piątek, 16 lipca 2010

Kapitan Bertorelli mówi 'bene'


Ostatnia ankieta dotyczyła waszej ulubionej, najsmaczniejszej kuchni narodowej. Wyszło na to, że Włosi górą!  czytaj dalej

Nie da się ukryć, że kuchnia włoska ma atuty, które kładą na łopatki każdą inną: jest prosta, ładnie wygląda i większość specjalistów od żywienia uważa ją za zdrową. Do tego nie trzeba być asem kuchni, by samemu sobie w domu coś z jej repertuaru przyrządzić. Czym byśmy byli bez pizzy, spaghetti, sałatek i owoców morza? Oraz lekkiego wina, oliwy, bazylii, oregano...

Na drugim miejscu lubimy kuchnię polską. Ciekawe tylko dla ilu z głosujących hasło "kuchnia polska" jest synonimem schabowego z ziemniakami i paru popularnych zup? Ciekawe, ilu z nas zdaje sobie sprawę, jak wiele ta podobno tłusta, ciężka i słona kuchnia ma do zaoferowania? Ja chyba najbardziej lubię odmianę wschodnią: pierogi, kiszki ziemniaczane, cudowne wędliny z Podlasia. Ale dobrym bigosem też nie pogardzę :)

Na podium załapała się jeszcze kuchnia meksykańska. Ciekawe, że przeskoczyła chińską, która jednak należy do klasyki szybkiego żywienia. Na korzyść meksykańskiej przemawia wg mnie jej imprezowy charakter - dobrze się je te przekąski w towarzystwie, na prywatce, w knajpie itd.

Najmniej lubiana jest kuchnia francuska. I to jest chyba zaskoczenie:

Głosów uzbierało się 291. Dzięki za wszystkie!

==Radar==

7 komentarzy:

  1. Głosując na polską miałem na myśli: pierogi ruskie (nazwa może myląca ale niewiele mamy bardziej polskich potraw), bigos, placki ziemniaczane, kapuśniak, pyzy, kopytka, ogórkowa. to tak z pamięci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również nie pogardzę polską - zwłaszcza pysznymi zupami, gołąbkami, pierogami, kaszami.
    Ale chińska i włoska też ok :)

    OdpowiedzUsuń
  4. głosowałam za meksykiem i cieszę się że nie jestem sama.. i nie mówię że włoska jest blee, bo również ją uwielbiam, ale w takich rankingach jest nader oczywista. parafrazując autora bloga:
    ciekawe tylko dla ilu z głosujących hasło kuchnia włoska jest synonimem sosu bolońskiego i pizzy pepperoni?
    a że chodzący ze mnie węglowodan i poznańska pyra z zamiłowania w jednym, o polskiej kuchni wypowiadać się nie będę bo mi miejsca nie starczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Głosowałem na włoską. Bardzo łatwo dostępna, szybka i smaczna. W sam raz dla kogoś, komu nie chce się za bardzo gotować, nie ma zbyt grubego portfela i lubi dobrze zjeść.
    Moim faworytem w tej kategorii jest pyszny makaron Combino z lidla (w zielonym opakowaniu) i sos boloński tej samej firmy. Najtańsze to to nie jest, ale smakuje wyśmienicie.

    A propos meksykańskiej - ktoś wie czy można gdziekolwiek dostać gotowe chilli con carne?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki śliczny Bertorelli...
    XD

    OdpowiedzUsuń
  7. Francuska - po prostu nieznana :( Nawet restauracji nie ma.

    OdpowiedzUsuń