środa, 3 grudnia 2008

(Bad) american dream – American Style Pizza Hawaiian (producent Papalina GmbH, dystrybutor Lidl)

A już myślałem, że Papalina poniżej pewnego – dobrego – poziomu nie schodzi. Tymczasem dzisiejsza pizza hawajska w stylu amerykańskim mocno rozczarowuje. Nakręciłem się na to grube ciasto, byłem ciekaw jak producent wybrnął z tego niełatwego zadania. Na wierzchu standardowe zestawienie dodatków, a że akurat darzę je sporą sympatią, nie wahałem się przy zakupie.

Po wyjęciu z pudełka pizza robi wrażenie swoją grubością i wagą. Szkoda, że to wrażenie pryska, kiedy zaczyna się piec. Zamiast nęcącego aromatu pojawia się przykry zapach oleju. Który będzie mnie prześladował jeszcze przez kilka dni, bo wywietrzyć go nie sposób. Smród smażalni albo kuchni, w której smażono faworki. Mnóstwo faworków. Fatalny początek! Potem kolejny zgrzyt. Zaglądam do piekarnika i widzę, że placek sam z siebie pękł na dwie nierównomierne części! Dziwne. Jakby tego było mało, obserwuję nieuchronny proces przypalania się spodu, mimo że góra wyraźnie nie jest jeszcze gotowa – ser nierozpuszczony. W końcu decyduję się wyjąć pizzę, aby uniknąć jej zwęglenia.

Wrażenia smakowe. Jakby powiedział Anusiak z „Włatców much” – poracha! Ciasto suche jak wiór, smakuje jak suchar lub czerstwe pieczywko. Nic nie pomagają zwyczajowo dobry sos pomidorowy, szynka i ananas oraz oryginalna mozzarella. Paskudny smak spodu przytłacza i zamyka dostęp do delektowania się tym, co na nim położono. Poracha! Kończę konsumpcję, zdrapując węgiel z zewnętrznej strony ciasta. Jestem zdruzgotany. Ocena surowa, ale w pelni oddająca moje rozczarowanie. Po tak solidnym producencie nie spodziewałem się takiego niewypału.

==Radar==

Cena za 460 g: 6,99 zł
--------------------------
Ocena: 3/10

+ dodatki jak zwykle wysokiej jakości, ale...

- ...nie istnieją z powodu beznadziejnego ciasta
- śmierdzi, zamiast pachnieć
- cena

3 komentarze:

  1. Nie wiem gdzie to pisze tu:)
    Chciałabym polecić sery z Kerfura marki Kerfur;) Mianowicie pleśniowy camembert i kremowy do smarowania, mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pizza nie jest zła jeśli wstawimy ją do HalogenOven, ale musi być silnie zamrożona, jeśli zostawisz pizze na 2 dni w lodówce to wtedy jest taka cała rozmokła i obrzydliwa nawet po upieczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. jem wlasnie, nie pachnialo olejem przy pieczeniu, ciasto nie peklo ani sie nie przypieklo - z zewnatrz zrobilo sie chrupiace, w srodku puszyste. pycha.

    OdpowiedzUsuń