poniedziałek, 23 sierpnia 2010

Harmonia smaków – Erdbeer Crisp (producent nieznany, dystrybutor Lidl)


Ten lód był z góry skazany na porażkę. Po pierwsze smak truskawkowy jest u mnie najniżej w hierarchii lodów owocowych. Po drugie rzadko kiedy toleruję smak białej czekolady. A jednak warto było zaryzykować!  czytaj dalej

Nie spodziewałem się, że Erdbeer Crisp (przy okazji, nie należy tego wymawiać „erdbir”, tylko z długim „e”, bo to niemiecku truskawka) dorówna pysznością opisywanemu niedawno Schoko – to było przecież niemożliwe. Okazał się jednak nie tylko bardzo dobry, ale wręcz smakowity!


Mamy tu kwaskowaty, niewodnisty lód z zatopionym w nim truskawkowym sorbetem (to takie jądro tego loda). Oblano go dość grubą warstwą białej czekolady, w której z kolei zatopiono maleńkie chrupki ryżowe. Słodycz polewy zgrabnie kompensuje kwaśny i orzeźwiający smak loda, a chrupki dodatkowo dostarczają przyjemności podczas rozgryzania czekoladowej powłoki. Lodzik trzyma się nieźle w upale; nawet udało mi się nie zgubić połowy czekolady :)

Dodatkowa zaleta to oczywiście bardzo niska jak na ten segment lodów cena. Kupować!

==Radar==

Waga: 87 g. Kaloryczność: litościwie nie podano
Cena: 1,69 zł

Ocena: 8/10

+ zgrabne połączenie smaków: kwaśnego i słodkiego
+ dodatek soku truskawkowego
+ chrupki!
+ atrakcyjna cena

- nigdy nie przepadałem za białą czekoladą
- brak informacji o producencie
- dostępność ograniczona tylko do Lidla

15 komentarzy:

  1. naciągane te minusy, jakby na siłę...

    OdpowiedzUsuń
  2. to zdecydowanie najlepszy lód na patyku, jaki jadłem. Problemem jest to, że dostanę go tylko w lidlu i pewnie tylko w wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. mam podobne odczucia jeśli chodzi o lody truskawkowe i tą białą czekoladę. tylko ja jeszcze tych lodów nie spróbowałam, więc te moje odczucia się nadal aktualne.. ciekawe czy zmienią się, gdy zakupię te słodkości.

    OdpowiedzUsuń
  4. LODY. W liczbie mnogiej. Tylko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wg jest na bardzo dobry, trochę "ślizga" się tłuszcz, ale ogólnie na tyle dobry, że kupiłam go parokrotnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach, to mój ulubiony z całej gamy lidlowskich lodów. Cudo, cudo, cudo!
    Czekałam, aż się tu pojawi, bo chciałam znać Twoją opinię :D

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszności! lekko kwaśne, lekko słodkie. po prostu mogłabym jej jeśc codziennie!

    OdpowiedzUsuń
  8. miałam ostatnio kupić, jak byłam w lidlu i zapomniałam.
    pisałam kiedyś o morelkach w czekoladzie, które były kiedyś w lidlu dostępne- niestety, na własne oczy sprawdziłam i w moim też ich nie było. za daleko mam do lidla, żeby tam często wpadać (niestety)
    jak już jesteśmy przy lodach, to polecam też ariettę z biedronki- w środku waniliowy lód, oblany grubą wasrtwą mlecznej czekolady, a w czekoladzie (nie w masie czekoladopodobnej) zatopione są migdały.

    OdpowiedzUsuń
  9. Te lody wg mnie są naprawdę dobre dopiero gdy pozostają bez czekolady, która jest zdecydowanie za słodka. Sam lód jest lekko słodki, a sorbet kwaśny. Dobre połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dobre lody, ale moim zdaniem jeszcze lepsze są te śmietankowe w mlecznej czekoladzie i z migdałami. Smakowo podchodzą pod Magnum. Pycha

    OdpowiedzUsuń
  11. najpyszniejsze lody jakie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  12. Lody Są Pychotka mmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  13. lody są przepyszne i 1 klasa, naprawdę polecam ten smak :)

    OdpowiedzUsuń
  14. przeciez chyba producentem jest galatelli , co jest napisane na opakowaniu , tzn tak mi sie wydaje, w kazdym badz razie lody bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń
  15. Gelatelli to nie nazwa producenta, tylko marka własna Lidla

    OdpowiedzUsuń