środa, 10 marca 2010

Aldi: 2010 rokiem ekspansji na polski rynek


Niemiecka sieć tanich dyskontów spożywczych Aldi jest obecna na polskim rynku już od 2 lat. Obecna, jednak niezbyt widoczna na tle silnych konkurentów, czyli Biedronki, Lidla i Netto. W ub.r. Aldi otworzył 30 nowych placówek. Wg analityków, jeśli chce myśleć o nawiązaniu walki z potentatami, musi co najmniej podwoić liczbę nowych sklepów lub rozważyć kupno już istniejącej sieci.     czytaj dalej

Jak podaje dziś Portal Spożywczy powołując się na raport firmy analitycznej The Nielsen Company, nieosiągalną dla innych pozycję lidera dzierży Biedronka, posiadająca w całym kraju ponad 1,5 tys. sklepów. Lidl ma ich 270, a Netto 190. Wydaje się, że nawet przy naprawdę intensywnym programie rozwoju Aldi nie będzie w stanie dogonić lidera, natomiast osiągnięcie pozycji wicelidera jest całkiem realne. Aldi zapowiada już, że rok bieżący i kolejne lata upłyną pod znakiem otwierania nowych dyskontów. Lidl i Netto oddają rocznie ok. 30-40 sklepów, Aldi będzie więc musiał zwielokrotnić tę liczbę.

Jest o co się bić, ponieważ z roku na rok rośnie wartość rynku dyskontowego w Polsce. Analitycy zakładają, że w tym roku obroty czterech sieci wyniosą ponad 21 mld zł, a w 2014 sięgną 30 mld zł. Zyski dyskontów rosną paradoksalnie dzięki kryzysowi - coraz więcej konsumentów oszczędza na wydatkach związanych z żywnością, starając się kupować jak najtaniej.

Ciekaw jestem kiedy w mojej okolicy pojawi się pierwszy "Aldik" i jak jego oferta będzie wyglądać na tle Lidla czy Biedronki. A może ktoś w Was robi zakupy w Aldi i podzieli się wrażeniami - jakie mają ceny i asortyment?

==Radar==

11 komentarzy:

  1. Tuż obok mnie stoi sobie właśnie taki Aldik. Wydaje mi się, że jest nawet taniej niż w Biedronce...

    Jeśli chodzi o jakość... raczej nie jest źle. Smaczne pieczywo, całkiem niezłe dania gotowe... tylko chrupki nie umywają się do tych z Biedronki...

    OdpowiedzUsuń
  2. O fajnie, wlasnie sprawdzilem w Toruniu mam duzo blizej do Aldika niz Biedronki. Zobacze co tam u nich slychac, aczkolwiek nie jestem w stanie robic tak ciekawych opisow jak admin tej strony. :/

    OdpowiedzUsuń
  3. łoj. ostatnio byłem kilka lat temu i nie pamiętam za bardzo jak to było cenowo/markowo chyba nawet w markach się jeszcze płaciło :P no ale wtedy tak czy siak opłacalne były zakupy za Odrą gdy u nas dyskonty spożywcze dopiero raczkowały...albo nawet nie.

    OdpowiedzUsuń
  4. wiem wiem ze nie na temat , ale nie daje mi spokoju jedna rzecz, czy ktos ma moze informacje co stalo sie z Red Bull Cola?? Nagle zniknela z wszystkich okolicznych marketow ktora ja oferowaly ( Carrefour , Piotr i Paweł ) . Czytalem ze jakis czas temu zostala w kilku landach w Niemczech wycofana za zbyt duza zawartosc kokainy , czy ktos ma jakas informacje?? To jedyny napoj "energetyczny" ktory lubilem pic i dawal jakis efekt. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. mieszkałam w niemczech, a tam aldi przebija nawet lidla. to są dwa top sklepy, kupują w nich wszyscy - bogaci, biedni, turcy, niemcy, każdy. bo zawsze są świeże warzywa, zawsze są dobrej jakości i jest rozsądna cena. w aldim jest chyba jeszcze taniej od lidla, rzecyz podobne, ale troche bardziej dziadowskie, taka nasza biedronka. w lidlu jest w miarę ładnie, a w aldim brzydko. owoce i warzywa najlepsze tylko w lidlu, za to w aldim wiekszy wybór slodyczy, czipsow, mrozonek i rzeczy gotowych

    OdpowiedzUsuń
  6. W Lidlu można płacić kartą, w Aldi tylko gotówką.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie, Aldi jest już od dawna jednak bardzo mało osób tam chodzi 4-5, więcej widziałam tylko na otwarciu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj bylem w pierwszy raz w tym markecie. No powiem szalu ni ma z ludzmi. Na wstepie wkurzyl mnie brak koszykow zeby sobie rzeczy ponosic, ale mniejsza o to. Duzy wybor slodyczy, sokow rzuca sie od razu w oczy. Wybralem pyszniutki sok marchwiowy (34% marchwi + 21% owocow), gesty, pyszny za 2.19zl za litr - niezle. Super ketchup, w koncu czuc ze zrobiony z pomidorow. Kilogramowa pizza za 6.99 tez wyglada ciekawie. Duza ilosc produktow, ktorych sie nie znajdzie w innych sklepach jest mega plusem. Chyba zaczne tam wpadac czesciej bo market wydaje sie byc tego wart.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lidle są ładne. Biedronki, zwłaszcza nowo stawiane i świeżo remontowane, są ładne.

    Sklepy Aldi (widziałem dwa, nowo wybudowane) wyglądają paskudnie, są niedoświetlone i w dodatku oferują mniejszy wybór produktów od Biedronki i Lidla.

    Mówię oczywiście o wyglądzie wewnątrz.

    OdpowiedzUsuń
  10. jestem z Radomia. mam Aldi tuz pod domem. powiem, ze mnie osobiscie jakosc bardzo rozczarowala. robie zakupy co tydzien w Biedronce i kupuje tam wszystko. no, poza wodka Zoladkowa Gorzka ktora B wycofala z oferty. za to w Aldim jest najtaniej ze wszystkich sklepow. i to niemal tyle. warto tam tez w ciemno kupic soki i mielone mieso z indyka (o wiele lepsze jakosciowo niz z biedronki). poza tym reszta jak jogurty, majonezy, ketchupy itp jest - moim zdaniem - tragiczna. i jest strasznie maly wybor a i polki prawie puste... generalnie, poza sokami i miesem z indyka nie polece nic.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd, Aldik a Aldi to zupełnie różne sklepy!

    OdpowiedzUsuń