wtorek, 11 maja 2010

Pomiędzy Neapolem a Bolonią – Apetito Bolognese (producent nieznany, dystrybutor Biedronka)


Czy może wyjść coś dobrego z połączenia sosu bolońskiego z pizzą? Zobaczcie sami! czytaj dalej

Nowa pizza w lodówkach Biedronki – jak zwykle producent nieznany (zapewne Niemcy), atrakcyjna cena i ciekawe składniki na placku. Takiej pizzy jeszcze nie próbowałem, ale z pobieżnego przeglądu menu różnych pizzerii wynika, że jest ona stałym elementem karty. Pytanie: czy mielone mięso posypane serem i zapieczone na cienkim cieście może być smaczne?

Na początek przyjrzyjmy się składnikom: mielone mięso wołowe (11,5% wagi), ser Edamer (10%), rosół, trzy rodzaje cebuli: prażona, smażona i zwykła, do tego pomidory w naprawdę sporej ilości – aż 15,5% wagi. Powiem szczerze, że po zapieczeniu nie wyglądało to najgorzej. Mięso sprawia wrażenie uczciwego, całość ładnie pachnie, mięsno-ziołowo, zapowiada się całkiem solidny i smaczny posiłek. I taki też właściwie był. Sos boloński, czyli ta warstwa mięsa, pomidorów i cebuli, bardzo mi posmakował. Inna sprawa, że jestem już nieco zmęczony smakiem tych suchych cienkich spodów. Być może za dużo ich jem, chyba czas na przerwę :)


Subiektywnie – pizza smakowała mi bardzo dobrze mniej więcej do połowy, potem mnie znudziła. Obiektywnie – dobrej jakości składniki, niska cena, aż chce się ją polecać.

==Radar==

Waga: 400 g. Kaloryczność: 221 kcal w 100 g.
Cena: 4,99 zł
-----------------
Ocena: 7/10

+ udane połączenie sosu bolońskiego z pizzą
+ dobrej jakości składniki
+ dużo pomidorów i ziół

- monotonna w smaku
- suchy i twardawy spód

11 komentarzy:

  1. są jeszcze 2 nowe pizze, też je zrecenzujesz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytalem ten tekst, ale do połowy, bo potem mi się znudził. Ciągle re same literki

    Subiektywnie - 24 liter na taki tekst to za mało
    Obiektywnie - blog można polecać
    ---
    Szukasz wad na siłe? o.0

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi kompletnie nie podeszło ciasto z tej pizzy. Było bardzo suche i twarde. Aż sobie podniebienie pokaleczyłem. Generalnie nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi z kolei nie przypasowało mięso... Po pierwsze, samo mięso z cebulą sosu bolońskiego nie czyni, po drugie, miałem tego mięsa dosyć już podczas jedzenia drugiego kawałka, naprawdę obrzydziło mi smak pizzy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak Cię znudziło po połowie to znaczy że byłeś mniej głodny niż myślałeś :) A dla tych co w UK siedzą polecam pizzę z marketu Morrison, lepsza niż w niejednej pizzerii :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłem pizze z tej "serii" tylko że z pomidorami i szpinakiem (niewielka jego ilość) i serem edamski. Bardzo dobra, a ciasto trzeba piec w niższej temperaturze niż podano na opakowaniu i wtedy nie jest suche :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto rzeczywiście jest twarde.. Nawet przy standardowym przygotowywaniu w niższej niż podano temperaturze jest takie jakieś gumowate.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jest zła. Jakość ciasta zależy mocno od sposobu pieczenia - mi się udało otrzymać miękki środek, soczysty wierzch i chrupiący spód (~180st, grzałka dolna i górna, 15 minut). Jednak wersja z mozarellą i szpinakiem jest znacznie bardziej interesująca w smaku ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. na suche ciasto polecam oliwę przed pieczeniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dobra. TRoche ciezkostrawna ze wzgledu na uzyte skladniki, ale bardzo dobry smak, wywazenie skladnikow, no i przede wszystkim bardzo niska cena. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  11. http://news.bbc.co.uk/2/hi/7733602.stm - tu jest info jak się robi taką pizzę

    OdpowiedzUsuń