sobota, 3 lipca 2010

Po prostu lemoniada – Lemoniada cytrynowo-grejpfrutowa (producent Tymbark – GMW)


Mamy wreszcie upragnione lato, żar leje się z nieba, to i pić trzeba. Nie zawsze można zaspokoić pragnienie zimnym piwkiem, i tu w sukurs przychodzi nam Tymbark ze swoją prawie-jak-domowa lemoniadą.  czytaj dalej

Lemoniada to napój banalnie prosty i każdy może go sobie zrobić w domowych warunkach z wody, cytryn i cukru (lub miodu). Tak się składa, że jestem leniem i zamiast się bawić w wyciskanie cytryn wolę kupić gotowy napój. Zwracam jednak uwagę na składniki i z tej okazji Tymbark łąpie plusa, bo nie używa sztucznych słodzików, tylko cukru trzcinowego. Skład dopełniają cytryna wraz z cząstkami miąższu (nawet je widać) – podobno w jednej butelce jest sok z całej cytryny, do tego dochodzą cząstki grejpfruta (nic nie piszą o soku). No i rzecz jasna woda.


Napój smakuje całkiem naturalnie, niemal tak samo jak przed momentem zrobiona według podanego wyżej przepisu lemoniada hand made. Jest kwaskowata, ale nie kwaśna, słodkawa, ale nie za słodka. Wyczuwa się delikatny posmak grejpfruta, ale nie ma go na tyle dużo, żeby napój nabrał goryczy. No i coś tu pływa, widać ten miąższ. Porządnie schłodzona świetnie gasi pragnienie. Szkoda tylko, że zaledwie półlitrowa butelka kosztuje 2,50. Trochę drogo...

==Radar==

PS. Widziałem też wersję cytrynowo-rabarbarową. Ciekawe czy się odważę ją kupić :)

Cena: 2,49 zł (Tesco)

Ocena: 8/10

+ naturalne składniki
+ nie za słodkie
+ obecność cząstek owoców

- cena
- dodatek aromatu i witaminy C

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam lemoniadę Tymbarka :)

    Tą cenę z księżyca masz, kupuję duże butelki 1,5 litrowe za 3,29 zł :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Za tę cenę to masz 100% sok z pomarańczy choćby

    OdpowiedzUsuń
  3. Kup wersję rabarbarową bo ponoć kiepska a sam boje się sprawdzić :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Rabarbarową piłem, i wcale nie jest taka zła, kiedyś w Makro przez przypadek kupiłem zgrzewkę rabarbarowej bo nie patrzyłem dokładnie co to za smak.. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Rabarbarowa powinna smakować, piłem ją, wg mnie całkiem sympatyczna i jakaś taka jakby nasza, swojska.

    Swoją drogą, jakie dziwne, że tak powszechny wiecheć, i smaczny przy okazji, jakim jest rabarbar, w Polsce nie jest praktycznie w ogóle wykorzystywany :) Wielka szkoda...

    OdpowiedzUsuń
  6. lemoniada rabarbarowa rewelacja proponuję się przekonać

    OdpowiedzUsuń
  7. dokladnie tez lece na rabarbarowej jest najlepsza a cena sugerowana jest naklejona 3.49 za 1.5 litra

    OdpowiedzUsuń
  8. tymbarkowe lemoniady są dobre. Strzeżcie się Lemo&Nada z cappy. Kupiłam, bo nie było tymbarkowej lemoniady i sie mocno zawiodłam. Śmierdzi toto domestosem i niedobre jak diabli.

    OdpowiedzUsuń
  9. kupiłem kiedys lemoniadę cappy i lemoniadę tymbarka - cappy jest smaczna, tymbarka nie dało się wypić taki kwas

    OdpowiedzUsuń