piątek, 18 czerwca 2010

Most wanted: Szczypiorek!


Poszukiwany żywy lub martwy! Cechy szczególne: zielona czupryna i tendencja do włażenia w zęby.  czytaj dalej

Szczypiorek to mój cichy bohater okresu intensywnej wegetacji roślin. Bez tej niepozornej byliny jedzenie (w sensie filozoficznym rzeknę nawet: życie) byłoby bez wątpienia mniej kolorowe. A konkretnie zielone.

Przede wszystkim wszelkie zapiekanki. Bez szczypiorku zapiekanka to tylko gorąca buła z roztopionym serem na wierzchu. To szczypiorek nadaje jej pobudzającego apetyt aromatu: zapach wzmocniony przez ciepło i ostry smak.


Moja ulubiona wakacyjna kanapka jest najprostsza z możliwych. Kroję sporą ilość szczypiorku. Świeżą kromkę chleba, szczodrze posmarowaną dobrym masłem, przyciskam do szczypiorku rozmieszczonego na desce, tak aby grubą warstwą pokrył kanapkę. Teraz wystarczy to posolić i gotowe. Uwielbiam!

Się jakoś tak ekologicznie zrobiło.

==Radar==

11 komentarzy:

  1. super zaraz kupie szczypiorek i zrobie sobie jutro sniadanie........!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. aż mi smaku narobiłeś ;DD

    OdpowiedzUsuń
  3. tez tak robie!! uwielbiam to... tylko mi sie bardzo odbija po szczypiorku...

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze dobre sa rzodkiewki do tego

    OdpowiedzUsuń
  5. A gdzie ser topiony ja się pytam?! Musi być!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za pomysł, właśnie wcinam. Marzy mi się do tego ogóreczek małosolny...mmmm.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczypiorek z ogórkiem to kiepskie połączenie, przynajmniej ze świeżym - próbowałem, niedobre.

    OdpowiedzUsuń
  8. W moim przypadku zdobycie tego rarytasu jest dużo prostsze - wychodzę do ogródka, gdzie rosną całe kępy szczypiorku - posadzone jeszcze przez poprzednią właścicielkę - są tak zdeterminowane, że wyrastają nawet spod kilkunastocentymetrowej warstwy piachu, którym moje pociechy go zasypują ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. dodatkowo bez problemu można dostać nasiona szczypiorku do zasiania w doniczce w kuchni,sam posiadam i cały rok mam bezproblemowy dostęp do szczypiora
    polecam także bazylie (nie kupować sadzonek bo szybko padają tylko ziarna posiać około roku nie zrywać niech się wzmocni roślina i voile mozarella +pomidory i świerzutka bazylia to jest to)
    Nieżle w domowych warunkach trzyma się także mięta (mojito!!!)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczypiorek rośnie przecież też z cebuli... Pamiętam ile razy cebule leżały i sam z nich zaczynał wyrastać.

    OdpowiedzUsuń