niedziela, 12 września 2010

Bo zupa była za słona – Kapuśniak z boczkiem (producent Pamapol)


Pamapol to firma z kontraktem wojskowym – ma doświadczenie w produkcji konserw dla armii i innych służb mundurowych. Robią też dla cywilów na przykład takie zupy w puszce.  czytaj dalej

Do wyboru kilka różnych zup (nawiasem mówiąc, jeśli chcecie zaopatrzyć sobie piwniczkę przed grudniem 2012, polecam Kaufland, naprawdę duży wybór dań gotowych i wszystkiego, co da się wcisnąć do puszki czy słoika), zdecydowałem się na kapuśniak. No i niestety, okazało się, ze przestrzeliłem, może pomidorowa byłaby lepsza, albo grochówka? Problem z kapuśniakiem jest prozaiczny – zupa stanowczo za słona. Wg moich kryteriów smakowych kapuśniak powinien być kwaśny, a w tym praktycznie taki smak nie występuje. Niby w składzie jest kapusta kiszona, ale kompletnie niekwaśna. Ponadto trochę ziemniaków, odrobina marchewki, cebuli i podobno selera (nie zauważyłem). Najsmaczniejszy jest boczuś, miękki i mięsny. Zauważyłem też jakąś gąbczastą substancję pochodzenia mięsnego, której nie ujęto w składzie, a która prawdopodobnie była kiełbasą. Widać w fabryce zostało trochę z innych dań, to dorzucili do kapuśniaku. Niepotrzebnie, bo dość wstrętne to było.


Gdyby nie ta sól, byłoby – jak na standardy konserwowe – całkiem okej. Jak zwykle nie zgadza mi się liczba porcji. Producent podaje 3-4, mnie wyszły dwie małe. Zupy nie da się już bardziej rozrzedzić, więc kogoś tu poniosła fantazja.

==Radar==

Waga: 800 g. Kaloryczność: brak informacji
Cena: 3,99 zł (Kaufland)

Ocena: 5/10

+ dobry boczek
+ akceptowalna cena

- za słona!
- niezbyt gęsta
- kawałki podejrzanego pochodzenia kiełbasy

3 komentarze:

  1. Polecam żurek z Pamapolu, naprawdę smaczny :}

    OdpowiedzUsuń
  2. Okej, jadłem tę zupę, bo jest u mnie w żabce. Dla mnie nie jest za słona, nawet nie pomyślałem, że jest słona. A co do boczku, to u mnie był on bardzo, ale to bardzo przerośnięty tłuszczem i w życiu bym go nie nazwał mięsnym boczkiem.
    Chyba trafiłem na jakąś inną partię, bo kupowałem ją dwa razy :).
    Jak dla mnie 6/10 i cena w Żabce 5,89zł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupilam ostatnio 6sloikow zup pamapol z serii wital gulaszowa i strogonow, niestety 4 z nich odrazu wylądowały w smietniku poniewaz po otwarciu zupy byly splesniale a data do spożycia 30.10.2017 i 06.11.2017

    OdpowiedzUsuń