poniedziałek, 26 kwietnia 2010

Mamo, ja nie chcę owsianki, wolę snickersa! - Coś na ząb: Owsianka z truskawkami (producent Kupiec Sp. z o.o.)


Horror owsiankowy powraca. Dawno czegoś takiego nie jadłem, ale po spróbowaniu zaczynam rozumieć, dlaczego dzieciaki cierpną na dźwięk słów: Zjedz owsiankę, Bartusiu!  czytaj dalej

Opakowanie jest bardzo ładne, przyznaję, że skusiłem się na tego instanta właśnie ze względu na estetykę torebki. No i to „źródło błonnika”.... Coś czuję, że muszę sobie błonnik uzupełnić. A że jest to takie proste, wystarczy zalać wodą... do dzieła!

Po otwarciu torebki w nos uderza intensywna woń aromatu truskawkowego oraz mleka w proszku. Przesypuję zawartość do kubka, wypatrując anonsowanych na opakowaniu truskawek suszonych (liczyłem na coś takiego jak w tych płatkach Fitella). Niestety, widzę tylko płatki owsiane i biały proszek (nie wciągam!). Zalewam wodą do poziomu płatków (ok. 100 ml), mieszam i czekam 3 minuty. Efekt: bryźda płatkowa sklejona czymś, co ani kolorem, ani płynnością nie przypomina mleka – jest szare i lepkie. Szukam truskawek i widzę jakieś czerwone punkciki, ale w smaku ich kompletnie nie wyczuwam.


Jest to dość ohydne i w smaku, i pod względem faktury. Na plus, że prawie nie słodkie, więc dzieciaki się przynajmniej próchnicy nie nabawią (a, już ją mają? No trudno), jednak nie sądzę, żeby komuś to smakowało. Raczej skuszą się na to fanatycy zdrowego odżywiania, którzy wierzą, że zdrowe jedzenie musi smakować paskudnie. I rzeczywiście tak smakuje. Co do zdrowotnych właściwości – już takiej pewności nie mam.

==Radar==

Waga: 50 g. Kaloryczność: 187 kcal
Cena: 1,29 zł (Intermarche)
-----------------
Ocena: 5/10

+ podobno zdrowe, a przynajmniej nie szkodliwe
+ nie za słodkie
+ estetyczne opakowanie

- truskawki w postaci symbolicznej
- niezbyt to ładnie wygląda...
- ...i kiepsko smakuje
- z trudem zjadłem niecały kubek

9 komentarzy:

  1. Nie jest prawdą, ze zdrowe jedzenie nie jest dobre. Nie jest prawdą że owsianka jest paskudna. Ale owsianka a nie powyższy specyfik ;) Spróbuj ugotować na mleku płatki owsiane (na gęsto) dodać dużo orzechów, rodzynek, suszonych moreli (czy co tam kto lubi) odrobinę cynamonu albo ziarenka wanilii. To jest owsianka i to jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam zrobić sobie prawdziwą owsiankę: płatki górskie zwykłe ugotować na gęsto, na mleku, dodać orzechy, rodzynki, suszone morele, odrobinę cynamonu, ziarenka wanilii. To jest owsianka i jest pyszna.
    Specyfik w tej saszetce ze zdrowiem i owsianką ma mało wspólnego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsianka - potrawa przyrządzana z płatków owsianych i mleka. W zależności od rodzaju płatków mogą być one gotowane lub zalane wrzątkiem. Tradycyjna polska owsianka przyrządzana jest bez innych dodatków, ze szczyptą soli lub na słodko. (za Wikipedią)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja się skusiłem jakiś tydzień temu na tą owsiankę, tyle że o smaku gruszkowym i muszę powiedzieć, że mi... smakowała :) Może troszkę zbyt intensywny gruszkowy aromat i dość mała ilość jak na jedną porcję, ale generalnie dałbym jej ocenę 7/10. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hm Nesvita też nie zaliczyła u Ciebie zbyt wysokiej oceny, a dla mnie to ratunek i wybawienie gdy chcę zjeść coś ciepłego, szybkiego, i nie ma to być zupka chińska. Kupiec ostatnio wypuścił też kuskus z warzywami, również w takiej saszetce - ale w składzie glutaminiany harcują aż miło.

    OdpowiedzUsuń
  6. zjadłam wersję śliwkową.
    i niestety, faktycznie paskudztwo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Heh, ja sie przychyle do opinii przedpiśców - prawdziwa owsianka jest naprawdę dobra! Tutaj w Irlandii mają całkiem niezłe błyskawiczne płatki owsiane (testowane marki Flahavan's i Odlums); wsypuje się toto do miski, zalewa mlekiem i wstawia do mikrofali na dwie minuty. Ja do takich suchych płatków dodaję jeszcze różnych "śmieci" - miodu, orzechów, bananów, jabłek, cynamonu itp. i mam smaczny posiłek w pracy.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje dziecię się tym zajada :)
    Ja jakos nie mam ochoty

    OdpowiedzUsuń
  9. Owsianka to pikuś. Najwieksze ochydztwo to kaszka kus kus z suszonymi pomidorami...takiej masakry chyba nigdy w ustach nie mialam..

    OdpowiedzUsuń