środa, 17 lutego 2010

Przekombinowali – Apetito pizza z kurczakiem (producent nieznany, dystrybutor Biedronka)


Pora na drugiego przedstawiciela serii Apetita – tym razem pizza z kurczakiem. Również słusznych rozmiarów, również napakowana dodatkami. Czy warto?   czytaj dalej

Ciasto jest dokładnie to samo, co w przypadku serowej – prostokątny, gruby placek. Całkiem dobrze wychodzi, grube, chrupiące, nie mam pytań. Warto zwrócić uwagę, by – jak pisał w komentarzu jeden z czytelników – nie nastawiać w piekarniku zbyt wysokiej temperatury, tylko piec placek dłużej w niższej. Wtedy ciasto nie ma prawa się przypalić – wypróbowane!

Clue programu stanowi kurczak. Jak piszą w składzie, jest to mięso z udźca kurczaka i to by się zgadzało. Kawałków, które trochę przypominają gyros (również w smaku), jest całkiem sporo. Mięso miękkie, słonawe. Jeszcze dwie fajne rzeczy: warzywa i mozzarella. Z warzyw mamy paprykę i czerwoną cebulę w naprawdę sporych ilościach. Sera też dali wystarczająco dużo. Teraz o minusach: po pierwsze jakiś chory sos majonezowy! Po co??? Przypominają mi się te okropne hamburgery polewane mieszaniną majonezu i keczupu. Po drugie: ta pizza jest mdła w smaku. Nie wyczuwam żadnych włoskich przypraw typowych dla pizzy. Fakt, że całość nie jest za słona (to dobrze), ale też nie posiada żadnego konkretnego smaku (to źle). Wreszcie po trzecie: jakoś dużo tu różnych „E” (w serowej nie było ani jednego!). Aż trzy stabilizatory (E 450, 451, 452 - niegroźne), dwa regulatory kwasowości (E 262 i 331 – oba nieszkodliwe), zagęstnik (E 412 – guma guar, nieszkodliwa), dwa przeciwutleniacze (E 300 i askorbinian sodu – oba to w zasadzie witamina C). Wszystkie nieszkodliwe, ale jednak jakoś nieswojo mi się robi, kiedy popatrzę na tę listę.


Pizza z kurczakiem moim zdaniem jest gorsza od czterech serów. Producent przekombinował z tą breją majonezowo-pomidorową. Nie jest to zbyt smaczne, ale wciąż można pizzę uznać za zakup opłacalny.

PS. Próbowałem też Apetitę z szynką i pieczarkami – jest bardzo słaba, ale za to ogromna! Niestety ja nie przepadam za tanią mielonką i powiórkowanymi pieczarkami, więc raczej nie będę więcej kupował.

==Radar==

Cena (700 g): 6,99 zł
------------------
Ocena: 6/10

+ duża i tania
+ sporo dodatków, w tym warzywa

- podejrzany sos majonezowy
- sporo konserwantów
- brak informacji o producencie

10 komentarzy:

  1. Ja jeszcze odnośnie wczorajszego wykop effect. Sprawdź teraz w statystykach, czy skoczyła Ci liczba powracających odwiedzających :-) Osoby zainteresowane (np. ja) zasubskrybowały zapewne Twój blog via RSS i będą się pojawiać...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś mama mnie zaskoczyła i kupiła polecaną przeze mnie serową.

    W końcu miałam okazję ją spróbować.


    Tak więc sam pomysł by pizza miała tylko sery nie bardzo przypadł mi do gustu,

    myślałam, że to zbyt ubogo.


    Ale ta pizza wcale taka nie jest.

    Ciasto pyszne, chrypiące; sera dużo, ciągnie się i tak jak ktoś sugerował,

    nie smakuje jakby to był produkt seropodobny.

    Chyba są tam jakieś przyprawy i do tego sos.


    Ogółem pizza mnie zaskoczyła pozytywnie.

    Nie czuję potrzeby dodania czegoś poza keczupem.

    Na prawdę udana.

    Teraz czekam na spróbowanie tej powyższej.

    Ale sos mnie zniechęca ;/


    Jakoś nie bardzo widzi mi się typowo hamburgerowy dodatek w pizzy.

    Mam nadzieję, że po raz kolejny zaskoczy mnie na +

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj kupiłem 4 sery i tą z kurczakiem. Dzisiaj wpałaszowałem serową i jest cudna - musiałem tylko dodać nieco przypraw. Jutro zabieram się za kurczaka i idę do Biedronki po zapas serowych bo mogą się skończyć a tak w zamrażalce to sobie parenaście dni poleżą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do wykop efektu. To ja też z Wykopu, ale zostaję z Wami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tu trafiłem z wykopu i dodałem stronę do zakładek. Będę czasem zaglądał.
    A co do zawartości E to pewnie ze względu na mięso taka ich ilość. I jak sam pisałeś w jednym z wpisów, nie da się dostać czegoś doprawionego do swojego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najprawdopodobniej dzisiaj doszedł kolejny rodzaj pizzy z tej samej serii - kebab. 10% mięsa, stężenia sera nie podano. Dodatkowo na powierzchni unosiły się jeszcze kawałki cebuli i pomidora(czerwonej papryki?). Droższa o 20gr.

    OdpowiedzUsuń
  8. jadlem juz pizze gyros z apetito, na poczatku kosztowala 7.19 ale chyba ze wzgledu na to ze to wersja limitowana opuscili cene do 5,05 zeby sie jej pozbyc ;-) wtedy sie skusilem :-) da rade sie najesc ale przekombinowali z przyprawami gyros dlugo po pizzy jeszcze mialem dziwny posmak. z jakims dodatkiem w stylu sos czosnkowy ketchup lepiej sie to je. (ja odwiedzam stronke od okolic ciechana miodowego ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja jestem tu ze strony Kominka :) tam debata o jedzeniu za złotówkę i ktoś polecił Ciebie, więc zajrzałam i zdecydowanie zostaje. Wiele ciekawych recenzji, np. ta pizza serowa! Kupuje w biedronce, ale na pizzy nigdy nie zwróciłam uwagi sądząc iż to badziewie. A teraz postanowiłam się skusić :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawiązując do trzeciej wersji, Gyros, kilkuosobowy test dał pozytywne rezultaty. Mimo, że jakościowo wydaje się ustępować serowej, to promocyjna (5,05zł) cena oraz dobre przyprawienie (cebula + mieszanka przypraw z rozmarynem) wyróżniają ją na korzyść. Nie wygląda tak ładnie jak serowa po upieczeniu, ale ma bardzo wyraźny smak, jest dość soczysta (niestety sos majonezowy) i da się nią najeść.

    OdpowiedzUsuń