niedziela, 1 maja 2011

Bezbolesna Bolonia – Pizza Bolognese (producent Ospelt food GmbH, Niemcy; dystrybutor Lidl)


Niemal identyczną pizzę, tyle że wyprodukowaną dla Biedronki, opisywałem rok temu. Dopiero niedawno Lidl odpowiedział swoją wersją. Jak wypadła konfrontacja?

Widoczna na pierwszy rzut oka różnica polega na tym, że biedronkowa bolognese miała dużo pomidorów w składzie, których właściwie nie było widać, a w lidlowskiej kawałki pomidora same pchają się do buzi w postaci sporawych kawałków (pomidory stanowią aż 24,5% wagi produktu). Poza tym jest jeszcze bardziej ziołowa – gołym okiem można zauważyć listki bazylii, a wśród przypraw mamy jeszcze cebulę, czosnek, paprykę, oregano, rozmaryn, tymianek, a nawet liście laurowe (nie, nie w całości). Sporo tego i zapach, jaki się rozszedł po podpieczeniu, był naprawdę przyjemny.


Najważniejszym składnikiem jest oczywiście mielone mięso z sosem pomidorowym. Okazało się bardzo w porządku, nie za słone, dość dobrej jakości. Do tego dwa sery (mozzarella i jakiś anonimowy ser żółty). Zjadłem tę pizzę z przyjemnością, bez większych problemów i znużenia, jak w przypadku pizzy biedronkowej. Może to zasługa mniejszych rozmiarów, a może po prostu lepiej dobrano składniki.

Śmiało kupować i próbować!

==Radar==

Waga: 370 g
Cena: 5,99 zł

Ocena: 7,5/10

+ dużo pomidorów i przypraw ziołowych
+ niezłe mięso
+ sporo sera

- jak zwykle łamliwe ciasto

22 komentarze:

  1. Pierwsza :"D

    OdpowiedzUsuń
  2. Lepiej zmień nazwę na LidlEaters.

    OdpowiedzUsuń
  3. po co te złośliwości ? w głowie się do końca poprzewracało ?

    OdpowiedzUsuń
  4. co tak długo z tym wpisem ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To juz wiem co jutro kupie w Lidlu oprocz rzeczy z tyg meksyk

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawi mnie Twoja ocena - generalnie dzisiejszą pizzę oceniasz w recenzji o wiele bardziej pozytywnie od biedronkowej a nie znajduje to odbicia w ocenie (minimalna różnica w ocenie obu pizz)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jadłem tę pizzę tuż po świętach i śmiało mogę stwierdzić, że jest to obecnie najlepsza pizza z Lidla dostępna w stałej ofercie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobra pizza fajnie ze wprowadzili do oferty

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo dobra, chyba najlepsza z lidlowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. pasujesz smak pizzy keczupem?

    OdpowiedzUsuń
  11. :) ale widzę, że bez ketchupu nie przeszła ;)
    Pozdro dla autora, bardzo fajny blog !

    OdpowiedzUsuń
  12. pizza rewelacja pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pizza była dobra, choć nie rewelacyjna. Zakupiliśmy dwie: jedną - opisywaną, drugą - meksykańską. Meksykańska lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja ostatnio kupuję pizze z biedronki "z pieca kamiennego" z szynką i pieczarkami. Jest naprawdę pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja chcę "4 sery"":(

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem ciekawy tego keczupu - Dawtona. Czy był już jakiś test keczupów? I jak na tym tle wypada dawtonowy? Nigdy nie próbowałem uznając, że jedyny, który jestem w stanie zjeść to Hellmans diabelski. Chętnie przeczytałbym zatem keczupowy test, w którym zostaną wywleczone na światło dzienne wszystkie pomidorowe smarki wszechświata! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. keczup był tylko do zdjęcia, pizza przeszła bez niego :)

    a dawtona średnio mi smakuje, ma jakieś dziwne smaczki

    OdpowiedzUsuń
  18. Najlepszy ketchup to kania z Lidla( w szkle) , podravki od biedy moze byc. dobry jest ketchup reagge ( jadlem jakis pikantny) kupilem bodajze w Leclercu

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla mnie zdecydowanie najlepszy keczup ma Aldi. Przeczytajcie sobie skład, więce pomidorów niż w markowych keczupach!

    PS. Byłem w tym tygodniu w Madrycie i taka pizza w Lidlu kosztowała 1 euro za sztukę!

    OdpowiedzUsuń
  20. Mogę śmiało powiedzieć, że lidlowe mrożone pizze spod szyldu Alfredo wygrywają z konkurencją. Są smaczne i przystępne cenowo. Wyjątek - pizza Inferno, za ostra jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  21. jesli nadal szukasz idealnej pizzy - Guseppe 4 sery dr oetkera!!! wiem, ze firma ta została zniesławiona na tym blogu, ale rzucam wyzwanie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Moja ulubiona z Lidla :)

    OdpowiedzUsuń