czwartek, 6 maja 2010

Dwie miłe niespodzianki - FruVita: Piernik z orzechami laskowymi i Pieczony banan z orzechami laskowymi (producent Bakoma, dystrybutor Biedronka)


Bakoma szaleje z nowościami i wprowadza do Biedronki kolejne dwa smaki jogurtów, tym razem z orzechami laskowymi. Ślinka cieknie? Sprawdźmy organoleptycznie, czy za powabnym opakowaniem idzie równie smakowita zawartość.  czytaj dalej

Na pierwszy ogień niech pójdzie piernik z orzechami. Wg opisu na opakowaniu tak naprawdę jogurt zawiera biszkopt, miód i orzechy – wszystkiego po 0,5% objętości. Kolor typowy dla jogurtów orzechowych – jasnobrązowy, nakrapiany drobinkami biszkoptu. Konsystencja kremowa, na szczęście nie glutowata, jednolita. Smak miły, nie za słodki, wyczuwalny miód i kawałki orzechów. Naprawdę przyjemny i smaczny jogurt. Dobra wiadomość dla wegetarian – nie zawiera żelatyny. Nie wiem tylko skąd wzięli ten piernik – w składzie nie ma śladu przypraw korzennych używanych do jego wyrobu.

Banan gdzieś tu jest

Spróbujmy teraz drugiej nowości o smaku pieczonego banana z orzechami. Owoców tym razem jest 2%, co nawet widać – po zamieszaniu łyżką można z łatwością wyłowić sporo kawałków banana. Czy pieczonego? Nie mam pojęcia – smakuje to po prostu jak dojrzały banan. Aromat orzechowy ukryty, nie tak intensywny jak w opisywanym wyżej wariancie. Dobry, choć smak jakoś mniej porywający.

Bakoma nieźle kombinuje. Jak widać ciągle jeszcze da się coś nowego wymyślić, zamiast tłuc ciągle te same podstawowe smaki.

==Radar==

Waga: 150 g. Kaloryczność: 152 kcal
Cena: 0,99 zł

Ocena: 8/10 (piernik), 7/10 (banan)

+ ciekawe kompozycje smakowe
+ orzechy laskowe
+ nie zawierają żelatyny
+ przyciągające wzrok opakowanie

- brakuje im czegoś naprawdę porywającego
- gdzie ten piernik?

PS. To jest post nr 300! Dajcie szampana :)

8 komentarzy:

  1. git! przeczytałam wszystkie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też XD i gratulacje !

    OdpowiedzUsuń
  3. mi tu mi tu!
    zdrówko zatem :)

    a wracając do tematu.. zgadzam się brawa dla bakomy.. minus dla mojej bierdonki bo nowości tych wczoraj nie widziałam :(

    OdpowiedzUsuń
  4. rewelacyjne są również z Bakomy jogurty z serii "letnie smaki", czarna porzeczka i agrest. Ostatnio tylko po nie śmigam do Biedrony.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam ale się nie skusiłam. Ilość cukru w jog. bakomy jest powalająca. Wolę jeść naturalne jog. (w końcu jeśli ma być zdrowy, nie może być ulepkiem) a cukier czerpać z czekolady ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratulacje, życzę minimum jeszcze 1000 postów :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam wrażenie, że te smaki ominęły Warszawę. Buu, nie widziałam tych jogurtów w żadnej tutejszej Biedronce :(:(:(

    OdpowiedzUsuń
  8. łee...piernikowy mi w ogóle nie smakował...bo w ogóle nie przypominał smaku piernika!:D

    OdpowiedzUsuń