czwartek, 21 października 2010

...czyli tzatziki – Zaziki (producent Molkerei Heideblume, Niemcy; dystrybutor Lidl)


Zaziki, po niemiecku tzatziki.  czytaj dalej

W Lidlu trwa jeszcze Tydzień grecki i oczywiście mają tam same oryginalne greckie przysmaki... produkowane w Niemczech :) Na szczęście nie tylko, o czym przekonacie się niebawem. Akurat ta wersja tzatziki, czyli ikonicznego dla kuchni greckiej sosu jogurtowego, jest całkiem smaczna i warta zakupu. Smaczny jogurt o odpowiedniej konsystencji, sporo ogórków, wszystko dobrze naczosnkowane i lekko posolone. Jest nawet oliwa z oliwek, do pełni szczęście brakuje octu winnego zamiast użytego tu spirytusowego.

Kubek wielgachny, 500-gramowy, starczy dla całej rodziny. Mnie smakuje też solo, nie jako dodatek do mięsa, tylko zwykły jogurt wyjadany łyżeczką. Warto spróbować.

==Radar==

Waga: 500 g. Kaloryczność: 122 kcal w 100 g
Cena: 4,99 zł

Ocena: 8/10

+ smakuje jak zrobione samodzielnie tzatziki
+ sporo ogórka, wyrazisty smak czosnku
+ duży kubek za rozsądną cenę

- ocet spirytusowy w składzie

6 komentarzy:

  1. jakoś nigdy nie przepadałam za tzatzikami, przypominają mi mizerię, której nieznoszę :(

    OdpowiedzUsuń
  2. a, i czekam na recenzję greckiego batonu migdałowego, bo mam nadzieję że go nabyłeś w czasie tygodnia greckiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. W Biedronie pojawiły się nowe produkty z linii "włoskich" dań w pudełkach - ciekaw jestem co sądzisz o Cannelloni bo mam mieszane uczucia.

    OdpowiedzUsuń
  4. z włoskich dań możliwych do kupienia w Biedronce całkiem smaczna jest Lasagne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi również całkiem smakował ten sos :). Jedyne zastrzeżenie mam do ogórka: w tzatziki powinien być chyba zielony, tam mam wrażenie, ze jest kiszony/konserwowy :P

    P.S. Ja akurat nie polecam ani lasagne bolognese, ani cannelloni.. obydwa produkty naprawdę niesmaczne.

    OdpowiedzUsuń
  6. momencik, ale lasagne jest zarówna mrożona (tak jak i cannelloni), jak i nie mrożona. o której rozmawiamy ?

    OdpowiedzUsuń