sobota, 14 maja 2011

Zaskoczka – Danie chińskie (producent Sokołów S.A.)


Czy danie gotowe z definicji muszą być obleśne i paskudne? Okazuje się, że nie. Polscy producenci uczą się od zachodnich. czytaj dalej

Jakąż miłą zaskoczkę przeżyłem, gdy eksperymentalnie kupiłem danie chińskie z Sokołowa, (akurat miałem lenia i nie chciało mi się nic gotować). Potrawka z wieprzowiny z dodatkiem chińskiej mieszanki warzywnej w sosie pomidorowym okazała się na tyle smaczna (albo ja byłem tak głodny), że nie zdążyłem zrobić zdjęcia „talerzowego”. Musicie mi uwierzyć na słowo, że wygląda to jak na opakowaniu.

W skład dania wchodzą duże kawałki wieprzowiny w ilości kilku sztuk, niezłej jakości, nie za słone, mięciutkie, z wyraźnymi włóknami (a więc żadna mielonka), warzywa, takie jak kiełki fasoli Mung, grzyby, marchew, papryka cebula, por, pędy bambusa, kapusta, do tego gdzieś tam się jeszcze pałęta ogórek konserwowy – a wszystko to w gęstym sosie z prawdziwych pomidorów (spore kawałki pomidorów widoczne gołym okiem). Całość ma dość naturalny, nie konserwowy, smak, chociaż mało kojarzący się z kuchnią chińską. Wygląda raczej jak połączenie chińszczyzny z kuchnią włoską, przyprawione po polsku, czyli bez gryzących przypraw ani aromatycznych ziół.

Zjadłem z przyjemnością, choć muszę zdementować informację o porcji dla dwóch osób. Nawet gdybym ugotował do tego kupę ryżu czy ziemniaków (danie chińskie z ziemniakami? Producent twierdzi, że jak najbardziej), i tak byłaby to tylko i wyłącznie porcja dla jednej osoby. Albo dwóch Chińczyków. Trzymajmy się jednak polskich realiów, ok?

==Radar==

Waga: 400 g; kaloryczność: 91 kcal w 100 g
Cena: 6,49 zł (Biedronka)

Ocena: 7/10

+ dobre mięso
+ smaczne warzywa
+ prawdziwe pomidory

- mało chiński smak
- cena

15 komentarzy:

  1. Ojtam, znajomy ostatnio zamówił w orientalnej knajpce danie chińskie z frytkami. Co kto lubi :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam chińskiego, ale danie meksykańskie z tej samej linii Sokołowa mocno mnie rozczarowało... no ale w końcu jeśli chodzi o dania gotowe, to jakoś zawsze jest tak, że największą szansę powodzenia ma jednak chińszczyzna;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 400 gram i porcja dla jednej osoby?! Może faktycznie nie są dwie pełnoprawne porcje ale dodając jakiś ryż robi się praktycznie pół kilo żarcia. Może jestem jakiś dziwny ale dla mnie było by to zdecydowanie za dużo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pogotowie Ortograficzne15 maja 2011 22:54

    Gramów!

    OdpowiedzUsuń
  5. Drogi Radarze!
    wszystko ładnie i pięknie, ale wykazałeś się WIELKIM niedopatrzeniem, nie umieszczając zdjęcia potrawy!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Co robi ogórek konserwowy w chińskim talerzu, nawet z lekkim włoskim zadęciem? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tylko po kiego ch... te kretyńskie słowo "zaskoczka"?

    OdpowiedzUsuń
  8. a po kiego ch... twój kretyński komentarz?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wczoraj byłem w Biedronce - nie było :/ Może źle szukałem...
    Czy ktoś może mnie naprowadzisz w jakim "dziale" to mniej więcej leży?

    OdpowiedzUsuń
  10. tam gdzie krokiety, naleśniki, surówki i inne dania gotowe przechowywane w chłodzie (ale nie w zamrażarce).

    OdpowiedzUsuń
  11. Po taki ch... że pewne słowa mnie kłują w ucho i tyle.Co,sądzisz że cokolwiek napiszesz to ludzie mają się nad tym zachwycać?Sam jesteś bucowaty prawdę mówiąć.

    OdpowiedzUsuń
  12. a mnie kłuje w ucho twoje słownictwo, więc wypad stąd i nie wracaj

    OdpowiedzUsuń
  13. przyłączam się do prośby o wypad ww. pana/pani. nikt cię tu nie trzyma, nomen omen, bucu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem wlasnie w trakcie konsumpcji "chinskiego". Ciezko przechodzi przez gardlo. Smak? - jak pozostalosc sloika po wyjeciu golabkow, albo pulpetow. Lubie chinszczyzne, a to bardziej przypomoina cos, co stalo obok lecza.

    OdpowiedzUsuń
  15. na dwie osoby ? śmiech na sali, właśnie zjadłam z głodu, plus 2 kromki chleba razowego, jak na moje 52 kg to chyba powinnam się najeść :D a jednak nie koniecznie, wodnite to i bardziej leczowate niż chińskie, ale zjeść się da bo lepsze to od innych gotowców, aczkolwiek za ponad 6 zł powinni dorzucić 5 dag mięska :P

    OdpowiedzUsuń