do pomagam jak mogie.
    Milenka objasniła dokładnie dlaczego presto,bo to po włosku prosze.
    A mozela,to od nazwy rzeki.
    Kupilam te pize,alepo upieczeniu tak jak szare mydlo byla,wiec rzucilam na pole,nawiet pies nie chcial.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jadłem jakoś dwa tygodnie temu. Całkiem dobra. Zainspirowała mnie do wypróbowania samemu podobnej wariacji smakowe. Dzisiaj robię pizzę na cienkim cieście z pesto szpinakowo-pomidorowym, grillowanym cyckiem z kurczaka i wędzoną mozzarellą :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jadłem, jedyne do czego się mogę przyczepić to to, że jest mdła mimo sporej ilości składników.

    OdpowiedzUsuń