sobota, 1 maja 2010

Prawie jak prawdziwy kebab – Kebab wieprzowo-wołowy (producent nieznany, dystrybutor Tesco)


Prawie, bo wiadomo - prawdziwy musi być pieczony na ruszcie przez starego Turka, i nie z wieprzka, tylko baraniny. Ale tak poza tym – całkiem niezła przekąska.   czytaj dalej

Na początek wyjaśnijmy sobie kwestie podstawowe. To, co u nas przyjęło się nazywać kebabem, czyli mięso odkrawane od dużego bloku, podawane w bułce lub przaśnym chlebku, jest tylko jedną z kilkudziesięciu odmian tej potrawy, określaną jako döner kebap. Natomiast to, co kupiłem w Tesco pod nazwą kebab to şiş kebab, czyli mielone mięso, którym oblepia się patyk i piecze na ruszcie. Wszystko jasne?

Zwykle staram się jak ognia unikać marketowego mięsa mielonego, bo to straaaszny syf. Jednak tym razem skusiłem się, jakoś spodobały mi się te cztery szaszłykopodobne kebabki. Mimo że nie mam dostępu do grilla, postanowiłem spróbować usmażyć je na patelni. I wiecie co? Udało się!


Jeszcze skład. Na etykiecie piszą, że kebaby zawierają 47% mięsa wieprzowego i 43% wołowego. Brakujące do setki składniki to błonnik, skrobia, białko i oczywiście trochę różnych E. Generalnie – samo zdrowie! (uśmieszek, dla mniej zorientowanych). Mięso jest elegancko nadziane na patyczki, więc pewnie fajnie się je robi na ruszcie, ja jednak skorzystałem z patelni. Podsypałem je jeszcze pieprzem ziołowym, choć nie jest to koniecznie, bo mięso już zostało przyprawione. Nie należy tego solić! Po kilkunastu minutach równomiernego podsmażania, otrzymałem gotowe, lekko przyrumienione kebaby. Naprawdę smaczne! Odpowiednio przyprawione, smakowały nieco egzotycznie, co najmniej tak dobrze jak rumuńskie mici. Od czasu do czasu warto się na to skusić.

==Radar==

Waga: 240 g. Kaloryczność (100 g): 300 kcal
Cena: 3,99 zł
--------------
Ocena: 7,5/10

+ spora zawartość mięsa
+ można je przyrządzić nawet na patelni
+ dobrze przyprawione

- tłuste (25% tłuszczu) i dość słone
- sporo konserwantów
- brak informacji o producencie

3 komentarze:

  1. do tego frytki, sos i surówki. Trzeba spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobre podobne jedzonko można kupić w Lidlu, jako mrożone cevapici.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupiles to w tzw duzym czy malym tesco?? cavapcipci z Lidla jest jak najbardziej ok, wolowe i nie mega slone

    OdpowiedzUsuń