czwartek, 23 lipca 2009

Z browaru restauracyjnego do marketu – Weissbier (producent BrowArmia Królewska, dystrybutor Tarczyn)

O radości, o niespodzianko błoga! Patrolując Carrefoura pod kątem wyjazdu wakacyjnego natknąłem się na tę oto wspaniałą pszenicę opartą na recepturze opracowanej w minibrowarze restauracyjnym Browarnia Królewska w Warszawie. Piwko chyba jest jednak produkcji niemieckiej, wskazuje na to naklejka środkowa. Etykieta oldskulowa i skromna. Piwko jest niepasteryzowane, mętnawe, kwaskowate, ale z wyraźną goryczką. Dość smaczne, z wyczuwalną słodową głębią.

Warto wspomnieć o drożdżowej zawiesinie zalegającej na dnie butelki, którą zgodnie ze sztuką nalewania należy przyozdobić śnieżnobiałą czapę piany. Zapewnia ciekawe doznania smakowe!

Brakuje wyraźnej informacji o dacie przydatności do spożycia, co w przypadku piw niepasteryzowanych ma spore znaczenie. Prawdopodobnie była na kapslu, ale... starła się. Prawdziwy oldskul.

==Radar==

Cena: 3,95 zł
-------------------------
Ocena: 8/10

+ dobrze zrobiona pszenica
+ cena
+ drożdżowy osad dodaje charakteru

- mylące informacje na etykiecie, brak daty przydatności

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz