wtorek, 20 kwietnia 2010

Ale, ale co tu jest grane? - Ale Ale (producent Sulimar)


Tym razem piwo górnej fermentacji z Piotrkowa. Jak się okazało, degustacja obfitowała w emocjonujące zwroty akcji...  czytaj dalej

Akcja! Piana – nie za wysoka, ale dość gęsta, wytrzymała kilka minut po nalaniu, po czym zredukowała się do kożuszka. Piwo zwraca uwagę herbacianym, wpadającym w czerwień kolorem i ambitną pracą bąbelków. Zapach – nikły, słodowy. Smak – goryczkowy, nawet określiłbym go jako gorzki, ale z delikatną aluzją słodu na końcu podniebienia. Wysycenie bardzo przyzwoite, nieco drażniące gardło, ale przy takim natężeniu goryczki jest to jak najbardziej wskazane.

Po pewnym czasie zaczynam wyczuwać jakby owocowy bukiet i delikatny posmak chlebowy (podobno będący oznaką przepasteryzowania w przypadku piw niepszenicznych). Co ciekawe z czasem się wzmacnia i mam wrażenie jakbym pił ciemnego pszeniczniaka. Czy to celowy zabieg, czy błąd w sztuce? Nie wiem, nie jestem ekspertem.

Po chwili... Kurcze, to piwo naprawdę zaskakuje. Niekoniecznie pozytywnie, bowiem gdzieś tak w połowie kufla do głosu doszły dziwne metaliczne smaczki. Coś jakby smak puszki w ustach albo owej miedzianej kadzi (której jakoś dziwnym trafem nie czułem w innych piwach Corneliusa, również w takowej warzonych). Nie podoba mi się to, mam wrażenie, że ten smak nie znalazł się w Ale Ale celowo.

O rany, jestem blisko finiszu i ciągle nie jest dobrze. Na podniebieniu mam suchą bułkę, a w jamie ustnej smak, jaki powstaje po skaleczeniu się w język ostrą krawędzią konserwy turystycznej: blacha i krew. A w tle ciągle spora goryczka. Nie podoba mi się, odpadam.

==Radar==

Cena: 3,75 zł (Olo)
---------------
Ocena: 5/10

+ kolor i wysycenie
+ górna fermentacja – rzadkość w PL

- cała gama nieprzyjemnych smaków
- albo coś z tą warką nie wyszło, albo to piwo nie jest dla mnie

2 komentarze:

  1. odczuwam brak zdjecia piwa w kuflu celem chocby pobieznego ocenienia takich cech jak wysycenie lub kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  2. niestety, nie było wtedy dobrych warunków oświetleniowych do zrobienia zdjęcia :( ale to były akurat główne pozytywy tego piwa

    OdpowiedzUsuń