niedziela, 27 września 2009

Piwonawalacz – Imperator (producent Browar Jabłonowo)


Czasem każdy potrzebuje się upić. Nawalić, narąbać, schlać. Jak zwał tak zwał. Nie każdy natomiast lubi wódkę lub bełty winopodobne. Takim to osobom w sukurs przychodzi browar Jabłonowo, producent mocarnego piwska Imperator. Potwór ten ma 10% alkoholu, co niemal natychmiast stawia go w gronie piw niepijalnych. Chociaż producent twierdzi inaczej: „(...) zaspokoi gust najbardziej wyrafinowanych piwoszy”.

Ja nie wierzę w te marketingowe ściemy, dlatego przygotowałem się do degustacji chłodząc puszkę przez trzy dni w lodówce. Na forum browar.biz wyczytałem, że mocno schłodzony Imperator jest wypijalny. Po przelaniu zawartości puszki do kufla miłe zaskoczenie – utworzyła się bardzo ładna, gęsta piana o kremowej konsystencji. Co równie miłe – nie zniknęła od razu jak piękny sen nad ranem, lecz towarzyszyła mi, stopniowo tracąc objętość, co najmniej do połowy kufla. Inna sprawa, że w połowie kufla miałem tę pianę głęboko gdzieś i zastanawiałem się tylko jak zmóc resztę.




Wrażenie z pierwszego łyka – typowe mocne piwo. Słód na pierwszym planie, słodycz wręcz oblepiająca kubki smakowe. Potem alkoholowe pieczenie w przełyku, okropne, którego nie da się zmyć kolejnymi łykami. Słód znika, a zostaje tylko cierpka moc spirytusu. Zaczyna się prawdziwa męka. Piwo daje kopa, ale pije się je ciężko. Każdy haust przypomina wychylanie pięćdziesiątki wódki. Za każdym razem to obrzydliwe uczucie po przełknięciu. Gdyby nie duża paczka czipsów, jaką zapobiegawczo przygotowałem, nie dopiłbym do końca.

Imperator nawala. Po wypiciu półlitrowego kufla miałem lekką czapę na głowie. Gdybym wypił jakimś cudem drugi kufel, pewnie bym się zaczął zataczać. I mogłoby się to źle skończyć ;) Imperatora mogę polecić tylko desperatom lub twardzielom, którzy chcą udowodnić, że wypiją wszystko. Piwoszom odradzam – picie tego piwa to męka, a przecież nie o to w tej zabawie chodzi.

PS. Jestem ciekaw, jak smakuje najmocniejsze (i najdroższe) piwo świata Samuel Adams Utopias, które ma... 25% alkoholu.

==Radar==

Cena: 2,95 zł
------------------------
Ocena: 4/10

+ ładnie się prezentuje, piana bez zarzutu
+ tani i skuteczny nawalacz

- ohydny alkoholowy smak

- bez zagrychy nie da się go wypić

1 komentarz:

  1. Mała poprawka do tekstu:

    Snake Venom - 67,5%, Brewmeister, Szkocja - to jest najmocniejsze piwo na świecie :D

    OdpowiedzUsuń