środa, 16 września 2009

Marki własne sieci handlowych coraz mocniejsze

Dzisiejsza Rzeczpospolita podaje wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Market Side, dotyczących popularności marek własnych sieci handlowych. Wynika z nich, ze większość sieci odnotowała zauważalny wzrost liczby kupujących produkty oznaczone znakiem tych sieci. - Częściowo wynika to, że zwiększenia się liczby sklepów, ale większe znaczenie mają bardziej agresywna promocja i zmiana nawyków zakupowych – mówi Maciej Bartmiński, prezes Market Side.

Okazuje się, że tylko 7 proc. ankietowanych nie jest w stanie wskazać żadnej marki oferowanej przez sieci handlowe. Blisko połowa ankietowanych zna za to przynajmniej cztery. Dotąd nie były w Polsce zbyt popularne, jednak z powodu spowolnienia gospodarczego coraz bardziej się do nich przekonujemy.

Najpopularniejsze są marki własne sieci Carrefour – kupuje je 26 proc. klientów, w przypadku Tesco liczba wskazań wyniosła 22 proc., a dla Reala 20 proc. W przypadku Carrefoura i Reala ponad 40 proc. ich klientów deklaruje kupowanie marek własnych, a w Auchan jest to 24 proc.


Carrefour oznacza swoje produkty „jedynką”, w marketach Real można kupić towary Real Quality lub TiP, a marką Tesco jest Korzystny zakup i Tesco Value.

Również sieci dyskontów posiadają własne marki, np. Lidl sprzedaje wiele wyrobów wędliniarskich pod marką Pikok. Kolejne marki będą debiutować już niedługo. Pisałem niedawno o
nowych brandach sieci Real.

Wśród produktów spożywczych sprzedawanych w hipermarketach pod markami własnymi najpopularniejsze jest mleko, które regularnie kupuje 24 proc. ankietowanych, jednak to tylko 1 pkt proc. więcej niż pod koniec 2007 r., kiedy przeprowadzono pierwszą edycję badania. O ponad 10 pkt proc. wzrosła za to liczba wskazań dla produktów sypkich, jak mąka, cukier czy kasza, serów żółtych czy masła i margaryny.

Źródło informacji i wykresu: Rzeczpospolita

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz