wtorek, 5 października 2010

Słone, słońsze... Dr. Oetker* - Ristorante Pizza Quattro Fromaggi (producent Dr. Oetker Polska)


I to ma być wzorzec pizzy serowej?  czytaj dalej

Pytanie zadane powyżej odnosi się do jednego z komentarzy. Podszedłem do serowej Ristorante bez uprzedzeń, chociaż żadna z wcześniej próbowanych pizz Dr. Oetkera nie podeszła mi (mówiąc eufemistycznie). Dajmy doktorkowi kolejną szansę! Dajemy?

Ciasto. Jest cienkie, chrupiące, nie przypaliło się. To dobrze. Ale jest też dość tłuste (jakby jakiś półfrancuz?) i... słodkie. Generalnie jednak ok. Clue programu, czyli cztery rodzaje sera – mozzarella, gouda, edamski i pleśniowy – po zapieczeniu szczelną skorupą pokrywają placek. Serów jest pod dostatkiem, a to oznacza, że pizza jest też słona. Bardzo słona. Uwierzcie mi – sos pomidorowy, jeśli w ogóle istnieje, nie ma najmniejszej szansy zabłysnąć spod tej słonej serowej masy. Co gorsza, pizza nie jest W OGÓLE przyprawiona. Producent nie splamił się choćby strzępkiem ziołowej przyprawy. Nie ma ani oregano, ani bazylii – nic kompletnie. Nic zatem dziwnego, że po wyjęciu z piekarnika nie czuje się żadnego aromatu, a monotonni słonego smaku nie przełamuje żaden inny akcent. Jedyne źródło jakiegokolwiek smaku stanowi ser pleśniowy. Zjedzenie choć kawałka bez wspomagania się popitką i sosem pomidorowym/keczupem jest naprawdę sporym wyzwaniem. Ja nie dałem rady (na szczęście miałem sos cygański z Lidla z dużą ilością cebuli).


Do tego Quattro Fromaggi nie należy do produktów tanich. Inne Ristorante mimo mniejszej wagi są droższe od porównywalnych pizz z dyskontów, a ta jest od nich jeszcze droższa.

PS. Oliwki dodałem we własnym zakresie.

==Radar==

Waga: 305 g
Cena: 7,29 zł (Tesco)

Ocena: 6/10

+ dobre ciasto
+ dużo sera

- bardzo słona
- zero przypraw aromatycznych
- sos pomidorowy bez wyrazu
- wysoka cena

* Błąd w tytule jest celowy!

12 komentarzy:

  1. mi tam ona smakuje najlepiej ze wszystkich rodzajów ristorante. Ja nie wyczułem tego słonego smaku o, którym tak piszesz, jak dla mnie jest ona trochę pikantna ( może to sos ). Pizze z różnymi rodzajami sera już tak raczej maja np. Pizza Pai serowa też jest mocno słona.

    OdpowiedzUsuń
  2. Absolutnie najlepsza pizza mrożona z tych, których udało mi się w PL spróbować. I również specjalnie słona nie była - może warto zerknąć na datę przydatności do spożycia oliwek? :-)
    A udało mi się spróbować NAPRAWDĘ wielu.

    Swoją drogą - pizza albo jest serowa, albo jest z oliwkami. Razem to se ne da.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z calym szacunkiem dla was , ale jak mozecie to jesc to cos ? .. przeciez to nawet nie jest pizza tylko wyrob pizzo-podobny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Każda pizza mrożona to w najlepszym wypadku wyrób pizzapodobny. A serowy Oetker - w przeciwieństwie do takich chociażby biedronkowych wynalazków - ma przynajmniej dające się rozpoznać gatunki serów zamiast niskiej jakości, żółtawych, seropodobnych skrawków.

    OdpowiedzUsuń
  5. Za taka cena to juz lepiej wziac chlodzoną pizzez pieca kamiennego z biedronkowej lodowki...

    OdpowiedzUsuń
  6. Radarze, czegos mi brakuje na Twoich blogach. Mianowicie, nie ma zadnego taga by sobie przejrzec produkty najwyzej oceniane, a szkoda, bo chcialem zobaczyc sobie ktore piwko warto kupic.

    OdpowiedzUsuń
  7. ^ to jest dobry pomysł. pomyślę jak to zorganizować

    OdpowiedzUsuń
  8. mi nie smakują te pizze oetcera :)

    jedyną pizzę mrożoną jaką jadłem i mi smakowała to oczywiście ta cztery sery - chyba znowu ją wycofali :(

    natomiast po znalezieniu przepisu na domową pizzę (na forum bodajże purepc.pl) staram się nie kupować mrożonek,tylko robić samemu - nie jest wcale wiele drożej, a smak o niebo lepszy

    OdpowiedzUsuń
  9. NienormalnyKubekSmakowy8 października 2010 21:17

    mmmm, słone jest piękne, aż mi ślinka pociekła po tej recenzji, choć podejrzewam, że trzeba by to jeszcze doprawić maggi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mnie te pizze ristorante smakują najbardziej z tych sklepowych i ta serowa też mi smakuje choć moją ulubiona jest Pepperoni Salame Piccante i Prosciutto

    OdpowiedzUsuń
  11. jedna z moich ulubionych pizz. dr oetker robi najlepsze

    OdpowiedzUsuń