środa, 28 października 2009

Naprawdę dobry porter – Czarny Boss Porter (producent Browar Witnica)

Nieczęsto pijam portery, a jeśli już to za wyznacznik jakości przyjmuję porter żywiecki, który pamiętam jako piwo wybitne. Będąc w Polo Markecie natrafiłem na kolejnego przedstawiciela egzotycznego dość browaru BOSS. Z półki uśmiechnęła się do mnie skromna buteleczka czarnego piwa – nie wahałem się ani chwili i porter z Witnicy wylądował w moim kufelku.

Piwo zachowuje się i prezentuje jak rasowy porter – pieni się pięknie, przy czym piana początkowo ma kolor kremowy, potem bieleje. Osadza się powoli i dostojnie. W smaku na samym początku uderza mocna goryczka, trochę czuć alkohol (8,5%). Druga nuta to karmel, nieco słodyczy. Wrażenia smakowe stabilizują się na właściwym poziomie i do końca konsumpcji nie miałem żadnego problemu z goryczką. Wchodzi dobrze, nie męczy. No i oczywiście pięknie wygląda – nieprzenikniona czerń, na dole przechodząca w rubin. Nie zawiodłem się, dobre piwo warte swojej ceny.

Aha, na etykiecie napisano, że jest to klasyczny bałtycki porter. Trudno mi ocenić, czym się on różni od np. żywieckiego, ale jako hasło reklamowe brzmi dobrze :)

==Radar==

Cena: 2,49 zł butelka 0,33 l (Polo Market)
---------------------
Ocena: 8/10

+ rasowa goryczka
+ gęsta i długotrwała piana
+ dobra cena

- początkowo irytuje posmakiem karmelu
- uboga w informacje etykieta

4 komentarze:

  1. Czy był jakiś produkt, który dostał 10/10?:)
    justynides

    OdpowiedzUsuń
  2. hohoho. piwo z moich rejonów. to z witnicy jeszcze wypij jak znajdziesz piwo lubuskie ;) p.s. w zabkach jest noteckie eire którym się właśnie raczę. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. justynides: na razie żaden ideał się nie trafił. ale wciąż szukam :)

    na pocieszenie dodam, że jest już całkiem sporo dziewiątek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Porter baltycki to gatunek piwa, a mianowicie piwo typu porter robione na bazie drozdzy dolnej fermentacji. Klasyczny brytyjski porter robiony jest na drozdzach fermentacji gornej, tak jak piwa typu ale i weizen.

    PS. ja rowniez degustuje, tylko recenzji pisac mi sie nie chce. juz prawie 200 piwek zaliczone :-)

    masakra.org

    OdpowiedzUsuń