sobota, 22 sierpnia 2009

Cztery pory... sera – Pizza Maestro Italiana Cztery Sery (producent Iglotex)

To jest bardzo porządna pizza. Już straciłem nadzieję, że w Polsce da się wyprodukować coś na miarę lidlowskiej Papaliny, a jednak - pizza z Igloteksu daje radę! Kompozycja jest bardzo prosta, a jak wiadomo w prostocie siła. Na dość cienkim, ale niełamliwym cieście znajduje się sos pomidorowy (trochę brakuje włoskich przypraw) i cztery gatunki serów: mozarella w postaci eleganckich krążków, gouda, edamski i niewielka ilość pleśniowego (to te zielonkawe strzępki).

Miło mnie zaskoczył fakt, że ciasto, mimo porządnego przygrzania aż do zrumienienia sera, nie przypaliło się. Nie połamało się też podczas krojenia. Duży plus. Sery rozpuszczają się ładnie i pokrywają niemal całą powierzchnię placka. Wszystko smakuje bardzo dobrze, jednak, jak wspomniałem, brakuje trochę aromatu ziół. Proponuję przed pieczeniem dodać trochę oregano. Jeśli nie jesteście minimalistami, warto dodać też pokrojoną szynkę dojrzewającą (np. szwarcwaldzką) i kilka kostek ananasa z puszki.

==Radar==

Cena za 325 g: 4,99 zł (zakupiono w Polo Markecie)
-----------------------------
Ocena: 7,5/10

+ dobre ciasto i odpowiednia ilość sera
+ przyjazna cena

- mało aromatyczna, brakuje przypraw

3 komentarze:

  1. czemu ten post ma kategorię "mleczne"? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. słuszna uwaga! już zmieniłem na "mrożone" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokonałem weryfikacji recenzji Radara po latach i mam mieszane uczucia. Pizza jest jak najbardziej rzetelna, ciasto rzeczywiście dzielnie zniosło moją skłonność do zbyt długiego przetrzymywania placka w piekarniku, ale już sera było śmiesznie mało (znacznie mniej, niż na zdjęciu powyżej). Iglotex najwyraźniej oszczędza na składnikach. W smaku trochę za słono, ale ujdzie. Mimo to znacznie lepszą pizzę serową można nabyć w Tesco (marka Pizzeria).

    OdpowiedzUsuń