sobota, 19 września 2009

Puchatek mówi: mmmm – Ciechan miodowe (producent Browar Ciechan)

Stało się, dorwałem legendarne już piwo miodowe z browaru Ciechan! Naczytałem się o nim wiele, właściwie wszystkie opinie były w tonie entuzjastycznym, coś musi być na rzeczy – myślałem. Ponieważ mieszkam w regionie, gdzie niestety dominuje niska kultura spożycia piwa (w sklepach same przemysłowe lagery, od czasu do czasu pojawi się pszenica), do tej pory nie miałem możliwości zapoznać się z tym specjałem. Na szczęście jest sklep Olo, którego właściciel wziął sobie do serca edukację piwną moich ziomków. Namierzyłem go za pomocą GPS-u i wyruszyłem na łowy. Efektem będzie więcej niż zwykle recenzji browarów :)

Ciechan prezentuje się całkiem dobrze. Co prawda sprzedają go w butelce zwrotnej, a więc szkło jest trochę zharatane, ale etykieta sprawia pozytywne wrażenie. No, może z tym plastrem miodu trochę przesadzili. Mogli dać przecież pszczołę. Albo cały rój. Ważna informacja znajduje się na stempelku w górnej części etykiety: „Niefiltrowane piwo z Ciechanowa”. Na odwrocie kolejna istotna wiadomość: „Jedyne piwo powstałe na bazie naturalnego miodu”. A więc żadnych sztucznych aromatów, jak w przypadku
miodowego z Krajana. Zawartość alkoholu całkiem spora, 6,2%.

Po nalaniu tworzy się gruba warstwa lekkiej i delikatnej piany, która szybko znika, by pozostać w postaci skromnego kożuszka, a następnie zaledwie obwódki. Piwo ma intensywnie żółty kolor i jest dość mętne. Zupełnie jakby w szklance wody rozpuścić dużą łyżkę miodu. Bąbelki mocno pracują od początku aż do końca procesu opróżniania kufla. Zapach – miły, miodowy, słodki, jakby waty cukrowej. Smak – bardzo wyraźny miód nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z solidną dawką tego wytworu pracowitych owadów. W tle delikatna, niemęcząca goryczka. Moc zupełnie niewyczuwalna, co może być zdradliwe – kilka kufli może uderzyć do głowy. Piwo ma ujmująco dziecięcy smak – kojarzy mi się z ciepłym mlekiem zaprawionym miodem, pijanym w okresach przeziębień w dzieciństwie. Smakuje do końca, pozostawiając na dnie delikatny osad. Pycha!

Tadam! Debiutanckie wideo z nalewania tego piwa. Wybaczcie amatorskie ujęcia i niepewny chwyt kamery, a także debilny komentarz. Będzie lepiej (mam taką nadzieję!).



==Radar==

Cena: 4,20 + kaucja za butelkę (Sklep Olo, Gliwice)
--------------------------
Ocena: 9/10

+ naturalny miodowy smak
+ niefiltrowane – cała dobroć dla ciebie, smakoszu
+ niech będzie – estetyczna etykieta, dużo informacji


- problemy z dostępnością

16 komentarzy:

  1. Hej.Jakim busem dojechać jak najbliżej tego sklepu?Ze strony Rudy Śląskiej?6?
    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. można 6-tką, ale wtedy od zajezdni masz spory kawałek do sośnicy. ewentualnie z zabrza 32 - wysiadasz w sośnicy koło kościoła i idziesz na odrowążów 101. sklep jest w takim osiedlowym pawilonie.

    może znajdziesz coś bliżej siebie na tym forum: http://browar.biz/forum/forumdisplay.php?f=23

    powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja mam 40 km do Ciechanowa, także muszę przejechać się w najbliższym czasie i wziąć do domu na próbę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I tak, jak napisałem - kupiłem kilka sztuk :) Okazało się, że są trzy rodzaje - pszeniczne, miodowe i porter. Mnie najbardziej podchodziło miodowe - faktycznie, mocy nie czuć wcale :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie jedno z najlepszych, u mnie z dostępnością nie ma problemu (Warszawa :D) ale jest inny problem, czasami zdarza się, że mimo, że piwo jest jeszcze wg terminu ważności zdatne do spożycia to otwiera się je i jest zepsute...

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam:)
    Czy ktos z was posiada moze wiedze gdzie mozna takowe piwko zakupic na terenie Krakowa? Z wielka checia bym zakosztowala;)

    OdpowiedzUsuń
  7. na tym forum znajdziesz adresy sklepów z całej Polski, także z Krakowa:
    http://browar.biz/forum/forumdisplay.php?f=23

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzieki za szybka odpowiedz:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. W Krakowie np. sklep "Maria" ul. Kobierzyńska.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio Ciechany w Krakowie pojawiły się w sklepie Świat Piwa i Alkohol, Długa 74, przy Nowym Kleparzu. Jeśli chodzi o restauracje to chyba można zamówić w restauracji "Marchewka z Groszkiem" przy placu Wolnica (na pewno jest tam Brackie lane i Obołonie)

    OdpowiedzUsuń
  11. w końcu dotarłam i tu :)
    i powiem szczerze, że słów mi brak, by wyrazić to co czuję. po prostu mmmmmmmmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  12. Na terenie swojego województwa (woj. ZACHODNIOPOMORSKIE) to piwo jest w całych 2 sklepach:

    - Elysium sklep z dobrym piwem, ul. Monte Cassino 4 w Szczecinie

    - Eko-Wyspa, ul. Konstytucji 3-go Maja 30/1 w Świnoujściu

    Naprawdę znakomite miodowe piwo, zachęcam do wyprawy po to piwo gdziekolwiek będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A dla mnie smakuje jak herbata z miodem. Więcej nie kupię.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciemne miodne z Kormorana rozkłada na łopatki Ciechana Miodowego.
    1. Ciemne Miodne
    2. Ciechan Miodowy
    3. Cała reszta piw miodowych :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mimo wszystko Ciechan Miodowe jest najpopularniejszym piwem z miodem

    OdpowiedzUsuń
  16. to piwo ma u mnie 10/10...

    OdpowiedzUsuń