wtorek, 9 listopada 2010

Markowa czy tania? Nestea kontra Ice Tea


Na rynku tzw. mrożonych herbat panuje spora konkurencja. Obok globalnych koncernów produkujących napoje, do gry włączają się mniejsze firmy, jak w tym przypadku Jurajska, znana z wód mineralnych.  czytaj dalej

Co prawda sezon na takie napoje raczej mamy już za sobą (najlepiej smakują w upał), to jednak czasem zdarza mi się po nie sięgnąć, gdy mam do wyboru tylko przesłodzoną colę lub gazowaną oranżadę z syntetycznym aromatem. Postanowiłem porównać ze sobą dwa napoje herbaciane z zupełnie różnych półek cenowych. Butelki o tej samej pojemności (0,5 l) i - teoretycznie – zawartości dzieli różnica ponad 2 zł! Czy oznacza to, że tańszy wariant nie ma żadnych szans z markowym produktem międzynarodowego giganta?


Nestea lemon smakuje dokładnie tak jak wystudzona przeciętnej jakości czarna herbata z cytryną. Czasem dopijam taką resztkę ze śniadania po powrocie z pracy. Nie jest to smak porywający, choć przyznaję, że przynajmniej ma coś wspólnego z herbatą. Ekstrakt herbaty w napoju wynosi zaledwie 0,1%. Do tego kwasek cytrynowy, śladowa ilość soku z cytryny (również 0,1%) i cukier. Naprawdę nie jest to warte kwoty 3,35 zł. Może na wycieczce rowerowej, w sklepie otwartym w niedziele, mógłbym tyle dać za Nestea, ale nie w normalnym markecie!


Z kolei Ice Tea z Jurajskiej herbatą jest tylko z nazwy. Choć podobno zawiera ekstrakt herbaciany (nie podano ile go jest), to smakuje raczej jak mocno posłodzony napój niegazowany. Rzecz w tym, że udało im się osiągnąć zadziwiająco przekonujący smak. Jest to coś pomiędzy sokiem z cytryny a syropem brzoskwiniowym z puszki. Smakuje mi zdecydowanie lepiej od Nestea – butelkę opróżniłem szybciej. Przy okazji: zwróćcie uwagę na liternictwo etykiety. Czy napis Ice Tea z czymś wam się nie kojarzy?

Jaki werdykt? Tani napój herbacianopodobny pokonał markowego rywala!

Nestea (producent Coca-Cola)
Cena: 3,35 zł (Tesco)
Ocena: 6/10

Ice Tea (producent Jurajska)
Cena: 1,29 zł (Tesco)
Ocena: 7/10

26 komentarzy:

  1. całkiem dobra jest jeszcze Ice Tea z biedronki (w kartonach 2-litrowych), choć minusem jest jakiś lewy smak w ustach po opróżnieniu jakichś 2 szklanek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podpisuje się pod przedmówcą! Zdecydowanie! Kartonowana Ice-Tea z Biedronki jest świetna! Brzoskwiniowa smakuje okropnie (zresztą, jak wszystkie brzoskwiniowe ice-tea) ale cytrynowa jest wyborna. Kilka kostek lodu (trochę rozcieńczenia) i nie trzeba nic więcej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Radar przepłacasz podawaj normalne ceny na stronie, a nie jakieś zawyżone. U mnie nestea kosztuje 2,50zł spora różnica.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z "markowych" to Lipton ice-tea brzoskwiniowa bo cytrynowa smakuje jak rozpuszczalna. Z kolei Nestea brzoskwiniowa smakuje jak guma turbo ale cytrynowa jest całkiem ok. Z lidlowych to Siti zielona jest wypijalna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie poznaje Radara ;> Coś sztucznego smakuje mu bardziej niż coś co choć trochę przypomina prawdziwą herbatę

    OdpowiedzUsuń
  6. ja tez polecam ice tea cytrynowa z biedronki, w butelce 1,5l kosztuje 2zl. wydawalo mi sie to niesamowicie tanio, a tu 1,29zl w tesco?! taniej niz woda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nestea za 2.99 to ja mam w delimie. Coś ta cena mocno przestrzelona jest !. Nestea biała jest wyśmienita i o niebo lepsza od jurajsko niby niby herbat ;]

    OdpowiedzUsuń
  8. EPOKA LODOWCOWA! =)
    mi najbardziej smakuje zielona herbata z Liptona. Chociaż znając życie, to z herbatą ma ona tyle samo wspólnego, co propozycje Radara ;]

    OdpowiedzUsuń
  9. W Lidlu są bardzo dobre Siti Ice Tea - 1,99 / 1,5l. Cytrynowa i brzoskwiniowa, mi lepiej wchodzi ta druga.

    OdpowiedzUsuń
  10. polecam Lipton Green Tea - zdecydowania najlepsza z tego typu herbat

    OdpowiedzUsuń
  11. Radarze, czy mozemy tez liczyc na porownanie Green Ice Tea z Jurajskiej z Lipton Green Tea?

    OdpowiedzUsuń
  12. Przecież nawet w automatach Nestea kosztuje 2,5 zł :D W Biedronce były 3l za 4 zł chyba ostatnio.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ice Tea z Biedronki (karton 2L) jest wręcz za jej cenę świetna, szkoda tylko, że aromat cytryny jest identyczny z tym w tanich kostkach toaletowych.

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda na to, że mnie orżnęli w (dużym) Tesco na kasie :( robiąc zakupy nie zwróciłem uwagi na cenę, ale na paragonie czarno na białym 3,35.

    OdpowiedzUsuń
  15. 3,35 w Tesco? Rabusie! To w dosc drogich sklepach osiedlowych Nestea dostane u siebie za 2,99, w marketach chyba jest jeszcze taniej

    OdpowiedzUsuń
  16. Nestea 3,35? O_O!!

    Nestea kosztuje w Opolu, w Realu 2,50zł.
    Poza tym wg.mnie jest dużo lepsza niż ta podróbka od Jurajskiej. Jurajska aż zalatuje chemią, jest słodka. A Nestea nie jest słodka w smaku, orzeźwia i ma przyjemny smak prawdziwej herbaty.

    OdpowiedzUsuń
  17. mój sposób na ice tea - robię poprzedniego dnia herbatę, pół na pół czarna/owocowa, słodzę. rano przelewam do butelki. to najlepsza ice tea jaką znam.

    OdpowiedzUsuń
  18. byłem dziś w małym Tesco - cena na wszystkie Nestea 3,39 zł. a więc wszystkie dane z recenzji są zgodne z prawdą :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jurajska ma niedobrą Herbatę. Taki posmak w niej jest.

    OdpowiedzUsuń
  20. a kiedy ocena ICE TEA z "Biedronki" (karton i butelka)?

    OdpowiedzUsuń
  21. ice tea biedronka zgaga
    nestea zgaga
    Lipton ice tea (zwłaszcza zielona najlepsza) ugaszone pragnienie bez zgagi

    OdpowiedzUsuń
  22. http://www.petaindia.com/action/action-alerts/Help-Stop-Nestea-From-Abusing-Animals.aspx

    OdpowiedzUsuń
  23. zgage to masz bo sie zle odzywiasz !!!!!!!!! a czy nie mozecie pic wody tylko jakies gówno??

    OdpowiedzUsuń
  24. Najlepsza Siti Green&Citrus z Lidla, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ice Tea z biedronki rządzi! Kupiłem dwa, a już ich nie ma ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Panie i panowie dla mnie nestea jest nr 1 . Aczkolwiek najbardziej podobnym zamiennikiem tego napoju jest icetea z lidla kosztuje nieco ponad 2zl. Choc gdy jest promocja w biedronce dwupaku 2x1.5 L za okolo 5-6 zl to nie ograniczam sie do jenej zgrzewki , odrazu kupuje cały bagażnik

    OdpowiedzUsuń