środa, 9 grudnia 2009

Z Pepikiem na wczasach – Makaron z sosem serowym (producent nieznany, Czechy, dystrybutor Tesco)

Tylko Czesi mogli coś takiego wymyślić! Kojarzycie zupki chińskie o smaku serowym? Do nudli dosypuje się proszek o smaku sera. Podobny jest w tym dziwnym daniu. Przyrządza się to trochę jak zupę w proszku: należy wsypać zawartość torby do garnka z 0,5 litra wody i dokładnie rozmieszać. Potem gotować tak długo aż ugotuje się makaron.  

Sos jest za rzadki. Być może trochę by się zagęścił, gdybym gotował dłużej, ale wtedy makaron by się rozkleił. Wygląda na to, że 0,5 litra wody to trochę za dużo. Na plus należy zauważyć niezłą jakość makaronu. Po kiepskich doświadczeniach z czeskim spaghetti obawiałem się rozmiękłych kluch, ale nie – makaron jest sprężysty i udało się go ugotować na półtwardo. Sos... jak by go opisać? Trochę jak sos pieczarkowy w proszku. Nie pomyliłem się – sera w smaku niewiele, wyczuwałem go tylko na początku (lekko smrodliwy zapaszek), potem został przyćmiony jakimś dziwnym grzybowym aromatem. Zerknąłem do składu i bingo – Pepiki dali do proszku ekstrakt z drożdży. Po kiego? Nie wiem, ale nadaje sosowi dość ryzykowny charakter.

Porcja jest na 2-3 osoby. To chyba lepszy pomysł niż jeść ją samodzielnie (co uczyniłem). Unikniecie zmulenia, którego doznałem po zjedzeniu połowy.

==Radar==

Ocena: 5/10
Cena: 3,50 zł (pi razy oko, paragon zaginął)

+ dobry makaron
+ wydajna porcja
+ można się tym ratować na biwaku

- drożdże pokonały ser
- muli w dużej ilości

- oprócz pietruszki nic nie urozmaica monotonii

6 komentarzy:

  1. wygląda w sumie OK, muszę kupić i spróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. To (a przynajmniej coś podobnego) już było kiedyś w Polsce, dobrych kilka lat temu. Produkowało to Winiary i była wersja na ostro i z sosem grzybowym. Chemiczne, ale smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ekstrakt drożdżowy albo płatki drożdżowe dodają weganie do potraw jako przyprawę udającą ser, którego im nie wolno.

    OdpowiedzUsuń
  4. Próbowała i nikomu nie polecam - paskudztwo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten produkt chyba już został wycofany z TESCO, a szkoda, gdyż był to w miarę zjadliwy makaron z tzw. "marki własnej" (która w przypadku TESCO jest wyjątkowo kiepska).

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest nadal, dzięki za przepis bo wyrzuciłem opakowanie i niewiedziąłem jak go zrobić :D
    Mi smakuje jako szybka alternatywa,ale kupuje tylko Z SOSEM GRZYBOWYM.
    POzdr

    OdpowiedzUsuń