wtorek, 6 października 2009

Komuś się miód przypalił – Czarne miodowe (producent Browar Fortuna)

Wiem, że narażę się wielu fanom tego piwa, ale – co poradzę – nie przypadło mi do gustu. Nie dorównuje ani rewelacyjnemu Ciechanowi miodowemu, ani swojemu krewniakowi, Fortunie czarnej. Czarne miodowe od początku wydało mi się jakieś niemrawe. Po nalaniu ¾ kufla zorientowałem się, że w ogóle się nie pieni, więc czym prędzej uniosłem wyżej butelkę. Mimo to uzyskana piana była daleka od satysfakcjonującej. Piwo słabo nasycone gazem, zbiera punkty tylko za wygląd – niewzruszoną czerń.

Po skosztowaniu pierwszego łyka poczułem słodycz miodu – po raz pierwszy i niemalże ostatni. Chwilę później pojawił się denerwujący smaczek przepalonego karmelu, którego nie znoszę. Zdominował cały proces sączenia, chociaż na końcu wygazowane piwo oddało trochę miodowego aromatu. Konsumpcja jednak nie sprawiła mi wielkiej przyjemności. Smak jest męczący, ciężki, brakuje mu lekkości Czarnego, nie mówiąc już o doznaniach smakowych Ciechana.

Cóż, nie zawsze jest święto, nie za każdym razem trafia się na piwo idealne. To póki co odstawiam i nie planuję wracać.

==Radar==

Cena: 3,90 zł + kaucja za butelkę (Sklep Olo, Gliwice)
---------------------
Ocena: 6/10

+ stylowy wygląd
+ na naturalnym miodzie

-nieprzyjemny posmak karmelu
-kiepska piana i wysycenie

-ogólne wrażenie ciężkości

2 komentarze:

  1. No cóż - mnie smakuje. Tak czy siak, fajnie, że przetestowałeś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. no cóż - mnie też nie przypadło do gustu, ale z nieco innych powodów niż Radarowi.
    o ile Czarne uwielbiam za swoje colowe klimaty - coli nie pijam, a jak grzeszyć to przynajmniej na chmielowo, a jak wiadomo, jak na tego typu napoje przystało, musi być sztucznie i słodko - tak w czarnym miodowym, naturalny aromat najzwyczajniej mi przeszkadza, bo kto to widział colę na miodzie :P
    do czego się przyczepię w recenzji, to nie sądzę żeby na miejscu było porównywanie miodowego ciemniaka z jasnym smakowym, bo to po prostu nie ten kaliber

    OdpowiedzUsuń