piątek, 26 września 2008

Plus zmienia się w Biedronkę

W dzisiejszej Rzeczpospolitej znajdujemy potwierdzenie tego, o czym rozmawiano od jakiegoś czasu. Sieć dyskontów spożywczych Plus - znana szczególnie na południu kraju - zostanie kupiona przez firmę Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka. Transakcja ma kosztować ponad 200 mln zł. Już w najbliższych dniach rozpocznie się rebranding marki Plus i zmiana na Biedronka. Koszt samej zmiany logo na sklepach szacuje się na 50 mln zł.


Bye bye Plusie!

Sieć Biedronka wzbogaci się więc o 210 sklepów, ale warunkiem wydania zgody na gigantyczną transakcję Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta warunkuje koniecznością sprzedania 25 nowo nabytych sklepów oraz 13 "starych" sklepów Biedronki. Brzmi to dziwacznie, ale podobne warunki były już stawiane przed transakcją zakupu sieci Albert i Hypernova przez Carrefour.


A co z tego będziemy mieli my, konsumenci? Mam nadzieję, że same korzyści, bo ten rok dla Plusa był systematycznym zjazdem po równi pochyłej. Fatalna obsługa, kiepskie zaopatrzenie - to sprawiło, że ja osobiście starałem się unikać zakupów w Plusach. Nowy właściciel pewinien to zmienić na lepsze.
==Radar==

PS. Ostatnio nie było nowych postów ze względu na brak czasu, ale od przyszłego tygodnia ruszę z kopyta. Kilka ciekawych produktów już czeka na opisanie, planuję też wyprawę łowiecką do Kauflanda:)

1 komentarz:

  1. A produktów z plusa np. Spaghetti nie ma :(.

    OdpowiedzUsuń