wtorek, 30 marca 2010

Jądro ciemności – Czekolada gorzka Żychlin (producent Union Chocolate)


W komentarzu do poprzedniej czekoladowej notki wytknięto mi paradoks – narzekam na to, że słodycze są za słodkie. Przecież takie muszą być, nie? Nie.   czytaj dalej

Oto dowód. Niepozorna, ledwie 80-gramowa tabliczka ciemnej czekolady z Żychlina. Właściwie tylko po nią wybieram się do Polo Marketu, bo w innych sklepach jej nie widziałem. Warto czasem ruszyć tyłek, gdyż ta czekolada jest – mimo swych małych rozmiarów – wielka. Minimum 60% kakao w masie, odrobina słodyczy złamana wytrawną goryczą. Smak zachwyca doskonałym balansem – nie jest to czekolada bardzo gorzka, powinna się spodobać tym, którzy lubią ciemną deserową kuwerturę. Ma jedwabistą konsystencję, która sprawia, że jej pyszny smak spływa powoli przełykiem dostarczając miłych wrażeń przez dłuższą chwilę.


To nie jest czekolada w typie „zjedz-mnie-całą-natychmiast”. Dwie kostki na raz powinny wystarczyć, by się nią delektować. A po jakimś czasie kolejne dwie... I znowu. Pasuje do kawy lub słodkiego wina. Proszę państwa, tak wyglądają słodycze dla dorosłych. Niech dzieci się zażerają swoją mleczną Milką, prawdziwi smakosze docenią sztukę robienia naprawdę dobrej czekolady.

Jeśli to dla kogoś istotne: czekolady z fabryki w Żychlinie spełniają wymogi koszerności :)

==Radar==

Cena: 1,79 zł (Polo Market)
----------------
Ocena: 9/10

+ gorzka, ale nie do przesady
+ słodka, ale tylko trochę
+ jedwabista i delikatna
+ doskonała cena

- tylko 80 g

32 komentarze:

  1. jadłam, lubię. dostawałam ją w pięciopaku za oddawanie krwi - 2 mleczne, 2 z wiórkami kokosowymi i jedna gorzka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekolady tego producenta można dostać oddając krew w Rzeszowie i okolicach. Polecam opcje z bakaliami i rumem, pychota :D

    OdpowiedzUsuń
  3. czy ktoś wie gdzie z poznaniu jest polo??
    uwielbiam deserówki, ale ze względu na bierdonkowe towarzystwo siedzę tylko w wawelu

    OdpowiedzUsuń
  4. zmartwię Cię, ale w Poznaniu nie ma polomarketu :(

    OdpowiedzUsuń
  5. taszka za to w Koninie mamy chyba 5 zapraszam , to tylko 100 km ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. tą czekoladę możesz także dostać w netto i to chyba nawet trochę taniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Julek, no właśnie! Skądś kojarzyłam tego starszego pana! Przy okazji: dość nietypowa etykieta, zazwyczaj nie spotyka się osób ze zmarszczkami na produktach spożywczych, a jeśli już - to są to jakieś babcie, babunie, etc.

    OdpowiedzUsuń
  8. ta czekolada zawsze jest u mojej babci :) rewelacja :)

    ja ją kupuję w osiedlowym spożywczaku

    OdpowiedzUsuń
  9. Narobiłeś mi ochoty na to :P I zgadzam się, że słodycze mniej słodkie są świetne, m.in. dlatego, że cukier nie zabija w nich właściwego smaku.

    OdpowiedzUsuń
  10. no rzeczywiście, jesteś taki dorosły dzięki jedzeniu ciemnej czekolady. a ja czasem lubię być dzieckiem i "pożreć" mleczną milkę i nie musisz tego od razu krytykować ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. No proszę jak to trzeba dowartościować własną osobę zwykłą czekoladą... Może masz wadliwe kubki smakowe? No przeszłość trochę grzeczniej i kulturalniej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kupiłem w Łodzi na straganie w czasie Jarmarku Wojewódzkiego - czkoladę z Żychlina Extra gorzką (72%) tabliczka 100g, od razu 5 tabliczek, bo po 2zł. Bardzo byłem zaskoczony że tak fantastycznie smakuje! Niestety już się kończy i zastanawiam się gdzie by tu można ją znowu kupć :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Czekolady z UNION są ogólnie dobrej jakości:) Poznałem je dzięki oddawaniu krwi i od tamtego czasu stale mam na nie ochotę, szczególnie te z kokosem:P Polecam wszystkim co nie mają alergii na czekoladę!
    PS: wszystkie jakie jadłem mają po 100 g. Więc ten minus w opisie się nie należy;)

    OdpowiedzUsuń
  14. gdzie można ją kupić w Warszawie? patrzyłam w Polo Markecie na Czumy, ale nie ma.. :(
    mi najbardziej smakuje z kokosem (dostałam kilka smaków za oddanie krwi)

    OdpowiedzUsuń
  15. Info może się jeszcze przydać: w Wawie można ją kupić na al Lotników - na bazarze przy przystankach tramwajowych. Po 2zł, niestety tylko ta klasyczna, extra gorzkiej nigdzie nie widziałam :(

    OdpowiedzUsuń
  16. dobrze że mieszkam w Żychlinie i nie musze łazić po Polomarketach tylko w pierwszym lepszym sklepie sobie kupie;p

    OdpowiedzUsuń
  17. Po spróbowaniu tej czekolady zastanawiam się czy nie stanę się fanem gorzkiej czekolady - oczywiście tej konkretnie bo naprawdę jest wyborna!

    OdpowiedzUsuń
  18. We Wrocławiu jak się odda krew to również jest ona dana dawcy w różnych smakach (chyba sześciu albo coś takiego).

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeśli jeszcze kogoś to zainteresuje, znalazłem ją w Netto

    OdpowiedzUsuń
  20. Aja mam wielką przyjemność ją produkować :)

    OdpowiedzUsuń
  21. w Kutnie nie ma problemów żeby kupic tą czekoladę,jest w każdym sklepie,jak by jej nie było to z Kutna do Żychlina jest 10 minut jazdy samochodem ;)około 20 km,dla ciekawostki podam że zakład który produkuje tą czekoladę znajduj się blisko placu handlowego(giełdy,jarmark)starszne zapachy dochodzą z tego zakładu.....

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziesiaj byłem oddać krew w Centrum Krwiodawstwa w Rzeszowie i dostałem 9 tabliczek czekolady w różnych smakach, niebo w gębie naprawdę polecam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Do producenta. Kochany, to pora zainwestować w reklamę, bo produkt dobry tylko marketing marny. A wcale nie musi być w ATL`u, BTL jak widać wystarczy :)

    OdpowiedzUsuń
  24. W Opolu też za oddanie krwi się dostaje

    OdpowiedzUsuń
  25. W Żychlinie produkują te czekolady na export (oprócz tej z tym brodatym dziadkiem) i dlatego nie można jej kupić w naszych sklepach.Tylko w jednym sklepie w Żychlinie są i ja ją tam kupuję jeżeli tylko odwiedzam swoje rodzinne miasto.SĄ PYSZNE!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam:) Wczoraj oddawałem krew w autobusie Wojskowego Centrum Krwiodastwa i Krwolecznictwa z racji tego że jestem żołnierzem, no i poczęstowałem chłopaków tymi czekoladkami (w zestawie było 8 szt więc jest plus;D), ponoć są pyszne, niewiem nie próbowałem jeszcze ale gdy przeczytałem te Wasze wszystkie komentarze to naszła mnie ochota żeby spróbować. Mam nadzieję że będą mi również smakowały! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Oddaj KREW w RzEszOwiE a dostaniesz 8 czekolad z Żychlina..Wspaniałas rekompensata kalorii w zamian za te oddane w 450ml krwi:D

    OdpowiedzUsuń
  28. We Wrocławiu też się dostaje za oddanie krwi:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam Wszystkich. Jak dla mnie jest to najlepsza czekolada czarna jaką jadłem (żadna inna nie pasuje do mojej osobowości bardziej) ... ta jakby migdałowa/drzewna nuta hmmm uzależniłem się od niej od wielu lat ... Jak Polo Market przestał ją sprzedawać jeździłem po nią do Netto. Teraz jak i tam już jej nie ma od miesiąca to właśnie chcę napisać do producenta ... i szukając go znalazłem tę stronę :-) ... Każdy ma Swoje smaki i to świetnie ... ja zaczynam dzień od tej czekolady ...

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzisiaj znów ją dopadłem w sklepiku na rynku w Żychlinie (a gdzieżby) :) Ekstremalnie świeża, kremowa, mięciutka. Pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  31. Wszystko dobrze, gdyby nie ten tłuszcz palmowy w składzie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Znalazłem tę czekoladę wreszcie w sklepie Mila w woj. Kujawsko-Pomorskim - mmm pychotka :) kupiłem 50 a co tam, lodówka duża to pomieści a dzięki temu codziennie mam zapasik na każdą chwilę :) ...

    OdpowiedzUsuń