sobota, 5 września 2009

Lato, ogródek, działka – Fru Vita Letnie Smaki (producent Bakoma, dystrybutor Biedronka)

Niedawno Biedronka wprowadziła do swojej oferty nową linię jogurtów Bakomy Letnie Smaki. Udało mi się zdobyć trzy z nich (nie wiem czy jest więcej, tyle zauważyłem na półce).

Zacznijmy od smaku jabłko-rabarbar. Podobno do dziś rabarbar jest znienawidzonym przez dzieci owocem – pewnie za sprawą włókien, jakie często pływają w domowej roboty kompocie (ach te letnie kompociki gotowane ze świeżych owoców, to były czasy!). Ja nigdy nie miałem tego problemu, dlatego do umieszczenia rabarbaru w jogurcie podszedłem entuzjastycznie. Niestety w opisywanym produkcie dominuje smak i zapach jabłek. Widać co prawda, że kawałki rabarbaru są, ale smaku specjalnie nie wyczuwam. W dodatku wsadu owocowego jest dość skromna ilość.


Czarna porzeczka – wreszcie jakiś bardziej zdecydowany smak! Jak się uda natrafić na całą porzeczkę, jest super, niestety znowu za mało owoców, by mówić o naprawdę intensywnym doznaniu. Sam jogurt smakuje jak jagodowy. Szkoda, że producent poskąpił porzeczek, mógł być hit.

Agrest – smakuje dokładnie tak jak galaretka o smaku agrestowym. Przyjemnie, choć nieco sztucznie. Zdecydowanie za słodki, ma tendencję do naturalnego gęstnienia. Mimo tej landrynkowatości ma szansę zagościć w mojej lodówce częściej niż pozostałe.

Podsumowując: dobry pomysł na przełamanie standardu „truskawka, brzoskwinia, owoce leśne, wiśnia”, czyli najczęściej spotykanych smaków jogurtów owocowych. Niestety, skąpstwo producenta odbiło się na smaku – jogurtom brakuje wyrazistości, a hasło Letnie Smaki staje się tylko kolejnym chwytem marketingowym.

==Radar==

Cena: 0,99 zł
------------------------
Ocena: rabarbar-jabłko: 6/10, czarna porzeczka: 6,5/10, agrest: 7/10

+ dobry pomysł na przywrócenie do łask smaków domowego ogródka
+ przyjemne dla oka opakowania

- sam pomysł to nie wszystko, wykonanie pozostawia sporo do życzenia

- słodko, słodko, za słodko...

1 komentarz:

  1. Agrestowy jest bardzo dobry,innych smaków nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń