wtorek, 4 stycznia 2011

Garbage Truck - Salsa di Pomodoro alla Bolognese (producent Althea, Włochy; dystrybutor Lidl)


Każdy wielbiciel włoskiej kuchni w Polsce musiał kiedyś natknąć się na ten problem - skąd wziąć dobre mielone mięso na spaghetti bolognese?

Recenzję należy czytać słuchając załączonej poniżej piosenki z filmu Scott Pilgrim vs. The World. Nie pytajcie, dlaczego. Po prostu zaufajcie Radarowi i zróbcie co mówi.

Jeśli nie macie znajomości u rzeźnika lub wujka hobbystycznie mordującego krowy pod osłoną nocy, jesteście z góry skazani na porażkę. To, co próbuje się nam wcisnąć pod nazwą "mięso mielone", to zwykłe przemysłowe odpady nadające się co najwyżej do uszczelniania okien przed zimą. Co więc zrobić? Kupić gotowy sos bolognese. Byle nie polskiej produkcji. Kilka już przetestowałem i zawsze smakowały pomiędzy "ohydne" a "jakoś-to-łeee-przełknę".

Na szczęśćie w Lidlu mają spory wybór oryginalnych produktów włoskich, których nie trzeba się bać. Że wspomnę genialne i śmiesznie tanie makarony czy równie wspaniałe pesto w cenie, która zawstydzi każdy hipermarket. Do tej dwójki z chęcią dołożę nowe odkrycie, czyli całkiem niezły sos pomidorowy alla bolognese. Zawiera on 21% mięsa wołowego dobrej jakości i sporo warzyw, w tym cebulę, marchewkę i czosnek. Po otwarciu słoika w nos uderza miły mięsno-cebulowy zapach. Próba smaku na zimno wypada pomyślnie, nie pozostaje więc nic innego jak ugotować makaron i podgrzać sos.


Choć na zdjęciu wygląda to średnio apetycznie, w realu jest inaczej. Sos smakuje bardzo w porządku - oczywiście jak na produkt ze słoika. Brak konserwowych aromatów, mięso więcej niż przyzwoite, na plus zaskakuje moc warzyw. Z wyjątkiem skrobi kukurydzianej nie ma tu żadnych zagęszczaczy, w których tak lubują się nasi producenci. Jasne, gdzie mu tam do domowego sosu z samodzielnie zmielonego mięsa, świeżych pomidorów i ziół! Ale na szybki obiad za rozsądną cenę - całkiem okej.



==Radar==

Waga: 400 g; kaloryczność: nie podano
Cena: 3,99 zł

Ocena: 7/10

+ dobre mięso
+ dużo warzyw
+ nie leci konserwą
+ cena

- koncentrat zamiast pomidorów
- słabo wyczuwalne zioła

17 komentarzy:

  1. Kupuję to czasami,ale jak dla mnie (mięsożercy) to nie "wchodzi" bez dodatkowej porcji mięsa mielonego

    OdpowiedzUsuń
  2. ten z oliwkami też pychota, własnie jem, dla wielbicieli oliwek niezła gratka bo jest ich tam ogromniasta ilosc. mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przecież wystarczy poprosić w mięsnym o zmielenie przy nas kawałka np. łopatki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś kupiłem wszystkie cztery sosy z tej serii (wyżej opisywany, z oliwkami, z bazylią oraz czysty pomidorowy) i z przykrością stwierdziłem, że tylko bolognese jest jadalny. Z oliwkami ma może ich dużą ilość, ale są dość przeciętne - lepsze można kupić kilka półek dalej w tym samym Lidlu... Dla mnie te sosy są lekko za tłuste, ale być może dlatego, że zamiast soli używam oliwy gotując makaron. A tak ogólnie, sos warto stuningować ząbkiem/ząbkami czosnku marynowanego baresa z lidla, który choć chiński, daje radę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jako nałogowy makaronożerca niestety cierpię bo sosy proszkowe smakują jakoś tak jak bym sobie rozrobił jakie pomyje, sosy z słoik to większości walą chemikaliami na kilometr. ale w te wakacje udałem się do Italii na wakacje i nauczyłem się ja gotować sos z swoich (kupnych które też nie są najlepsze) pomidorów i smakuje całkiem dobrze.
    P.S aktualnie mam mały zapas sosów z puszki włoskiej produkcji, i są one wyśmienite a kosztują za jedyne euro ? dwa ? za 6 puszek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hehe widzę że Scotta oglądałeś:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bez przesady w niektórych mięsnych można sobie zażyczyć mielenie mięsa na miejscu z wybranego przez ciebie rodzaju mięsa

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie w KAŻDYM mięsnym można zmielić zakupione mięso, a nie mieszkam w metropolii, więc nie rozumiem w czym problem ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy post, dlatego mam uwagi, razem trzy: Pierwsza uwaga do jednego z komentarzy o możliwości zmielenia łopatki w sklepie - ragu (potocznie zwanego sosem bolońskim) nie robi się na wieprzowinie, więc sugestia o zmieleniu łopatki jest niezrozumiała. Druga uwaga do kolejnego z komentarzy - nie ma żadnego uzasadnienia dla dodawania oliwy w trakcie gotowania makaronu. Jeśli mamy dobry makaron, ugotuje się sam, tylko trzeba dużo lekko osolonej wody. Oliwa mu szkodzi. Trzecia uwaga jest pozytywna i to do samego Radara - bardzo dobrze ugotowany makaron - BRAWO!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. az kupilem ten sos, zjem w przyszlym tygodniu i porownam sobie opinie z radarem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dodawać do czegokolwiek sól? Nie, dziękuje, ją postoje. Wystarczy mi, że praktycznie we wszystkim jest, więc konsumuje się ja w nadmiarze. Oliwa makaronowi nie szkodzi, sprawia tylko, że gorzej sos później przyjmuje.

    OdpowiedzUsuń
  12. kupiłem, zjadłem. Jak na gotowy sos to bardzo dobry, szczególnie jeśli się troszeczkę dopieprzy i wrzuci szczyptę chili. Jedynie mam wrażenie, że jest minimalnie za kwaśny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak j.w. napisałem 9 stycznia kupiłem ten sos, zrobiłem już spaghetti i też podzielę się wrażeniami. Wygląda nieciekawie, a szczególnie przed podgrzaniem, sam sos smakuje dobrze, mięsa wystarczająco, smaczne. Ale za te marchewki pokrojone w drobna kosteczkę, twarde i w smaku bardziej przypominające dodatek do zupy chińskiej dałbym temu, kto ją tam dodaje w mordę! Ta marchewka obniża ogólną ocenę sosu o co najmniej 2 pkty [- -] !!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Lidlowskie produkty, choć może i nie tak tanie, jak w hipermarketach, mają całkiem niezłą jakość. Kiedyś te sklepy nie doceniałem, ale w Niemczech i w Szwecji to jedna z najtańszych sieci, więc się do niej przyzwyczaiłem i po powrocie do kraju nadal z sentymentem tam uczęszczam. Szkoda tylko, że do Polski nie sprowadzają syropu klonowego - w szwedzkim Lidlu kosztował bardzo tanio, no ale nie wpuścili mnie z nim do samolotu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobre sosy, ogólnie lubię produkty z Lidla, szczególnie żelki w różnych smakach i kształtach :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bomba kalorycxzna

    OdpowiedzUsuń