czwartek, 27 maja 2010

Otyły przeciętniak – Pizza Americana Pepperoni (producent nieznany, dystrybutor Biedronka)


Niechętnie kupuję mrożoną pizzę na grubym spodzie – moje ostatnie doświadczenia ciągle stają mi suchą bułą w gardle. Tym razem jednak nie miałem wyboru – Biedronkowa zamrażarka była pusta jakby przed chwilą przez sklep przeszło pięćdziesięciu wygłodniałych studentów.  czytaj dalej

Americana prezentuje się imponująco – 440 g masywnego ciałka obłożonego mięsem i tłuszczykiem. Na placku znajduje się dość przeciętny sos pomidorowy – jest, a jakby go nie było, mozzarella i jakiś inny bliżej nieokreślony ser, do tego dwa rodzaje salami: pepperoni i mini salami. Nieco zestresowany wpakowałem obiekt do piekarnika nastawionego na niską temperaturę, żeby nie spalić ciasta.

Pierwszy pozytyw – ciasto nie śmierdzi. Hurra! Drugi – nie pękło, ani się nie zwęgliło. Niestety pizza za nic nie chciała pachnieć jak w pizzerii – ziółek ewidentnie poskąpiono. Jak smakuje? Nie najgorzej – ciasto jest puchate, nieco suchawe, ale da się je zjeść bez większych problemów. Z tym, że sprawia wrażenie napompowanej bułki, a nie pulchnego ciasta drożdżowego. Salami nie powala jakością, jest przyzwoite. Niestety, oba rodzaje kiełbasy pospołu z serem tworzą bardzo słoną kombinację. Sytuacji nie ratują kawałeczki zielonej i czerwonej papryki. Do tej pizzy koniecznie przygotujcie sporo popitki!

Szczypiorek nie wchodzi w skład zestawu

Wbrew pozorom Americana nie jest duża – ma rozmiar przeciętnej 350-gramowej pizzy na cienkim cieście. Za jednym zamachem pochłonąłem trzy z czterech kawałków. Ostatni, zjedzony na zimno, smakował średnio (dobra pizza smakuje nawet po nocy spędzonej w lodówce).

W sumie więc jest to produkt bardzo przeciętny. Solidny, ale bez błysku. Nie otrujesz się nim, ale i nie nasycisz kubków smakowych. W sam raz na szybkie wypchanie żołądka.

==Radar==

Waga: 440 g. Kaloryczność: 223 kcal (100 g)
Cena: 4,99 zł
--------------
Ocena: 6/10

+ dużo za niską cenę
+ poprawne ciasto
+ dużo salami

- strasznie słona
- niezbyt aromatyczna
- suche ciasto
- brak informacji o producencie

15 komentarzy:

  1. No właśnie! Czasami ją kupuję i dodatkowo "aromatyzuję" dodając (ostatnio świeżą) bazylię, czasami trochę "normalnego" tartego sera i - to już obowiązkowo! - ketchup (ja wolę keczup) koniecznie "z górnej półki" (Kotlin, Pudliszki, Hellmans).

    OdpowiedzUsuń
  2. Aha, zapomniałem, teraz dodaję posiekany świeży lubczyk (popularnie zwane maggi), które rośnie w moim przydomowym ogródku (10m od kuchni).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio Kotlin zaszalał i dodał do swojej oferty 3 nowe smaki ketchupów, kupiłem amerykański (napisali, że do frytek) i myślałem, że wyleje pozostałą zawartość opakowania do zlewu, bleh. Nowych smaków wolę już nie próbować (widziałem jeszcze malinowe pomidory (?)). Od teraz zaczynam czytać opisy produktów... na tym ketchupie z tyłu jest napisane: "połączenie warzyw, majonezu i keczupu", gdybym widział to wcześniej... :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiełbasa na tym produkcie jest naprawde bardzo słabej jakości, lepiej jakby jej w ogóle nie było. Za to ciasto bardzo dobre

    OdpowiedzUsuń
  5. Za taką cenę coś, czym można się najeść, smakuje nieźle i zawiera dość przyzwoitą ilość składników (mówię tu o masie salami) to rewelacja. Chociaż i tak lepsza była stara Apetito Serowa 700g, którą pod koniec sprzedawali właśnie za 4,99... Tylko że tamtej nigdy nie mogłem zjeść w całości :D.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie zrobiłem ją sobie na śniadanie. W porównaniu ze zwykłą biedronkową pizzą - niebo a ziemia. Takie puszyste ciasto to dla mnie w sam raz. Ilość składników zadowalająca, choć dodałbym trochę sera.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeciętna!? Masę pizz mrożonych jadłem w życiu, peperoni z Biedronki jest zdecydowanie najlepsze.

    Szkoda tylko, że w najbliższej mojego mieszkania produkt wycofali.. w innych jeszcze jest?

    OdpowiedzUsuń
  8. dla mnie ta pizza jest fatalna... jedna z gorszych jakie jadłem, ale to jest moje subiektywne odczucie...

    radar- w jakiej temperaturze pieczesz pizze? używasz termoobiegu?

    OdpowiedzUsuń
  9. A propos serowej, nie widziałam jej ostatnio w żadnej Biedronie, wycofali ją ze sprzedaży?

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie, albo mają problemy z zaopatrzeniem, albo się słabo sprzedaje. Ja poszukałem i w jednej z biedronek ostatnio znalazłem.

    OdpowiedzUsuń
  11. W trzech Biedronkach ostatnio szukałem i serowej nie ma:( Mam nadzieję, że nie wycofali bo to jedna z lepszych mrożonych...

    OdpowiedzUsuń
  12. Szukałem w kilku Biedronach (pizzy cztery sery).
    Nigdzie NIE MA.
    Tragedia, po prostu życie stało się gorsze...

    OdpowiedzUsuń
  13. W Wałbrzychu też serowa nie do dostania :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Rypin przyłącza się do żałoby - u nas serowej też brak.

    OdpowiedzUsuń
  15. PIZZA 4 SERY NIE JEST JUŻ PRODUKOWANA!!!

    OdpowiedzUsuń