niedziela, 29 maja 2011

Z portugalskiej wsi do Polski – Serra da Vila (producent Queijo Saloio, Portugalia; dystrybutor Biedronka)


Zawsze mnie dziwiło, że Biedronka nie wykorzystuje pochodzenia właściciela tej sieci, firmy Jeronimo Martins z Portugalii. Gdy w Lidlu tygodnie kuchni różnych krajów od lat przyciągają nowych fanów, Biedronka ciągle podkreśla, że sprzedaje produkty głównie polskie. Ostatnio pod względem promocji żywności portugalskiej coś drgnęło – pojawiły się trzy sery do zagryzania portugalskiego Porto. czytaj dalej

Do degustacji wybrałem ser oznaczony jako R7, zrobiony z mleka krowiego, koziego i owczego. Niestety na etykietce nie uświadczymy informacji o proporcjach użytego mleka, jednak sam smak wyraźnie informuje, że nie jest to ser, do jakiego Polscy są przyzwyczajeni.

Przy okazji dowiedziałem się, że ten ser (i pewnie nie tylko ten) – jak wino – musi przed konsumpcją pooddychać i nabrać temperatury. Nie należy go jeść zaraz po wyjęciu z lodówki – będzie nieprzyjemny w smaku, kwaśny, odrzucający. Za to już po półgodzinie, a nawet godzinie w temperaturze pokojowej, zaczyna się zmieniać. Robi się miękki, bardziej kremowy w konsystencji, a w smaku uwalnia całą masę zaskakujących aromatów. Nie jestem ekspertem od opisywania serów, trudno mi nazwać te smaki, ale wierzcie mi, jest tego naprawdę dużo. Ser jest wyrazisty, dość agresywny smakowo, na długo pozostaje w ustach. Bardziej widzę go w roli zakąski do wina niż do jedzenia na kanapce.


Mam nadzieję, że szefostwo Biedronki z większą śmiałością zacznie wprowadzać produkty regionalne nie tylko z Portugalii, ale i innych zakątków Europy. Przykład Lidla pokazuje, że można sprzedawać dobre, oryginalne produkty (np. pesto, makaron włoski) w atrakcyjnych cenach. Macie jakieś propozycje portugalskich specjałów, które mogłyby być sprzedawane w Biedrze?

==Radar==

Waga: 190 g
Cena: 6,99 zł

Ocena: 8/10

+ sery z mleka koziego i owczego są w Polsce ciągle rzadkością
+ dobra cena
+ bogactwo smaków

- dość ostry smak, nie każdemu podejdzie
- raczej nie nadaje się na kanapkę

9 komentarzy:

  1. kupuje go przy najblizszej okazyji

    OdpowiedzUsuń
  2. kurde, też go kupię!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię Biedronkę, lubię serki, lubię nowe smaczki,więc trzeba będzie spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kupiłam, zjadłam sam, tak jak polecałeś oraz na kanapce z dodatkiem majonezu:) Mniam! Dziękuję za polecenie produktu!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zwróciłem na serek uwagę w Biedronce w Dzierżoniowie, niestety do Lublina jeszcze nie dotarł. Przynajmniej do sklepu przy Wieniawskiej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ze wszystkim się zgadzam:) Jadłam ten serek;D małe szaleństwa takie. Dziwi, że nie ma większej ilości produktów portugalskich, może badają teren:D a przecież coraz większą świadomość konsumentów:) i co, jak co ale półki z takimi serami prawie zawsze wyczyszczone do ostatniej paczki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Thinking about what you said.. you are right. They should bring more products from other countries.. But they are starting to do it.. I realized it not only in chease but in Olive oil, coffee etc.. They had recently, Italian Gorgonzola (DOP) and camenbert produced in France. Clearly aggressive in a country where cheese often lacks taste. But interesting! :)

    Hi :) I thought this would be interesting to you!
    www.smakiportugalii.com

    OdpowiedzUsuń
  8. polecam ten serek na ciepło, chociażby do tostów. świetnie się rozpuszcza a i smak wiele na tym zyskuje. I co najważniejsze - nie trzeba się wstrzymywać z konsumpcją po wyjęciu z lodówki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłam w Portugali na wymianie przez rok i robiłam zakupy w Pingo Doce czyli portugaliskim odpowiedniku Biedronki. Uwierz mi mają tam totalnie inne produkty. Z polskich mozna tam kupić tylko jogurt FruVita. Jak przypominam sobie ten sklep a bywała,m w nim prawie codziennie bo mieszkałam obok to pamiętam tylko niesamowity smród solonego dorsza który witał każdego klienta. No ale to wizytówka Portugalii:) Dla zainterseowanych link do sklepu zobaczcie co tam mozna zanleźć http://www.pingodoce.pt/pt/os-nossos-produtos/o-nosso-compromisso/ W portugalii Pingo ma nawet wersję take away gdzie można kupić produkty robione na miejscu tzw take away oraz jest cukiernio-kawiarnia, i rybny. Zapraszam na stronę sklepu

    OdpowiedzUsuń