piątek, 11 grudnia 2009

Słodko-gorzki, bez Lindy – Porter (producent Krajan)

Kupiłem ostatnio w Polo Markecie dwa piwa z Krajana. Mając dobre wspomnienia po Irlandzkim, zakupiłem je po raz drugi, a pierwszy raz wziąłem na spróbowanie Portera. Irlandzkie mnie strasznie zawiodło. Gdyby to nie było wbrew moim zasadom, obniżyłbym mu ocenę w starym wpisie. Ale nie chcę tego robić – może ta nowa partia się nie udała, może wtedy po prostu byłem w lepszym nastroju na słodkie ciemne. Nieważne, zajmijmy się Porterem.   czytaj dalej

Po nalaniu przykry widok: piana ledwie na paluszek i zaraz znikła. Została tylko gęsta brunatna ciecz, która w zapachu zalatywała słodyczą. Na szczęście w smaku było dużo lepiej. Charakterystyczna goryczka poprawiła mi humor. Źle napisałem, nie goryczka, tylko gorzkość. Portery przecież z niej słyną i dlatego nie każdy miłośnik chmielowej goryczki lubi portery. Mam wrażenie jednak, że Krajan nie ma jaj. Ich porter jest taki metroseksualny. Gorzkość powinna być mocna i zabijająca - męska, Hemingwayowska - a tu mamy do czynienia z zaledwie jej namiastką, dodatkowo osładzaną przez czekającą na swoje pięć minut słodowość. Piwo ma moc 9%, ale praktycznie się jej nie wyczuwa. Ani w trakcie picia (co akurat dobrze świadczy o browarze), ani po (a to już gorzej, jakby było słabsze od wartości deklarowanej). To chyba wina niskiego ekstraktu (18,1% - odrobinę mocniejszy porter żywiecki ma 22%). W efekcie otrzymujemy piwo poprawnie skomponowane, ale bez żadnych wyróżniających je cech. Jak Słodko-gorzki Pasikowskiego, ale bez Lindy.

Nie pochwalę też szaty graficznej. Co prawda etykieta jest ładna i oddaje charakter piwa, ale też zbyt wtórna w stosunku do etykiety Żywca. Do tego bardzo biedna kontra i brak pełnej informacji o składzie. Widać Krajan jeszcze nie dorósł do stworzenia dobrego portera.

==Radar==

PS. Wybaczcie te krzywe zdjęcia :)

Cena: 3,99 zł
-------------------
Ocena: 6/10

+ jest trochę goryczy
+ przystępna cena

- za słodkie, za łagodne, zbyt damskie
- śladowa piana
- mało informacji na kontrze

2 komentarze:

  1. Sam producent wspomina na stronie WWW, że jest to porter w łagodniejszym wydaniu. Piwo raczej słodkie i lekkie, ale smak ma. Stosunek jakość/cena bardzo korzystny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam słowa przedmówcy w dwójnasób. Całkiem udane piwo, przynajmniej dla początkujących piwoszy szukających wrażeń w ciemnych odmianach tego szlachetnego trunku.;)

    Szanujmy się

    OdpowiedzUsuń