niedziela, 4 października 2009

Duże jest piękne – Kiełbasa wędzona (producent Vysocina a.c., Czechy, dystrybutor Lidl)

Na początku roku pisałem o czeskim salami Lovecki, rozpływając się w zachwycie nad jego wspaniałym smakiem i wyglądem. Od pewnego czasu podobny wyrób – innego producenta, również z Czech – jest do kupienia w Lidlu. Porządny półmetrowy kawał kiełbachy wieprzowej w formie sztachety. Same rozmiary budzą należyty respekt.

Kiełbasa pięknie pachnie. Jest znacznie bardziej miękka od salami Loveckiego, pod naciskiem ugina się elastycznie. Łatwiej się ją również kroi i zdejmuje flak. Być może jest to kwestia czasu produkcji, gdyby powisiała nieco dłużej w suszarni, może także osiągnęłaby tę kamienną twardość.

W smaku delikatna, słona, ale w zrównoważony sposób. Bardzo tłusta, ale i mięsna (110 g mięsa użyto do wyprodukowania 100 g kiełbasy).. Nie ma w niej ani śladu chrząstek czy innych przykrych niespodzianek dla zębów, jak to bywa w naszych marketowych kiełbasach. Produkt zawiera niewielką ilość mięsa wołowego. Smakuje świetnie i starcza na wieeeele kanapek.

Z ciekawości wszedłem na stronę producenta i strasznie się uśmiałem. Ci Czesi mają naprawdę szalone pomysły. Na przykład reklamują swoje kiełbasy jeżdżąc z nimi po świecie. Po prawdziwym świecie. Spójrzcie tylko na to zdjęcie:

Kocham Czechów i ich poczucie humoru :)

==Radar==

Cena za 500 g: 11,99 zł
---------------------------
Ocena: 8,5/10

+ duuuża rzecz
+ pyszna, mięciutka
+ dobra cena

- jednak nie dorównuje Loveckiemu

3 komentarze:

  1. ja osobiście natrafiłem na promocje tego towaru, cena 8,99 zł i oczywiście zakupiłem. Nie żałuje wyboru pomimo że wcześniej nie czytałem postu... szkoda tylko że tak szybko się rozeszła

    OdpowiedzUsuń
  2. jeśli jesteś prawdziwym smakoszem, nie będziesz rozczarowany. ostatnio w Auchan podrożał do 15 zl. ale to i tak dobra cena za tak wykwintny produkt.

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz w lidlu kosztuje 14zl. Jest pyszna,cieniutko pocięta wspaniale nadaje się jako zakąska do piwa albo podczas oglądania tv. Polecam

    OdpowiedzUsuń