środa, 18 marca 2009

W prostocie siła – Ayran napój turecki (producent Candia)

W istocie, pomysł na ayran jest banalnie prosty. Bierzemy czysty jogurt, dolewamy wody, dosypujemy szczyptę soli i mieszamy. Tak otrzymany napój smakuje jak posolony jogurt. Niby nic wyjątkowego, ale właściwości ayranu doceni każdy, kto poprzedniej nocy przesadził z napojami rozweselającymi. Ayran świetnie gasi też pragnienie po dużym wysiłku.

Cieszy, że dostępny jest już powszechnie w sklepach w całym kraju. Moim zdaniem to świetna alternatywa dla kefiru – nie ma tu żadnych grudek tluszczu, czy oddzielającej się od mleka wody. Prawdopodobnie będzie też stanowił dobrą bazę do chłodników i szejków warzywnych. Jak dla mnie – fajne odkrycie przed sezonem wiosenno-letnim.

==Radar==

Cena: brak
-------------------
Ocena: 8/10

+ orzeźwiający, dobrze gasi pragnienie
+ niby nic wyjątkowego, ale ma posmak egzotyki


- nic mi nie przychodzi do głowy

2 komentarze:

  1. oo ayran jest swietny.zwłaszcza gdy sie pocina pysznego kebapa.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam
    odkryłam go w Turcji i bardzo się ucieszyłam kiedy zobaczyłam na polskich półkach
    polecam :)

    OdpowiedzUsuń