wtorek, 16 lutego 2010

Afrykańska imprezka – Crunchips Chakalaka Smak Afryki (producent Lorenz Bahlsen)


Dobre chipsy cechują dwie rzeczy: odpowiednia jakość samych chipsów i to czym je posypano. Nowe grubo cięte Crunchipsy Chakalaka intrygują smakiem przypraw, ale też nie dają ciała w pierwszym aspekcie.    czytaj dalej

Grubo krojone chipsy są ok, nie pozostawiają w ustach smaku oleju, są duże i chrupiące. Jedyny problem to przebijający się od czasu do czasu smak cukru, a nawet aspartamu. To taka przestroga dla osób, które starają się unikać cukru – jest nawet w chipsach! Smak pochodzi od przyprawy o sympatycznej nazwie Chakalaka, która oparta jest na zestawie oryginalnych składników. Jest tu pieprz Cayenne (który wyraźnie dominuje nad całą kompozycją), kolendra, koper włoski, kardamon, kminek, imbir i pieprz czarny. Zaiste imponująco się to prezentuje, a co więcej, smak jest naprawdę interesujący i niebanalny.


Chipsy są aromatyczne, mało słone i świetnie uzupełniają smak piwa. Mimo dość wysokiej ceny warto spróbować.

==Radar==

Cena za 160 g: 4, 49 zł (Tesco)
-----------------------
Ocena: 8/10

+ dobrej jakości grube chipsy
+ świetny zestaw przypraw
+ nie za słone

- cukier
- aspartam

21 komentarzy:

  1. Crunchipsy w tej chwili są chyba najlepsze na rynku, x-cuty o smaku sera i cebuli FTW.

    OdpowiedzUsuń
  2. te czipsy to ideał, ale cena... bardzo ciężko znaleźć je poniżej 5zł

    OdpowiedzUsuń
  3. We Wrocławiu paczka 160gr kosztuje 3.99 więc nie jest tak tragicznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. smakują ja zupka chińska, przez co ze znajomymi nazywamy je potocznie "vifonami" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wolę te cienkie o smaku żeberek z grilla, ale laleczka chucky też jest ok :d

    OdpowiedzUsuń
  6. najlepsze czipsy są z Biedronki :) grubo krojone o smaku szynki z serem :D rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  7. mięsnych wariacji jest tyle, że jak dla mnie większość smakuje podobnie..
    a tu rewelacja.. trochę azji trochę afryki i aż się kolorowo robi .. do piwka i bez piwka też :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie moje ulubione czipsy!
    Odkryłam je dobre 1,5 roku temu, ale mają dużą wadę: trudno je dostać poza największymi hipermarketami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Któregoś dnia zostałam poczęstowana crunchipsem - pieczone żeberka z grila. Bardzo mi smakowały. Obawiałam sie jak zareaguje mój organizm- cały czas byłam na diecie wątrobowej.Okazało się,że organizm bardzo dobrze przyjął ten produkt. Od tamtego czasu podjadam crunchipsy o różnych smakach ,jadłam też chipsy z serii Naturals a ostatnio z serii Wiejskie Ziemniaczki. Wszystko tej samej firmy. I wpadłam w nałóg chrupania ale nie żałuję. Te chipsy są naprawdę rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Taka drobna uwaga: Sądząc po zapachu i tym, że piszesz o słodyczy to sprawcą uczucia słodkiego jest raczej KMIN (nie kminek) który jest dodany do tych wspaniałych chipsów :)

    OdpowiedzUsuń
  11. w biedronce pojawiły się "grillowane warzywa"
    smak bardzo zbliżony , jak na czerwonego robaczka przystało dużo tańsze.. no i najważniejsze - łatwo dostępne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jakieś takie... słodkie? CHIPSY?!?! niee, podziękuję. Absolutnie mi nie smakują

    OdpowiedzUsuń
  13. Super sa te chipsy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zajebiste!!!! Mieszanka smakow fajna po paleniu!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Chipsy świetne ! Moje ulubione lepszych nie jadłem ; ) . Polecam . !

    OdpowiedzUsuń
  16. Najlepszy smak z jakim miałem do czynienia. Jedynie Pringlesy Paprykowe są dla mnie lepsze, ale to taki stary sentyment.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mój chłopak je uwielbia ♥ :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na mój gust przypominają nieco smak maczugow :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Sam jesteś "kardamon, kminek, imbir" to cipsy z kolendro i kurkumą:( i w sumie to one są bardziej indyjskie niż afrykańskie...

    OdpowiedzUsuń