poniedziałek, 29 września 2008

O kurka! Znaczy, o królik! – Pasztet z królika (producent Goldoni, Francja, dystrybutor Billa)

Tym razem będzie nieco bardziej snobistycznie i wyszukanie. Penetrując czeluście Billi natknąłem się na półkę z pasztetami importowanymi z Francji. Było kilka do wyboru, najpierw miałem zamiar kupić ten z gęsich wątróbek, jednak w ostatniej chwili zdecydowałem się na króliczy. Niestety, dość wysoka cena sprawiła, że nie mogłem sprawić sobie obu. Trudno, może przy następnej okazji wypróbuję ten z gęsi.

Ten pasztet różni się od produktów pasztetopodobnych sprzedawanych przez polskich producentów. Ma szary kolor i grudkowatą strukturę poprzetykaną kawałkami tłuszczu i galaretki. Z tego powodu gorzej się rozsmarowuje, ale do licha, jaka to odmiana od tych wszystkich maziastych przemysłowych smarowideł! Pasztet Goldoni nie zawiera żadnych konserwantów (a mimo to data przydatności do spożycia to – uwaga! – 2013 rok) ani sztucznych barwników (i to wyjaśnia niezbyt efektowny kolor). Co mamy w składzie? Oczywiście mięso królicze (minimum 20% objętości), wieprzowinę, wątróbkę wieprzową, mleko, jajka i Armaniak. Brzmi smakowicie, już widzę jak się oblizujecie. Jak więc smakuje? Dobrze. Mocno, intensywnie. To jest tego rodzaju ciężkostrawne żarełko, o którym długo się pamięta, ale też przecież nikt nie każe ci zjadać od razu cały słoik. Ze względu na ten wyrazisty smak raczej nie będzie smakować dzieciom. I dobrze, bo to przysmak dla dorosłych. Takich, co znają się na rzeczy.

==Radar==

Cena za 180 g: 6,99 zł

-----------------------------

Ocena: 8,5/10

+ przysmak dla wytrawnego podniebienia
+ żadnych konserwantów i sztucznych barwników
+ wyrazisty smak

- cena
- ciężkostrawny

4 komentarze:

  1. jest poprostu rewelacyjny

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie spożyłem też wersję z dziczyzną (ten sam producent, podobny skład) i muszę powiedzieć że brakuje mi kolejnego słoiczka pod ręką ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam!!! Jadłam różne smaki, ja i moja rodzinka jednogłośnie stwierdziliśmy że pasztet jest pyszny! Gorąco polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A nie zastanawia Was ilość mięsa króliczego w pasztecie z królika hehe 20 %
    I tak samo w przypadku pasztetu z dzika .

    OdpowiedzUsuń